• babyloonez

    hjälp, snart orkar jag inte mer

    ber nu akut om hjälp. jag är en kattmänniska och skulle aldrig ge upp på mina katter utan verklig ansträngning. men nu till saken, en av mina katter kissar på ALLT. har en son och han kissar på alla hans saker, allt från barnvagnen, kläder, säng, min säng, möbler, mattor osv. han är kastrerad, inga stora förändringar har skett, jag gick till vetrinären och det visade sig vara bakterier i urinen så katten fick medicin för det, men det har inte hjälp. jag tar såklart bort saker jag är rädd han kissar på samt kläder som slängs på golvet, men han hittar alltid ställen.

    är så fruktansvärt trött på att torka kiss, få saker förstörda, osv osv. blir så ledsen, känns som jag gjort allt.

    katten är 3år och ja jag har samma kattsand som förr som han gillar, håller rådan ren alltid.

    någon som haft samma problem som hittat en lösning? hjälp mig!

  • Svar på tråden hjälp, snart orkar jag inte mer
  • Mortiscia80

    Hade du katten innan barnet? Det kan mycket väl vara så att katten inte trivs hemma.

    En bekant till mig hade samma problem, hon skickade iväg katten till en jägare för avlivning men han behöll katten som sin egen istället och den har aldrig mått bättre.

    Kontentan: ge katten ett nytt hem eller avliva. Antar att det redan hållit på så här ett tag och det lär inte ge med sig på länge än isf. Du kanske har en vän eller släkting som kan ta den några år om du absolut inte vill bli av med den helt.

  • babyloonez
    Mortiscia80 skrev 2019-09-28 10:19:36 följande:

    Hade du katten innan barnet? Det kan mycket väl vara så att katten inte trivs hemma.

    En bekant till mig hade samma problem, hon skickade iväg katten till en jägare för avlivning men han behöll katten som sin egen istället och den har aldrig mått bättre.

    Kontentan: ge katten ett nytt hem eller avliva. Antar att det redan hållit på så här ett tag och det lär inte ge med sig på länge än isf. Du kanske har en vän eller släkting som kan ta den några år om du absolut inte vill bli av med den helt.


    ja jag hade katten innan barnet. och saken är att katten är omhändertagen pga djurplågeri, så jag ville ge den ett föralltid hem. att avliva är inget alternativ, har tyvärr ingen vän som kan ta den då alla bor i villa och isåfall vill ha honom som utekatt, men han har aldrig varit ute och tror inte han skulle klara det. :( 
  • Mortiscia80
    babyloonez skrev 2019-09-28 10:38:27 följande:
    ja jag hade katten innan barnet. och saken är att katten är omhändertagen pga djurplågeri, så jag ville ge den ett föralltid hem. att avliva är inget alternativ, har tyvärr ingen vän som kan ta den då alla bor i villa och isåfall vill ha honom som utekatt, men han har aldrig varit ute och tror inte han skulle klara det. :( 
    Säg inte det. Jag bor i villa och har alltid haft bara innekatter, det är vad jag föredrar och det kanske finns någon du känner som gör det också. Det skadar inte att höra efter! Annars har du liksom inte så många alternativ annat än att sälja katten till en främling.
  • Dexter dot com

    Är katten undersökt efter behandling av bakterier i urinen? Är urinvägar och blåsa kollat med ultraljud så katten inte har urinsten/grus?

  • Lisa112

    Katten känner sig hotad av sitt revir och måste ha kontroll, så den pissar hej vilt på allt för att säkerställa att allt är ok och att den har kvar sitt territorium, vilken den känner sig hotad över - pga barnet. Den är stressad och känner sig revirmässigt hotad. Se den här
    ">youtube-videon
    , låter som samma hos dig? Minns inte exakt hur han i programmet löste problemet, men det går säkert att söka mer info på nätet och hitta en lösning.

  • Lisa112
    Lisa112 skrev 2019-09-28 12:33:34 följande:

    Katten känner sig hotad av sitt revir och måste ha kontroll, så den pissar hej vilt på allt för att säkerställa att allt är ok och att den har kvar sitt territorium, vilken den känner sig hotad över - pga barnet. Den är stressad och känner sig revirmässigt hotad. Se den här
    ">youtube-videon
    , låter som samma hos dig? Minns inte exakt hur han i programmet löste problemet, men det går säkert att söka mer info på nätet och hitta en lösning.


    Det går ju inte att ändra eller radera sina inlägg här på Familjeliv av någon outgrundligt märklig anledning.  Här kommer
    ">länken igen
Svar på tråden hjälp, snart orkar jag inte mer