• Wed 2 Oct 2019 05:33
    195 visningar
    4 svar
    4
    195

    Gravid efter missfall

    Hej.

    Skriver detta egentligen för o prata av mig o få höra andra i samma sits.

    I mars i år bestämde vi, ja o min karl, för att börja försöka bli gravida. Jag va inställd på att de kan ta upp till ett år. För oss funka de på första försöket och vi va ändå lite i chock men självklart glada. Efter en mysstund i v6 börja jag blöda o missfallet va ett faktum. Blev förkrossad. Tog en blödning på 1 vecka men inte överdriven smärta sen fick jag negativt på stickorna igen. Tog ca 15 dagar så hade jag äggloasning igen så kroppen verkade som vanligt igen och fram till denna månad har den betett sig rätt likt sig själv förutom att ja får spottings ca 3 dagar innan mensen sätter igång. Aldrig fått så innan.

    I stort sätt har jag enbart läst folk som fått missfall som blivit gravida direkt igen men verkar inte gå för oss. Eftersom jag kör både natural cykles och ägglossningstest så vet jag att vi prickat rätt. Jag vet att de kanske ändå inte gått långt tid men börjar tänka att de är nåt fel. Hur långt tid tog de för er att bli gravida igen?

    Denna månad kom ägglossningen även 4-5 dagar sent eftet vanligtvis alltid ske nånstans mellan dag 16-18..

  • Svar på tråden Gravid efter missfall
  • Wed 2 Oct 2019 10:02
    #1

    Jag har fått två mf i v 7. Första blev rätt utdraget, hade bruna flytningar i två veckor som ökade, blödde som vanlig mens en dag och sedan avtog blödningen men höll ändå i sig i ytterligare tre veckor. Efter jag slutat blöda tog det fyra veckor innan jag fick äl. Då tog det sig inte och i cykeln efter fick jag ingen äl. Så från att de bruna flytningarna började till jag blev gravid tog det fyra månader men det var andra äl efter mf.

    Andra mf startade med lite bruna flytningar som snabbt övergick till en störtblödning som gick igenom binda, trosor och byxor. Satt sen på toa i nästan två timmar innan jag vågade lita på att bindan skulle räcka! Efter det var det som en vanlig mens och efter sex dagar hade jag slutat blöda helt. Fyra dagar senare fick jag äl. Cykeln var som en klocka (använde också både nc och äl-test) men det tog ändå åtta försök innan jag blev gravid igen. Även om det inte räknas som särskilt lång tid kändes det som en evighet då jag vid mina fyra tidigare graviditeter blivit gravid efter max tre försök, varav en gång oplanerat så inget försök alls egentligen.

  • Wed 2 Oct 2019 14:27
    #2

    Tack för svar!

    Usch för 2 missfall. Förstår verkligen vad du menar att de känns som en evighet för jag känner med så. Och nu är det många runt mig som går ut med att de väntar barn och bästa vännen blev gravid oplanerat någon månad efter mitt missfall. Jättekul självklart men kan inte hjälpa att känna mig extremt avundssjuk.

    Vet egentligen att vi inte heller försökt länge men blir smått galen nästan

  • Wed 2 Oct 2019 16:38
    #3
    LillaMini2019 skrev 2019-10-02 14:27:16 följande:

    Tack för svar!

    Usch för 2 missfall. Förstår verkligen vad du menar att de känns som en evighet för jag känner med så. Och nu är det många runt mig som går ut med att de väntar barn och bästa vännen blev gravid oplanerat någon månad efter mitt missfall. Jättekul självklart men kan inte hjälpa att känna mig extremt avundssjuk.

    Vet egentligen att vi inte heller försökt länge men blir smått galen nästan


    Man har ju extra lätt att se alla gravida när man själv bara längtar och hoppas på att själv få vara det också. Efter mitt senaste mf berättade en nära vän att hon var gravid. Hon hade bf två veckor innan mig men hon gick över och födde på mitt bf. Så varje gång jag såg hennes bebis blev det så extremt tydligt vad jag hade förlorat. Även om det är svårt att tänka när man är mitt uppe i det så kan jag säga såhär efteråt att jag är tacksam för mina mf. Självklart är jag ledsen över dem och undrar vilka personer det hade blivit men utan mf hade jag inte haft två av de tre barnen jag har idag. Just nu sitter jag med min 3-månaders i knät och tittar på när 3-åringen leker och ingen av dem hade funnits om jag inte fått mf innan. Och ett liv utan dem är ju otänkbart! <3
  • Wed 2 Oct 2019 16:38
    #4
    LillaMini2019 skrev 2019-10-02 14:27:16 följande:

    Tack för svar!

    Usch för 2 missfall. Förstår verkligen vad du menar att de känns som en evighet för jag känner med så. Och nu är det många runt mig som går ut med att de väntar barn och bästa vännen blev gravid oplanerat någon månad efter mitt missfall. Jättekul självklart men kan inte hjälpa att känna mig extremt avundssjuk.

    Vet egentligen att vi inte heller försökt länge men blir smått galen nästan


    Man har ju extra lätt att se alla gravida när man själv bara längtar och hoppas på att själv få vara det också. Efter mitt senaste mf berättade en nära vän att hon var gravid. Hon hade bf två veckor innan mig men hon gick över och födde på mitt bf. Så varje gång jag såg hennes bebis blev det så extremt tydligt vad jag hade förlorat. Även om det är svårt att tänka när man är mitt uppe i det så kan jag säga såhär efteråt att jag är tacksam för mina mf. Självklart är jag ledsen över dem och undrar vilka personer det hade blivit men utan mf hade jag inte haft två av de tre barnen jag har idag. Just nu sitter jag med min 3-månaders i knät och tittar på när 3-åringen leker och ingen av dem hade funnits om jag inte fått mf innan. Och ett liv utan dem är ju otänkbart! <3
Svar på tråden Gravid efter missfall