• Anonym (TS)

    Ska jag lämna eller inte?

    Alltså... Jag är inte säker på om jag vill leva med min man längre. Vi har varit ett par i 20 år och har två barn ihop. Mycket är "bra", dvs allt är ekonomiskt stabilt och praktiskt men jag älskar honom inte längre. Jag känner mig låst och saknar mig själv. Jag vill leva mer! Ett liv med barnen på halvtid lockar. Jag känner mig som en mamma som bara är trött och sur och grinig. Jag känner att jag skulle bli gladare om jag fick en paus då och då. Och kärleken till maken, var tog den vägen?

    Hur vet man att det är dags att gå?

  • Svar på tråden Ska jag lämna eller inte?
  • Anonym (TS)
    Teresiat skrev 2019-09-30 22:33:13 följande:

    Svår fråga... Hur länge har du känt så här?


    Snart ett år...
  • Anonym (Hm)

    Så ett liv utan barnen halvtid lockar? Varför skaffade ni ens två barn?

  • mamaleona

    Plötsligt en dag bara vet man, det är sant. Jag funderade 2 år o så bara en dag visste jag, nu e de dags. Det är 3 år sedan o dottern är vv. Vi mår alla bra. Det var det bästa jag gjort. Hade levt ihop 18år. Lycka till.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Hm) skrev 2019-10-01 07:12:46 följande:

    Så ett liv utan barnen halvtid lockar? Varför skaffade ni ens två barn?


    För att vi ville ha barn kanske... Lägg av med det där snacket! Det är så onödigt.
  • Anonym (TS)
    mamaleona skrev 2019-10-01 08:02:02 följande:

    Plötsligt en dag bara vet man, det är sant. Jag funderade 2 år o så bara en dag visste jag, nu e de dags. Det är 3 år sedan o dottern är vv. Vi mår alla bra. Det var det bästa jag gjort. Hade levt ihop 18år. Lycka till.


    Ja, det känns lite så... Ovissheten nu är så jobbig bara. Just nu är jag livrädd för att göra något förhastat och ångra mig. Och samtidigt tänker jag att när jag väl gör det kommer jag bara ångra att jag inte gjorde det tidigare.
  • Anonym (?)

    Finns det inget annat du skulle kunna göra för att ändra på din situation? Försöka få lite mer tid till egna intressen?

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (?) skrev 2019-10-01 08:32:01 följande:

    Finns det inget annat du skulle kunna göra för att ändra på din situation? Försöka få lite mer tid till egna intressen?


    Har också detta som förslag.

    Få egentid?

    Prova på nåt nytt?

    Göra något tillsammans? Kanske något ni inte brukar göra eller inte gjort tidigare?
  • Anonym (Samma här)

    Här har du en till som känner som du. Vi har varit ett par i 25 år. Jag har under många år ? byggt upp? ett liv vid sidan av för att jag känt att det kanske är mig det hänger på. Mådde väldigt dåligt för några år sedan. Skaffade egna hobbies och egen vänkrets osv. Men nu har vi typ inget liv ihop tillsammans maken och jag. Vi ungås inte ihop med andra, han har sina intressen och jag mina. Vi har det tråkigt ihop, tittar mest på Tv. Men han är nöjd med det tror jag. Jag längtar inte efter att gå ut och äta eller hitta på saker med honom för det har tyvärr inte varit så jättekul att göra det. Och jag tycker han är tråkig när vi går bort tillsammans, ( det händer att vi blir bortbjudna) Jag har börjat irritera mig på saker hos honomoch känner inte någon passion, känner inte att han är en ? man? för mig tyvärr utan mer en vän . MEN jag älskar honom som person och han är en trygghet och som sagt en fin vän. En bra man skulle nog många säga, inget att klaga på egentligen, När jag tänker på hur vi skall ha det nu när barnen börjar bli stora och vi blir själva får jag nästan panik. Men samtidigt vet jag inte om det är en livskris bara som går över kanske?

    Skönt att höra att jag inte är ensam om denna känsla. Det är svårt när skälen till att separera inte är så stora, tex att man bråkar jämt eller så. Så tyvärr har jag inget bra råd bara berätta att du inte är ensam om situationen<3

  • Anonym (A)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-10-01 11:23:47 följande:
    Har också detta som förslag.

    Få egentid?

    Prova på nåt nytt?

    Göra något tillsammans? Kanske något ni inte brukar göra eller inte gjort tidigare?
    +1
  • horselover3

    Känner igen mig i det du skriver. Oxå funderat ett bra tag på vad jag känner egentligen för min man. Vi har varit ihop i 16 år nu. Senaste året har varit väldigt turbulent känslomässigt för mig få jag verkligen har tampats med känslor som "vad känner jag?" osv. Har precis som du 2 barn och hus och är livrädd att såra alla. Ingen lätt situation. Kanske den knepigaste jag haft på länge. Funderar på om det bara är en 40-årskris..? El om jag på riktigt tappat känslorna för honom? Fick t o m känslor för en annan mitt i allt för nästan ett år sen... ngt som kom som en blixt från en klarblå himmel.. ????

    Men hur vet man att känslorna är slut?

  • Anonym (Okk)
    Anonym (Hm) skrev 2019-10-01 07:12:46 följande:

    Så ett liv utan barnen halvtid lockar? Varför skaffade ni ens två barn?


    Längtar man inte bort från sina barn ibland är man fan inte normal. Ett sundhetstecken
Svar på tråden Ska jag lämna eller inte?