• Asexuell

    Vet inte vad jag skall ta mig till längre!!

    Hej!

    Jag är en ensamstående mamma med en dotter på 16 år och min dotter har förändrat sig så, känner inte denna person hon blivit..

    Antar väl att det är tonårs revolt men vet inte längre hur jag skall orka hon knäcker mig..

    Det är bra i perioder men nu är det ett rent helvete och jag vet inte vad jag skall ta mig till ..

    Det börja förra tisdagen, då ljög hon och sa att hon skulle till skolan 1 timma tidigare men sen kom frånvaro efter frånvaro och jag ringde henne om och om igen men inget svar, skrev på alla möjliga sociala hon har men inget svar där heller, ringde och skrev till hennes vänner ingen visste något ..

    Hon kom hem på torsdagen och skolka i 3 dagar, hon fick konsekvenser och vi prata och allt var frid och fröjd fram tills i torsdags, då skulle hon komma hem kl 19 för vi skulle äta, hon kom kl 20 , jag var då arg och ledsen och besviken för hon har alltid passat tiden eller hört av sig.. Då pratade vi inte alls den kvällen och sen igår när jag försökte prata med henne så gick det inte att nå fram, hon vara bara tyken och dryg och iskall , så jag gick in i mitt sovrum och

    Under den tiden så drog hon, ringde och ringde men inget svar , hade ingen aning vart hon var men antog att hon var med sin kille ..

    Hon kom hem 23:30 .. Försökte prata med henne idag och då sa hon att jag behandlar henne som en hund och att om hon stannar här hemma så mår hon så psykiskt dåligt så hon vill ta livet av sig.. Då blev jag jätte ledsen och gick in i mitt sovrum och grät, och sen hade hon dragit igen och nu har det gått 2 timmar och jag har ingen aning om vart hon e idag heller..

    Åter igen så svarar hon inte..

    Ärligt talat så knäcker hon mig, vet inte hur jag skall orka ha det så här..

    Vad skall jag göra?? Behöver råd och stöd

    En väldigt ledsen och orolig mamma

  • Svar på tråden Vet inte vad jag skall ta mig till längre!!
  • Gameofthrones

    Allt det här kunde inte ha startats sen i tisdagen? Detta måste ha vuxit sig fram och hållit på under en längre period.

    Säger hon att hon ska ta livet ur sig för vara hemma? Då har det hänt ngt innan dom hon reflekterar över nått som har hänt med dig och henne eller hennes pojkvän gick det bra i bra innan hon träffade killen? Hur gammal är han? Vet du vem han är känner du föräldrarna? Börja gogglas lite isåfall om du inte har kontaktuppgifter.

    Du måste börja vara kosevent mer än så. Det är ju nånstans fel med dig och dottern.

    Var är andra vårdnadshavaren? Vad är det för relation där?

  • Asexuell

    Nej det började inte då, det började vårterminen av nian ..

    Jag har ensam vårdnad och min dotter har ingen kontakt med ?pappan?..

    Hennes kille är 15 ett år yngre än henne..

    Dem har varit tillsammans lite mer än 1 år och nej dessa problemen fanns inte innan hon träffade honom..

    Då var hon sig själv..

  • Gameofthrones

    Skriver mer imorgon kanske senare idag. Natten.. Funderar lite

  • Gameofthrones

    Hon har nog faderskaps issues, Tonårsrevolt med en kille, uppror mot dig,

    Det är jobbig och skör tid i tonåren det är värre om hon har fått sin mens med. Hormoner bara, flyter omkring och inte vet vart dem ska ta vägen.

    Ett år är mkt i den åldern.

    Har hon en annan vuxen som hon litar på som hon vänder sig till!? Kan du få nån info där? Bara så du vet att hon mår bra och bara i tinårsfas. Exempelvis.

    Jag tycker att du ska vara hårdare med att vara mer kosevent. Ge henne ultimatum. Det är inte lätt. För att du ska veta att kon lyssnar på dig och du lyssnar på henne kan du föreslå en mor och dotterkväll utan dra upp saker. Låt det bara va.

Svar på tråden Vet inte vad jag skall ta mig till längre!!