• Solstrålarna

    Störtblödning vecka 6

    Hej, som rubriken lyder så fick jag i Onsdags en störtblödning som avtog direkt. Jag hade lite färgade flytningar efter men ingen smärta och inga klumpar. Jag ringde 1177 som sa att det inte fanns något att göra. Jag skulle vara avvakta och ta ett nytt test om ett par veckor igen.

    Idag så gick jag till mvc för att skriva in mig och berättade för henne vad som hade hänt. Hon sa direkt att det var ett missfall utan tvekan.

    Just nu vet jag inte om jag ens känner mig gravid längre.. Men något litet hopp finns ändå inom mig.

    Är det någon av er som har haft likadant och som det har gått bra för? Känner mig så hjälplös????

  • Svar på tråden Störtblödning vecka 6
  • Ebo88

    Jag fick en större blödning i v.5+6. Kom klumpar också.

    Fick göra vul 2 dagar efter och allt såg bra ut.

    Det kan vara ett missfall men det behöver inte.

  • jezzz

    Jag hade en störtblödning i vecka 7 eller 8 som avtog direkt, inga klumpar och inte ont alls. Är nu i vecka 26. Behöver absolut inte betyda missfall.

    Har haft två missfall innan denna graviditet, båda gjorde väldigt ont och hade klumpar. Dock skedde dessa lite senare (v9 och v14)

  • Jag är bara jag

    Jag blödde en vecka v.7 med första barnet. Vid mina m.f har jag haft ont, blött jättemycket länge och fått ut rejäla klumpar.

  • Solstrålarna

    Tack fina ni för att ni delar med er. Betyder så mycket för mig. När ingen sjukvård ens vill göra ett VUL på mig utan får leva i en ovisshet nu i två veckor så kan jag nu då trösta mig med att det finns ett litet hopp att blödningen berodde på något annat än missfall.

  • Sanemjo

    Jag fick en störtblödning en dag under v 11, tror jag det var. Var helt säker på att det var missfall eftersom jag varit med om det innan. Men UL visade sedan att det var en liten där inne.

    Han är nu snart 8!

  • Thessiss

    Hej.

    Jag fick en stört lödning runt v6. Småblödde till och från med klumpar i till v12.

    Min bm sa att det var ett garanterat missfall så jag skulle bara vänta ut det.

    Sen hade jag fått en tid för koll så alla rester var ute då i v12 men fick världens chock när de såg ett tickande hjärta och ett foster som mättes upp att vara i v12.

    Dottern är idag 8 år och mår bra.

    Så finns solskenshistoria också :)

  • Solstrålarna

    Tack alla för att ni delar med er. Jag går och lever på det lilla hoppet. Har tid nästa Onsdag hos gynmottagningen så då skriver jag ju hur det har gått för mig.

    Har som sagt bara haft en störtblödningen och inget mer sen dess. Några symptom finns där men jag vet inte om det är normalt att ha symptom kvar efter ett missfall?.

  • Solstrålarna

    Idag fick jag en kraftig blödning men klumpar. Fick göra VUL. Jag sa att jag var i vecka 7 men enligt ultraljudet var jag i vecka 5. Så antingen så har jag räknat helt fel och clearblue har också visat fel eller så har de dött i vecka 5. Ska dit nästa vecka för och se hur det ser ut då.

  • Vevoz
    Solstrålarna skrev 2019-10-07 12:39:48 följande:

    Idag fick jag en kraftig blödning men klumpar. Fick göra VUL. Jag sa att jag var i vecka 7 men enligt ultraljudet var jag i vecka 5. Så antingen så har jag räknat helt fel och clearblue har också visat fel eller så har de dött i vecka 5. Ska dit nästa vecka för och se hur det ser ut då.


    Hoppas det löser sig! Håll oss uppdaterade.
Svar på tråden Störtblödning vecka 6