• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du Greta?
  • Dr Nail

    Domedagssekter har funnits i alla tider, och alla de behöver en ledare. I det här fallet är det ett autistiskt barn som pratar som en robot och är förmodligen hjärntvättat.

    Med andra ord: ja. Älskar henne.

  • Anonym (R)

    Känner inte Greta men gillar att en ung tjej står för vad hon tycker och inte räds att göra det i större sammanhang. Oavsett om jag håller med henne eller inte för det jag jag bara delvis.

    Vad jag däremot ogillar är de patetiska halvfigurer som hånar hennes utseende, hennes handikapp och känslor.

    Det är rena mobbningsfasoner och speciellt illa när det riktas från vuxna mot ett barn.

    Att inte hålla med henne, det är en sak och alla har rätt till sin åsikt i klimatfrågan, men detta beteende är så långt över gränsen över vad som är ok att man baxnar.

    Patetiska halvfigurer som skulle pissa på sig och lipa om man avslöjade dem offentligt.

  • Anonym (Erik)

    Det som är bra med Greta T är att hon engagerar alla, både de som gillar henne och de som inte gillar henne.

    Precis som med SD. Anhängarna till SD beter sig på samma sätt som anhängarna till Greta, och tvärtom. Intressant

  • CarinaL26
    Anonym (R) skrev 2019-09-30 09:48:07 följande:

    Känner inte Greta men gillar att en ung tjej står för vad hon tycker och inte räds att göra det i större sammanhang. Oavsett om jag håller med henne eller inte för det jag jag bara delvis.

    Vad jag däremot ogillar är de patetiska halvfigurer som hånar hennes utseende, hennes handikapp och känslor.

    Det är rena mobbningsfasoner och speciellt illa när det riktas från vuxna mot ett barn.

    Att inte hålla med henne, det är en sak och alla har rätt till sin åsikt i klimatfrågan, men detta beteende är så långt över gränsen över vad som är ok att man baxnar.

    Patetiska halvfigurer som skulle pissa på sig och lipa om man avslöjade dem offentligt.


    Håller med helt!
  • Storogrå
    Anonym (ja självklart annat vore väl idioti) skrev 2019-09-30 00:53:25 följande:

    Greta är det bästa som hänt världen på mycket länge och kan vara den wakeupcallen som världen behöver. De som inte gillar henne är bakåtssträvarna som vägrar förändra sin livsstil på planetens bekostnad.

    Något liknande engagemang världen över har väl sällan skådats. Sist var väl Metoo...krävs en kvinna för att det ska bli actionKyssSkålSolig


    På vilket sätt är Greta ett "wake up call?". Människans påverkan på jorden är inte direkt en nyhet... 

    "Krävs en kvinna för att det ska bli action", helt rätt världsuppfattning... eller njaa. Sen när? Rätt historielöst uttalande!
  • AniieeHär

    Kan inte påminna mig om jag känner någon Greta.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (tänk)
    Anonym (ja självklart annat vore väl idioti) skrev 2019-09-30 01:55:05 följande:
    Men varför gillar man inte en 16-årig flicka med mod, kämparglöd och uthållighet i såna fall? Vore ju en självklarhet så länge men inte förväxlar personligt ogillande med sakfrågan och låter den typen av ointelligens stå i vägen för förnuftet.

    Men instämmer med stora massans ointelligens och populismens förföriska kraft på dessa människor. De vill mest ha något att dyrka och känna sig duktiga ver och skiter nog rätt friskt i miljön.
    Att vara en nyfrälst beundrare och att ogilla en person är ju inte de enda två alternativen. Jag varken gillar eller ogillar henne, hon är helt insignifikant för mig. Däremot har jag starka åsikter om cirkusen kring henne.
  • Anonym
    Storogrå skrev 2019-10-03 00:21:11 följande:
    På vilket sätt är Greta ett "wake up call?". Människans påverkan på jorden är inte direkt en nyhet... 

    "Krävs en kvinna för att det ska bli action", helt rätt världsuppfattning... eller njaa. Sen när? Rätt historielöst uttalande!
    Utöver det så är Greta inte en kvinna. Hon är ett barn.
  • FDFMGA

    Jag gillade en Greta - mamman till en barndomskompis.

    Men hon rökte som en skorsten och fick till slut lungcancer.

    Men visst gillade jag henne - även om det till och med stank tobaksrök om kompisen när han kom hem till oss.

    Frid över hennes minne!

  • Storogrå
    Anonym skrev 2019-10-03 05:12:23 följande:
    Utöver det så är Greta inte en kvinna. Hon är ett barn.
    Utöver det så ska du nog skriva det till person som jag har svarat och inte mig. Sen tycker jag att det finns andra aspekter att gå på som ska tas in i beräkningen förutom ålder, när det kommer till att klassa en tjej/flicka som kvinna och inte ett barn. Dock verkar det finnas många barn här...   
Svar på tråden Gillar du Greta?