• Anonym (Ts)

    Få kille att bli dominant

    Jag är en BDSM-light tjej och gillar att bli bunden, dominerad och ibland angränsa till "kränkt" i sängen som att bli kallad slyna osv. Jag misstänker dock att killen jag dejtar inte är van vid den typen av sex. Jag har antytt hur jag vill ha det och det känns verkligen som att han vill bemöta det.

    Därför undrar jag:
    Hur ska jag få honom att bli dominant/ säker i rollen som dominant?

    Vore intressant att få input både från kvinnor som fått sina män att bli mer dominanta men också män som inte varit så bekväma i rollen men som sedan blivit det. Vad har varit avgörande?

  • Svar på tråden Få kille att bli dominant
  • Gameofthrones

    Jag tror att man har det i sig att man har sina sexuella fantasier, drömmar mm.

    Jag har nog lite svårt och tro en kille som man har kan ändra på. Man vet aldrig jag tror att man ska ta en sak i taget? Det kan bli för mkt. Tror jag.

    Min man är dominant, jag blir såååå upphetsad :)

  • Anonym (Stina)
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-01 20:55:37 följande:

    Jag är en BDSM-light tjej och gillar att bli bunden, dominerad och ibland angränsa till "kränkt" i sängen som att bli kallad slyna osv. Jag misstänker dock att killen jag dejtar inte är van vid den typen av sex. Jag har antytt hur jag vill ha det och det känns verkligen som att han vill bemöta det.

    Därför undrar jag:

    Hur ska jag få honom att bli dominant/ säker i rollen som dominant?

    Vore intressant att få input både från kvinnor som fått sina män att bli mer dominanta men också män som inte varit så bekväma i rollen men som sedan blivit det. Vad har varit avgörande?


    Man tar små steg i taget. Lyssnar, känner in och pratar. Ms Morgan Thorne har en del bra tips om hur man bygger trygghet som Top och även om hur man som Bottom kan hjälpa sin Top att bli tryggare i sin roll. Personligen tycker jag att det är skitsnack att man måste ha en naturlig läggning för att vara dominant det är en roll man kan lära sig och ofta finna stort nöje i. Jag började som undergiven som det kallades på den tiden men har med tiden utvecklat en dominant läggning även om jag väljer att kalla det för Top.

    Finns också en del spännande kurser man kan gå. Dels inom svart tantra men även vanliga nybörjarkurser genom BDSM-klubbar. Personligen tycker jag att både Top och Bottom gör klokt i att gå så många kurser som möjligt. Skapar trygghet i rollerna och bidrar också till säkerhet och komunikation. Sedan är det förbaskat kul att både leda och att delta i kurser och man lär känna många härliga människor.
  • Anonym (Glenn)

    Jag tror inte alla människor har det i sig att sätta sig i en massa roller- dominant eller submissiv, en del vill bara ha normalt sex utan en massa konstiga påhittade sätt att vara.

    Hade min tjej försökt övertala mig att vara dominant eller för den delen submissiv hade jag nog bara tittat underligt på henne. Lyckligtvis vill även hon också ha normalt sex mellan två jämlikar.

    Vad jag vill säga är att en del säkert kan vara bekväma att gå in i dessa roller. Men för andra är det nästan bättre att skippa sexet helt i sådana fall.

  • Anonym (mm)

    Antingen är man dominant eller inte. Går inte att lära någon tror jag. Blir nog lätt löjligt och "på låtsas"..

  • Anonym (Stina)
    Anonym (mm) skrev 2019-10-02 16:14:28 följande:

    Antingen är man dominant eller inte. Går inte att lära någon tror jag. Blir nog lätt löjligt och "på låtsas"..


    Många har väldigt dominanta och sadistiska sidor i sig. Själv började jag som undergiven men är idag top mot män, switch kvinnor och ren bottom mot min flickvän. Har jobbat en del med att genom svart tantra locka fram dominanta sidor hos kvinnor som vill dominera sina män så självklart går det att locka fram dessa sidor hos män även om det inte är jag som kommer att vara mentor på den resan.
  • Tukt
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-01 20:55:37 följande:

    Jag är en BDSM-light tjej och gillar att bli bunden, dominerad och ibland angränsa till "kränkt" i sängen som att bli kallad slyna osv. Jag misstänker dock att killen jag dejtar inte är van vid den typen av sex. Jag har antytt hur jag vill ha det och det känns verkligen som att han vill bemöta det.

