• Fri 27 Sep 2019 13:00
    1985 visningar
    8 svar
    +1
    8
    1985

    AMH 0,7 :(

    Har gått igenom ett misslyckat IVF- försök. Nu tar jag sprutor för vårt andra försök. Idag var jag hos läkaren som berättade att mitt AMH värde är 0,7 och väldigt lågt. KÄnner mig nedstämd och tankarna går till att vi ej kommer lyckas denna gång heller ;(. 

    Läkaren såg ock att vi har 5 ägg och ska kontrollera om några dagar igen. 

    Min frågor: 
    1. Har ni lyckats bli gravida med ett AMH värde på 0,7? 
    2. Rcker 5 ägg för att lyckas? 

  • Svar på tråden AMH 0,7 :(
  • Fri 27 Sep 2019 13:43
    #1

    Hej, jag har själv inte gjort någon IVF men har en närstående som blev gravid andra försöket med IVF och hade precis som du 5 ägg. Nu vet jag inte vad hennes AMH låg på.

    Hoppas ändå att det var till någon tröst.

  • Fri 27 Sep 2019 14:20
    #2

    Mitt amh låg på 0,9 när jag blev gravid på första försöket. Dock naturligt och inte med ivf. Blev gravid igen när värdet låg på 0,7 men det slutade tyvärr i ett tidigt missfall, också på första försöket.

  • Sun 29 Sep 2019 12:41
    #3

    Tack för era svar :). Jag blev bara ställd när läkaren sa att det är försämrad chans att bli gravid med 0,7 i AMH. Känns bara så konstigt hel grejen. Jag och min man fick aldrig en normal utredning, allt gick så snabbt och helt plötsligt var jag inne i IVF träsket. Nu när vi påbörjade den andra omgången så tar hon upp detta med AMH :(.

  • Sun 29 Sep 2019 13:16
    #4
    SY83 skrev 2019-09-29 12:41:53 följande:

    Tack för era svar :). Jag blev bara ställd när läkaren sa att det är försämrad chans att bli gravid med 0,7 i AMH. Känns bara så konstigt hel grejen. Jag och min man fick aldrig en normal utredning, allt gick så snabbt och helt plötsligt var jag inne i IVF träsket. Nu när vi påbörjade den andra omgången så tar hon upp detta med AMH :(.


    Förstår att du blev ställd. AMH säger inget om äggkvaliteten, bara hur stor äggreserven är. Själv är jag 40, så i min ålder är detta ett tämligen normalt värde.

    5 ägg kan absolut räcka, du behöver ju bara ETT guldägg för att få till en graviditet. :)
  • Sun 29 Sep 2019 19:44
    #5

    Hej SY 83

    Mitt amh var 0,6 !!

    Jag har gjort tre ivf behandlingar. Jag har varit gravid tre gånger, en gång på egen hand och två via ivf.

    Har haft två missfall men lyckades med det tredje försöket.

    Brevid mig har jag en lillkille på 2 år som strax ska nattas.

    Precis som andra sagt berättar värdet om din äggreserv storlek inte om äggens kvalite.

    Jag önskar dig lycka till.... tro på att det kan gå och ta hand om dig o er relation, processen är slitsam!

  • Sun 29 Sep 2019 21:50
    #6

    Tack snäll ni för svaret ????! Ska försöka släppa det negativa och tänka positivt :).

  • Sat 5 Oct 2019 23:48
    #7

    Idag hade vi insättning :). Blev totalt 7 ägg varav 3 befruktade. Nu håller vi tummarna att det gått vägen.

  • Mon 7 Sep 2020 21:02
    #8
    SY83 skrev 2019-10-05 23:48:04 följande:

    Idag hade vi insättning :). Blev totalt 7 ägg varav 3 befruktade. Nu håller vi tummarna att det gått vägen.


    Hej,

    Jag är så nyfiken på hur det gick för dig?? Jag gör min andra ivf nu med ett amh på 0,5 (34 år). 

    Jag hoppas att allt gick bra! <3 
Svar på tråden AMH 0,7 :(