• Thu 3 Oct 2019 08:38
    4057 visningar
    42 svar
    42
    4057

    Veckoindikator stämmer inte

    Hej!

    Jag har svaga positiva tester på sticka fortfarande. Är på äl+16, alltså bim+2.

    För 5dagar sen tog jag clearblue veckoindikator å det stog 1-2v gravid. Nu tog jag test igen och det står fortfarande 1-2v, den borde vara 2-3v nu? Jag har ju gått över två veckor? Hur har ni fått på era test? Är det missfall på gång? Har det visat fel för er men gått bra ändå? Eller har det gått dåligt? Snälla!, behöver lite svar!!

    Tack!

  • Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte
  • Thu 3 Oct 2019 08:39
    #1

    Läs bruksanvisningen, där står det förklarat.

  • Thu 3 Oct 2019 08:40
    #2
    Långbenopluto skrev 2019-10-03 08:39:03 följande:

    Läs bruksanvisningen, där står det förklarat.


    Där står det inte om dina upplevelser nej?! Eller?
  • Anonym (Gamen­)
    Thu 3 Oct 2019 08:41
    #3

    Exakt på vilken dag den skiftar är olika. Jag kom in i vecka 9-10 nånting innan min slog om till 3+.
    Nu är inte jag orolig av mig och allt kändes rätt men även om det finns en standard för hur hcg ska öka så finns även individuella variationer. Jag bar på en frisk graviditet och den bebisen är nu född så just den grejen var inte relevant för om jag skulle få missfall eller inte.

  • Thu 3 Oct 2019 08:43
    #4
    Missempi skrev 2019-10-03 08:40:33 följande:
    Där står det inte om dina upplevelser nej?! Eller?
    Upplevelser?? Va??
  • Thu 3 Oct 2019 08:43
    #5
    Missempi skrev 2019-10-03 08:38:27 följande:

    Hej!

    Jag har svaga positiva tester på sticka fortfarande. Är på äl+16, alltså bim+2.

    För 5dagar sen tog jag clearblue veckoindikator å det stog 1-2v gravid. Nu tog jag test igen och det står fortfarande 1-2v, den borde vara 2-3v nu? Jag har ju gått över två veckor? Hur har ni fått på era test? Är det missfall på gång? Har det visat fel för er men gått bra ändå? Eller har det gått dåligt? Snälla!, behöver lite svar!!

    Tack!


    Lite rörigt inlägg men om du i dag är på BIM+2 så stämmer ju 1-2 på veckoindikatorn? Den räknar ju från när mensen skulle ha kommit och sedan får man själv lägga på 2 veckor eller vad det var.

    Sedan vet jag förövrigt att min väns veckor inte gick upp som de skulle vid två skilda graviditeter. Ena gången blev det missfall men den andra blev det en fullt frisk liten flicka.
  • Thu 3 Oct 2019 08:49
    #6
    Anonym (Gamen) skrev 2019-10-03 08:41:01 följande:

    Exakt på vilken dag den skiftar är olika. Jag kom in i vecka 9-10 nånting innan min slog om till 3+.

    Nu är inte jag orolig av mig och allt kändes rätt men även om det finns en standard för hur hcg ska öka så finns även individuella variationer. Jag bar på en frisk graviditet och den bebisen är nu född så just den grejen var inte relevant för om jag skulle få missfall eller inte.


    Mmm tack för svar! Jag blir bara orolig att det är missfall på gång, vi har försökt så otroligt länge och jag borde aldrig testat med veckoindikator. Om missfall kommer så kommer det men så jäkla dumt att vara orolig i onödan. Hade du att den slog om från 1-2 till 2-3 senare än bruksanvisning visar också? Eller bra det från 2-3 till 3+?

    Tack snälla för svar igen!
  • Anonym (Malin­)
    Thu 3 Oct 2019 08:52
    #7

    Jag tänker att du inte ska oroa dig! (Lättare sagt än gjort såklart!). För visst testade du med 5 dagars mellanrum? Det kan ju fortfarande vara på samma vecka tänker jag!


    Missempi skrev 2019-10-03 08:38:27 följande:

    Hej!

    Jag har svaga positiva tester på sticka fortfarande. Är på äl+16, alltså bim+2.

    För 5dagar sen tog jag clearblue veckoindikator å det stog 1-2v gravid. Nu tog jag test igen och det står fortfarande 1-2v, den borde vara 2-3v nu? Jag har ju gått över två veckor? Hur har ni fått på era test? Är det missfall på gång? Har det visat fel för er men gått bra ändå? Eller har det gått dåligt? Snälla!, behöver lite svar!!

    Tack!


  • Thu 3 Oct 2019 08:54
    #8
    IceKitten skrev 2019-10-03 08:43:57 följande:

    Lite rörigt inlägg men om du i dag är på BIM+2 så stämmer ju 1-2 på veckoindikatorn? Den räknar ju från när mensen skulle ha kommit och sedan får man själv lägga på 2 veckor eller vad det var.

    Sedan vet jag förövrigt att min väns veckor inte gick upp som de skulle vid två skilda graviditeter. Ena gången blev det missfall men den andra blev det en fullt frisk liten flicka.


    Okej, jag tänker att 1-2v är från äl. Så 1-14dagar.

    2-3v =14-21dagar. Och nu är jag på dag 16. Den räknar inte från när mensen skulle kommit utan den räknar från när befruktning sker, alltså äl.

    Tack snälla för svar!
  • Anonym (Gamen­)
    Thu 3 Oct 2019 09:05
    #9
    Missempi skrev 2019-10-03 08:49:27 följande:
    Mmm tack för svar! Jag blir bara orolig att det är missfall på gång, vi har försökt så otroligt länge och jag borde aldrig testat med veckoindikator. Om missfall kommer så kommer det men så jäkla dumt att vara orolig i onödan. Hade du att den slog om från 1-2 till 2-3 senare än bruksanvisning visar också? Eller bra det från 2-3 till 3+?

    Tack snälla för svar igen!
    Jag har för mig att det släpade hela vägen. Mitt allra första test jag tog som ens sa mig att jag var gravid den gången var ett väldigt svagt "Predictor Early".  Direkt efter tog jag ett Clearblue som sa "Ej gravid" så då visste jag varken ut eller in. Nästa morgon fick jag dock "Gravid" på det testet. Så jag personligen verkar öka i hormon ganska långsamt. Har inte haft några direkta symptom under mina graviditeter heller så jag kanske bara "är sån".
  • Thu 3 Oct 2019 09:14
    #10
    Missempi skrev 2019-10-03 08:54:12 följande:

    Okej, jag tänker att 1-2v är från äl. Så 1-14dagar.

    2-3v =14-21dagar. Och nu är jag på dag 16. Den räknar inte från när mensen skulle kommit utan den räknar från när befruktning sker, alltså äl.

    Tack snälla för svar!


    Nej. Den räknar inte som du tror. Kolla den (förhoppningsvis) bifogade bilden.

Svar på tråden Veckoindikator stämmer inte