• jossand92

    Hjälp nidblödning??

    Det är så att jag hade ägglossning den 18 sept och den 26, 7 dagar efter så var det ljus rosa på pappret när jag torkar mig, i dag är det tredje dagen och det har fortsätt o blivit mörkare men bara när jag torkar mig. Hade mensvärklikande smärta dag 1,2 men ej idag.

    Är detta nidblödning eller är det mensen som är seg på att dra igång? Har oregelbunden mens men är det vanligt att få mens 1 vecka efter ögglossning?

  • Svar på tråden Hjälp nidblödning??
  • Jag är bara jag

    Nej, regelrätt mens får man inte en vecka efter äl. Antingen hade du tidigare äl och det är mens eller så ingen äl alls och det är spottings eller en nidblödning. Vänta och se vad som händer.

  • jossand92

    Jag tog ett digitalt äl test som visade positiv så är ganska säker på att jag hade det just då eller finns de möjligtvis att man inte kan lite helt på dem?:)

  • Jag är bara jag

    Äl-test är inga bevis på äl. Man kan däremot anta att man hade äl om man får mens när man ska enligt sin lutealfas i förhållande till när äl-test visade positivt. Så återigen- mens en vecka efter äl kan man inte ha.

  • jonnagustafsson

    Jag har haft precis samma. Slutade med minipiller 11 september, tror jag hade ÄL 21 september och 27-29 sep började det med ljus ljus rosa flytning som senare övergick till mer brunt och sen slut. Har innan minipiller haft väldigt regelbunden menscykel, 28 dagar. Gjorde testa tidigt Clear blue imorse men det va negativt. Är BIM-5. Vill ta ett test varje morgon, men min kille tycker jag är knäpp. Har inga ömma bröst men upplever att underlivet är mer fuktigt än vanligt

  • 2barnsmorsan
    jossand92 skrev 2019-09-28 16:27:06 följande:

    Det är så att jag hade ägglossning den 18 sept och den 26, 7 dagar efter så var det ljus rosa på pappret när jag torkar mig, i dag är det tredje dagen och det har fortsätt o blivit mörkare men bara när jag torkar mig. Hade mensvärklikande smärta dag 1,2 men ej idag.

    Är detta nidblödning eller är det mensen som är seg på att dra igång? Har oregelbunden mens men är det vanligt att få mens 1 vecka efter ögglossning?


    Hur har det gått? Kom mensen igång eller var det en nidblödning?
Svar på tråden Hjälp nidblödning??