• Anonym (Sabin­a)
    Wed 2 Oct 2019 23:53
    1594 visningar
    34 svar
    -4
    34
    1594

    Min chef kallade in mig idag - wacko??

    Vi hade arbetsplats möte idag på jobbet. 20 personer och chefen vid ?podiet?.

    Två timmar långt.

    Min p-tid på jobbet går ut och jag måste omregistrera parkeringen på mobilen. Vi har ingen smidig app för detta, utan alla mina uppgifter som mail telefon reg- nummer, kreditkortsnummer måste fyllas iigen på en hemsida på mobilen.

    Efter mötet ville chefen stämma av en sak med mig. Plats och tid bokades ett par timmar senare. I ett stängt rum så beskriver hon hur besviken hon blir på hur oengagerad jag är som sitter med mobilen på mötet.

    Jag tycker det är dagis-nivå. När jag håller i ett möte och någon pillar med mobilen 5 Minuter så antar jag att personen har något viktigt att utföra.

    Just nu känner jag mig sjukt irriterad på att chefen ska lägga tid på attt kontrollera mig. Hon borde lita på sina medarbetare!

    Visst det var ett helt sjukt tråkigt möte, men vad tycker ni?

    Kontrollant eller bra ledarskap?

  • Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??
  • Tiina8­7
    Thu 3 Oct 2019 00:01
    #1
    +1

    Jag kam förstå henne. Det är irriterande att någon sitter med mobilen på ett möte. Men jag antar att du talade om för henne att du var tvungen att förnya din p-tid. Då anser iallafall jag att det är ok

    Dock hade jag föredragit att du isåfall hade gått ut från mötet under den tiden.

  • Anonym (Y)
    Thu 3 Oct 2019 00:01
    #2
    +1

    Var mötet mycket längre än planerat / du har fått information om?

  • Thu 3 Oct 2019 00:01
    #3

    Berättade du för henne att du bara fixade parkeringen?

  • Anonym (tobbe­)
    Thu 3 Oct 2019 00:06
    #4
    -1

    Dom flesta möten brukar vara i onödan i vilket fall, Sverige är känt för att vara ett land där man håller en massa onödiga möten. Därför spelade det knappast ingen roll att du höll på med mobilen visst det sabbade hennes illusion men på dom flesta möten jag går på i jobbet så är minst hälften ut zonade och tänker på annat.

  • Thu 3 Oct 2019 00:06
    #5

    Om det enbart berodde på att du satt med mobilen i några minuter under möter så är det en överdriven reaktion från chefen att boka ett möte för detta. Vore bättre att chefen på nästa möte pratar allmänt om hur hen önskar att ni hanterar era telefoner under era möten.

    Det vore en sak om du satt med mobilen under hela mötet eller på något sätt demonstrativt visat din brist på intresse. Då hade chefen kunnat ställa en öppen fråga kring hur du upplevde mötet och sedan berätta hur hen upplevde det och påpeka att det inte är ok att visa ett sådant oengagerat beteende på ett jobbmöte.

    Förklara för chefen att du behövde förlänga din parkeringstid och fråga trevligt hur chefen vill att du ska hantera detta eller tex sms/samtal från förskola under mötet. Hade tyckt att det är bättre att diskret smita ut och göra den viktiga grejen och sedan smita in igen än att pilla med telefonen under mötet. Det ÄR rätt respektlöst att göra detta när någon håller i ett möte.

  • Anonym (Sabin­a) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 00:09
    #6
    -1

    Mötet var planerat 2 timmar 15 minuter. Jag trodde vi skulle få en bensträckare så jag kunde fixat p- tiden då, men det fick vi inte.

    Jag sa åt henne på vårt möte vad jag gjorde.

    Kan man som chef under mötets gång istället bara säga ?inga mobiler här inne, eller gå ut och gör ditt ärende?

    Så härskaraktigt att boka ett möte med mig för detta?

    Nä lita på personalen tycker jag.

  • Anonym (lägg ifrån mobilj­äveln för helvet­e)
    Thu 3 Oct 2019 00:14
    #7
    -1 +1

    Lita på vad egentligen? Klart man inte håller på med mobilen på möte, då kan man i sådana fall be om att få en bensträckare.

  • Anonym (Sabin­a) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 00:16
    #8
    -1

    Ja mötet handlade om vår interna arbetsmiljö, skyddsronder, interna rutiner, och hur dåligt vi går.

    Tänker 20 pers x 2,5 Tim

    Det e 50 timmars produktion som försvinner.

    Och här talar vi skattebetalarnas pengar!

  • Tiina8­7
    Thu 3 Oct 2019 00:17
    #9
    +1
    Anonym (Sabina) skrev 2019-10-03 00:09:54 följande:

    Mötet var planerat 2 timmar 15 minuter. Jag trodde vi skulle få en bensträckare så jag kunde fixat p- tiden då, men det fick vi inte.

    Jag sa åt henne på vårt möte vad jag gjorde.

    Kan man som chef under mötets gång istället bara säga ?inga mobiler här inne, eller gå ut och gör ditt ärende?

    Så härskaraktigt att boka ett möte med mig för detta?

    Nä lita på personalen tycker jag.


    Tillhör väl vanligt hyvs att man som vuxen förstår att man inte ska sitta med mobilen på ett jobbmöte. Och om man behöver ex förlänga sin p-tid så går man ut och gör det istället för att störa andra på mötet. Det är knappast något en chef ska tala om i början på möter.
  • Anonym (Sabin­a) Trådstartaren
    Thu 3 Oct 2019 00:19
    #10
    -1
    Anonym (lägg ifrån mobiljäveln för helvete) skrev 2019-10-03 00:14:02 följande:

    Lita på vad egentligen? Klart man inte håller på med mobilen på möte, då kan man i sådana fall be om att få en bensträckare.


    Vad gör du om du får sms från förskolan att ditt barn ha feber?
Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??