• DenLillaSjöjungfrun

    Insemination vid förkylning?

    Jag planerade att ha min insemination runt den 5 oktober, men nu vet jag inte om det är en bra idé..
    Jag började få ont i halsen igår kväll och har förmodligen fått någon förkylning.

    Kan jag fortfarande göra inseminationen? Påverkas äggen/livmodern etc av en förkylning? Hur är det om jag också får feber? 

  • Svar på tråden Insemination vid förkylning?
  • Anonym (J)

    Låt bli att göra den överhuvudtaget. Varför beröva ditt framtida barn en pappa?

  • PappaAnnorlunda

    En förkylning har säkert inte någon betydelse vad gäller sannolikheten att lyckas med din insemination eller inte. Livmoder och ägg påverkas inte. Vid svåra infektioner, som t.ex. influensa, mässlingen etc. kan ju mensen helt utebli som ett tecken på att kroppen inte orkar med att bli gravid just då. Men en vanlig förkylning innebär ingen minskad fertilitet eller ökad risk för barn eller mamma. Däremot kanske du bör tänka på vilken medicin du behandlar din förkylning med eftersom medicinen eventuellt kan påverka din fertilitet. Vad gäller värktabletter bör du inte ta något annat än Alvedon t.ex.

  • PappaAnnorlunda

    En förkylning har säkert inte någon betydelse vad gäller sannolikheten att lyckas med din insemination eller inte. Livmoder och ägg påverkas inte. Vid svåra infektioner, som t.ex. influensa, mässlingen etc. kan ju mensen helt utebli som ett tecken på att kroppen inte orkar med att bli gravid just då. Men en vanlig förkylning innebär ingen minskad fertilitet eller ökad risk för barn eller mamma. Däremot kanske du bör tänka på vilken medicin du behandlar din förkylning med eftersom medicinen eventuellt kan påverka din fertilitet. Vad gäller värktabletter bör du inte ta något annat än Alvedon t.ex.

  • PappaAnnorlunda

    En förkylning har säkert inte någon betydelse vad gäller sannolikheten att lyckas med din insemination eller inte. Livmoder och ägg påverkas inte. Vid svåra infektioner, som t.ex. influensa, mässlingen etc. kan ju mensen helt utebli som ett tecken på att kroppen inte orkar med att bli gravid just då. Men en vanlig förkylning innebär ingen minskad fertilitet eller ökad risk för barn eller mamma. Däremot kanske du bör tänka på vilken medicin du behandlar din förkylning med eftersom medicinen eventuellt kan påverka din fertilitet. Vad gäller värktabletter bör du inte ta något annat än Alvedon t.ex.

Svar på tråden Insemination vid förkylning?