• Sveden­borg
    Thu 3 Oct 2019 15:57
    244 visningar
    6 svar
    6
    244

    Hur lik är din man din egen pappa?

    Till alla er lyckliga som olyckliga kvinnor därute. En nyfiken undran.
    Hur lik är din man din egen pappa? Både utseendemässigt men också till sättet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-03 16:06
    Var denna likhet/olikhet ett medvetet val?

  • Svar på tråden Hur lik är din man din egen pappa?
  • Thu 3 Oct 2019 16:04
    #1

    Väldigt olik. Både på utsidan och insidan.

    Gällande insidan är det är ett medvetet val, utsidan bara blev som den blev så att säga.

  • Thu 3 Oct 2019 16:12
    #2

    Väldigt olik på alla sätt och vis.

  • Thu 3 Oct 2019 16:14
    #3

    Väldigt olik. Skulle inte ta i tång med någon som är lik min biologisk far .

  • Thu 3 Oct 2019 16:44
    #4

    Väldigt olik utom möjligen att pappa var väldigt social och kunde ta folk vilket även maken kan.

  • mzmaa
    Thu 3 Oct 2019 16:53
    #5

    Helt olika, skulle inte vilja ha en man som min pappa.

  • Thu 3 Oct 2019 17:16
    #6

    Haha jävligt lik, stört nog. Min man, som visserligen är 37, är spökligt lik pappa när han var 22. Vi har gapskrattat åt detta. Båda två är musiker och spelar i band, även om pappa kör i ett gubbigare coverband på krogar och min mans band producerar eget. Båda är trevliga, sociala, djupt omtänksamma och roliga killar som alla gillar. De har samma åsikter om missbruk, även om den ena jobbar med det och den andra haft problem själv. Hockeytöntar båda två. Politiskt insatta båda två. Lika ifrågasättande och båda två är väldigt fritänkande och orädda.

    Sen är det givetvis mycket som skiljer också. Min man är vältränad, vegan och nykter. Pappa har mage, dricker öl och käkar korv.

    Inte medvetet men pappa är fan en av de finaste människorna jag har haft att göra med. Säger aldrig ett ont ord om någon trots all skit han gått igenom. Precis som sambon. Så jag älskar båda två och känner mig lyckligt lottad att ha så pålitliga och älskvärda människor i min närhet.

Svar på tråden Hur lik är din man din egen pappa?