    Därför undrar jag:
    Hur ska jag få honom att bli dominant/ säker i rollen som dominant?

    Vore intressant att få input både från kvinnor som fått sina män att bli mer dominanta men också män som inte varit så bekväma i rollen men som sedan blivit det. Vad har varit avgörande?


    Det är lite av en myt att dominanta är födda med en gudomlig egenskap som andra inte har. Något de gärna själv så klart odlar.


    Sedan kan de så klart vara så att den dominans man söker, inte går att utlova med ens partner. Men det är en annan sak.


    Så starten för att försöka få någon ?bli dominant?, är precis som med allt annat. Vare sig det gäller sex eller hur man ska spendera semestern? man pratar om det.


    Klart man kan lägga ut hintar, fiska och pitcha. Men förr eller senare behöver ni prata om det.

  • Anonym (Stina)
    Tukt skrev 2019-10-02 18:40:06 följande:

    Det är lite av en myt att dominanta är födda med en gudomlig egenskap som andra inte har. Något de gärna själv så klart odlar.

    Sedan kan de så klart vara så att den dominans man söker, inte går att utlova med ens partner. Men det är en annan sak.

    Så starten för att försöka få någon ?bli dominant?, är precis som med allt annat. Vare sig det gäller sex eller hur man ska spendera semestern? man pratar om det.

    Klart man kan lägga ut hintar, fiska och pitcha. Men förr eller senare behöver ni prata om det.


    Håller helt med. Det bästa topparna är oftast personer som inte ser sig som naturligt dominanta utan har jobbat med sin roll. Personligen tycker jag bäst om att leka med switchar eller personer som min flickvän som gjort sina hundår på golvet och sedan odlat fram en läggning som ren top.

    Finns bra toppar som aldrig haft någon annan roll men för min del tycker jag att jag har mycket att hämta av att vara bottom mot min flickvän men top mot män. Mina hundår på golvet under dominanta män har också vart lärorika så min absoluta uppfattning är att man väldigt sällan är född till en roll utan man har egenskaper som man får odla för att hitta hem till den eller de roller man trivs med. Väldigt få människor är helt statiska utan det är en livslång resa i personlig utveckling. Sedan skall man självklart inte göra våld på sig själv för att passa in i en roll man inte vill vara i. Men som sagt man måste prata med varandra och våga leka och utmana sig själv och sina fördomar om man skall lyckas. Att gå och vänta på att en partner skall lyckas läsa tankar leder väldigt ofta till besvikelse.
  • Anonym (Glenn)

    Om jag säger något fel får personen gärna citera istället för att trycka tumme ner :(

  • Tukt
    Anonym (Stina) skrev 2019-10-02 19:01:39 följande:
    Håller helt med. Det bästa topparna är oftast personer som inte ser sig som naturligt dominanta utan har jobbat med sin roll. Personligen tycker jag bäst om att leka med switchar eller personer som min flickvän som gjort sina hundår på golvet och sedan odlat fram en läggning som ren top.

    Finns bra toppar som aldrig haft någon annan roll men för min del tycker jag att jag har mycket att hämta av att vara bottom mot min flickvän men top mot män. Mina hundår på golvet under dominanta män har också vart lärorika så min absoluta uppfattning är att man väldigt sällan är född till en roll utan man har egenskaper som man får odla för att hitta hem till den eller de roller man trivs med. Väldigt få människor är helt statiska utan det är en livslång resa i personlig utveckling. Sedan skall man självklart inte göra våld på sig själv för att passa in i en roll man inte vill vara i. Men som sagt man måste prata med varandra och våga leka och utmana sig själv och sina fördomar om man skall lyckas. Att gå och vänta på att en partner skall lyckas läsa tankar leder väldigt ofta till besvikelse.

    Det där med att man ?är? dominant tycker jag lätt man kan punktera med att ställa frågan ?vad gör en person dominant?.


    Sällan får man ett konkret svar på detta, utan man pratar om en känsla.


    Och känslor börjar i regel mer hos en själv, snarare än hos motparten.


    Så mycket av dominans är i mitt tycke vad den undergivna reflekterar i sin partner, vad den ger den för ?mandat? att styra.


    Om man vill bli dominerad, men inte är helt säker på att man vågar ge sig helt till den andra så tappar det i psykologin, känsla?och då är plötsligt personen ?mindre dominant?.


    Så det ligger i regel hos båda, inte den ena? det är i alla fall min erfarenhet.

Svar på tråden Få kille att bli dominant