• hannerr

    Hatar sin vagn, somnar endast i famn

    Hej! Min son på snart 6 månader har aldrig tyckt om sin vagn. Trodde det skulle bli bättre när vi bytte till sittdelen, men nej.. försöker gå en runda varje dag men efter 10 min börjar han skrika varje gång! Det största problemet är väl egentligen att han inte heller vill somna i vagnen. För att han ska somna på dagen måste jag gå runt och vagga honom i famnen tills han somnar, vilket börjar bli otroligt tungt. När han väl sover han jag lägga honom i vagnen/soffan/sängen. Vad ska jag göra för att han ska kunna somna i vagnen?! Hjälper inte att gå ut och gå.. När han ska somna för natten somnar han av sig själv i sin säng men detta går inte på dagen.

  • Svar på tråden Hatar sin vagn, somnar endast i famn
  • Missermajser
    hannerr skrev 2019-09-29 09:05:46 följande:

    Hej! Min son på snart 6 månader har aldrig tyckt om sin vagn. Trodde det skulle bli bättre när vi bytte till sittdelen, men nej.. försöker gå en runda varje dag men efter 10 min börjar han skrika varje gång! Det största problemet är väl egentligen att han inte heller vill somna i vagnen. För att han ska somna på dagen måste jag gå runt och vagga honom i famnen tills han somnar, vilket börjar bli otroligt tungt. När han väl sover han jag lägga honom i vagnen/soffan/sängen. Vad ska jag göra för att han ska kunna somna i vagnen?! Hjälper inte att gå ut och gå.. När han ska somna för natten somnar han av sig själv i sin säng men detta går inte på dagen.


    Svårt att lära dem så mycket ännu! Prova en bärsele som är lätt att ta av för att spara rygg och axlar!
  • hannerr

    Ja har en bärsele och använder den när jag inte orkar bära på honom, trixet är väl bara att lägga ner honom utan att han vaknar..

  • Missermajser
    hannerr skrev 2019-09-29 09:25:46 följande:

    Ja har en bärsele och använder den när jag inte orkar bära på honom, trixet är väl bara att lägga ner honom utan att han vaknar..


    Känner igen det! Minns att man fick smyga ner på knä och lirka ned barnen mycket sakta i sängen eller soffan. Spjälsängen gick inte för då ramlade man själv nästan i.
  • Hawk

    Vårt barn somnade typ bara med amning, ibland i vagnen. Däremot funkade babybjörns babysitter riktigt bra, bara att gunga med ena foten. Funkade perfekt för pappa och mormor och morfar. Var tvungen att vara babybjörns dock, den som hade rätt gung.

  • Östlund

    Din son är så liten än! Min dotter gillade aldrig heller vagnen i början. Somnade enbart på mig. Men med tiden blir de bättre. När de blir mer nyfikna på omgivningen o så. Men han behöver dig just nu. Bärsele skulle jag oxå svara på. Viktigaste då är att ha en bra bärsele och knäppa rätt så blir de skönare för dig.

  • Anonym (M)

    Hade mitt ena barn i sele hela första året då inget annat funkade (testade verkligen ALLT) Ergobaby är super, jag kunde till och med amma i den utan att det syntes, finns ett litet skydd man kan fälla upp över barnets huvud.

Svar på tråden Hatar sin vagn, somnar endast i famn