• Anonym (Ledse­n)
    Fri 27 Sep 2019 19:31
    754 visningar
    13 svar
    13
    754

    Saknar honom

    Jag gjorde en dum sak för ett tag sedan. Jag började dejta en kille trots att jag hade ett förhållande. Tillslut upptäckte killen jag dejtade det och han blev knäckt men han gav mig en andra chans som jag sabbade. Han mådde väldigt dåligt såklart och behövde prata med mig, men jag var dum och feg. Fortsatte med min pojkvän men det blev inte hållbart pga att han inte kunde lita på mig, inte så konstigt direkt.

    Lite över ett halvt år senare lämnade jag ett brev med bla en ursäkt i hans brevlåda, att jag hoppas att han kommer ihåg de bra stunderna vi hade osv. Jag visste inte då att han skaffat flickvän och det blev såklart väldigt pinsamt när jag fick veta det. Vi har en gemensam kompis som jag skrivit till, han vet vad jag gjorde. Skrev för ett tag sedan till honom att jag saknar killen jag dejtade, att han var så fin och underbar mot mig vilket han verkligen var. Aldrig träffat någon underbarare än honom och hur puckat det än låter så ville jag inte såra någon. Killen jag dejtade är fortfarande tillsammans med tjejen och han hade svarat om jag så var den sista tjejen på jorden så skulle han inte vara med mig. Det gör så ont men jag kan inte sluta tänka på honom....

  • Svar på tråden Saknar honom
  • Fri 27 Sep 2019 19:37
    #1

    Buhu. 

    Så du visste inte att han hade skaffat flickvän? Det var inte så att du ville försöka sabotera lite för dem?

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Fri 27 Sep 2019 19:41
    #2
    Pope Joan II skrev 2019-09-27 19:37:34 följande:

    Buhu. 

    Så du visste inte att han hade skaffat flickvän? Det var inte så att du ville försöka sabotera lite för dem?


    Nej
  • Fri 27 Sep 2019 19:56
    #3

    Ibland gör man dumma val i livet och de får man leva med. Du sårade ditt ex genom att vara otrogen och du sårade killen du dejtade genom att ljuga. Nu står du utan någon av dem. Du spelade både högt och fult och förlorade. Verkligen inte bra gjort av dig. Du borde ta tillfället i akt och lära dig av detta. Reflektera över varför du hamnade här och hur du ska göra för att behandla andra bättre i framtiden. Det var dömt att misslyckas från början med den nya killen eftersom det började med en lögn. Det kanske kan trösta dig lite, att ni inte hade en riktig chans ändå.

    Gå igenom vad du gjort, må lite dåligt över det, be ditt ex om ursäkt, lämna den nya killen ifred och gå vidare i ditt liv. Vi är människor och vi gör fel och vi lär oss av våra misstag.

    Lycka till :)

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 28 Sep 2019 07:44
    #4

    Tror du startat din tråd i fel forum.... Med "sorg" menas vanligen att någon dött.

    Som svar på ditt problem: get a life. Jag hade kunnat skriva det snällare men kontentan är densamma, ditt fokus ligger totalt fel.

  • Sat 28 Sep 2019 07:50
    #5

    Shit happens.

    Nu har du lärt dej att inte vara otrogen.

    Men att komma att lipa över det....tar lite tid att växa upp antar jag.

  • Sat 28 Sep 2019 09:59
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 07:44:36 följande:

    Tror du startat din tråd i fel forum.... Med "sorg" menas vanligen att någon dött.

    Som svar på ditt problem: get a life. Jag hade kunnat skriva det snällare men kontentan är densamma, ditt fokus ligger totalt fel.


    Åja, sorg kan man väl känna trots att ingen dött.
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 28 Sep 2019 10:09
    #7
    Panduro skrev 2019-09-28 09:59:10 följande:
    Åja, sorg kan man väl känna trots att ingen dött.
    Att ha sorg och att vara ledsen är inte samma sak. Depression är inte samma sak som att vara ledsen, eller att ha sorg. Och så vidare...

    Språkligt sett betecknar "sorg" dödsfall, helt enkelt.
  • Sat 28 Sep 2019 10:39
    #8

    Om någon säger åt en att ?vore man den sista tjejen på jorden så skulle han ändå inte vara med en? är kanske det tydligaste svaret någon kan ge för att man ska förstå att man är tokdissad.

    Så det är väl bara att böla ur, lär dig en läxa och lev singelliv ett bra tag. Du måste ta itu med ditt sjukliga bekräftelsebehov innan du ger dig i lag med en ny vettig människa i framtiden.

  • Sat 28 Sep 2019 10:45
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 10:09:04 följande:

    Att ha sorg och att vara ledsen är inte samma sak. Depression är inte samma sak som att vara ledsen, eller att ha sorg. Och så vidare...

    Språkligt sett betecknar "sorg" dödsfall, helt enkelt.


    Du har fel nu.

    www.saob.se/artikel/
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 28 Sep 2019 10:54
    #10
    Panduro skrev 2019-09-28 10:45:34 följande:
    Du har fel nu.

    www.saob.se/artikel/
    Bara för att det finns en förklaring betyder inte att den är rätt. Ordets betydelse är en sak, dess innebörd en annan.
  • Sat 28 Sep 2019 10:57
    #11
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 10:54:13 följande:

    Bara för att det finns en förklaring betyder inte att den är rätt. Ordets betydelse är en sak, dess innebörd en annan.


    Hahah okej, fattar du vad du säger nu? Ibland kan det vara till ens fördel att erkänna när man har fel.
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 28 Sep 2019 11:18
    #12
    Panduro skrev 2019-09-28 10:57:16 följande:
    Hahah okej, fattar du vad du säger nu? Ibland kan det vara till ens fördel att erkänna när man har fel.
    Så bra att du tycker det :)
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Tue 1 Oct 2019 12:21
    #13

    Uppskattar om ni inte går OT...

Svar på tråden Saknar honom