• Wilmann

    Gravidtesten spökar..

    Hej

    Har missad mens med 5 dagar (har följt/reggat) min mens och äl noga i en app. Brukar inte vara några avvikelser, mensen och äl kommer enligt appen med 28 dagars cykel. Tog två gravtest för 3 resp 2 dagar sedan, det ena var cb:s snabbtest - det visade svagt svagt ett plus morgonurin) och det andra var det digitala, det visade gravid 1-2 veckor. (Eftermiddagsurin)

    Nu testade jag igen idag med morgonurin (hade ett digitalt test kvar) och det visade ej gravid. Åkte och köpte ett till och det visar samma sak - ej gravid.

    Vad händer? Har inga blödningar, inga direkta symptom även om jag känner mig lite lätt illamående EM/kvällar (ej hungrig liksom).

    Går jag bara och väntar på att kroppen ska få missfall?

    Fan det är rent ut sagt skitjobbigt. Har inga barn eller erfarenheter sen tidigare...

  • Svar på tråden Gravidtesten spökar..
  • Daphodil

    Hej. Det låter tyvärr som en graviditet som inte går åt rätt håll, och jag skulle gissa att det kommer att bli ett missfall. Väldigt tråkigt om det är så. Om ingen blödning kommer på några dagar skulle jag testa igen med en sticka.

  • Wilmann

    Tack för ditt svar...man blir bara så otroligt ledsen men jag tänker ändå att det iallafall går att bli gravid (ingen av oss är sterila osv)

    Jag väntar några dagar till - det kommer bli en lång väntan :(

  • Daphodil
    Wilmann skrev 2019-10-04 11:13:26 följande:

    Tack för ditt svar...man blir bara så otroligt ledsen men jag tänker ändå att det iallafall går att bli gravid (ingen av oss är sterila osv)

    Jag väntar några dagar till - det kommer bli en lång väntan :(


    Jag vet hur det är, var också med om gravtest som aldrig blev starkare och slutade i missfall. Den enda trösten då var att det skedde så tidigt. Förhoppningsvis får du ett nytt, starkare plus snart!
  • Wilmann

    Hej igen. Hur märkte du att det var missfall? Ska jag bara vänta tills det börjar blöda? Blir inte klok på om missfall alltid orsakar blödningar, men någon gång måste det väl ut?

  • Jag är bara jag
    Wilmann skrev 2019-10-04 13:13:43 följande:
    Hej igen. Hur märkte du att det var missfall? Ska jag bara vänta tills det börjar blöda? Blir inte klok på om missfall alltid orsakar blödningar, men någon gång måste det väl ut?
    Har embryot/fostret dött måste det och livmoderslemhinnan ut via blödning. I regel kommer det ut av sig själv för eller senare. Kommer blödningen långt efter det dött kallas det missed abortion, dvs försenat missfall. Ibland får man ingen blödning fast det gått många veckor eller tom månader och då kan man behöva skrapas eller få piller som sätter igång blödningen.
  • Daphodil
    Wilmann skrev 2019-10-04 13:13:43 följande:

    Hej igen. Hur märkte du att det var missfall? Ska jag bara vänta tills det börjar blöda? Blir inte klok på om missfall alltid orsakar blödningar, men någon gång måste det väl ut?


    För mig var det svaga tester i ca en vecka, sen kom blödningen. Eftersom det är så tidigt brukar det komma ganska direkt, dvs inte efter flera veckor.
  • Wilmann

    OK, tror jag är lite klokare nu. Är såklart jätteledsen men den stora frågan är - vad gör jag nu? Ska jag uppsöka gyn, ska jag bara vänta på att det börjar blöda? Om jag räknar så är jag i vecka 5+3 (6 om man kollar appen)

  • Daphodil
    Wilmann skrev 2019-10-04 21:51:54 följande:

    OK, tror jag är lite klokare nu. Är såklart jätteledsen men den stora frågan är - vad gör jag nu? Ska jag uppsöka gyn, ska jag bara vänta på att det börjar blöda? Om jag räknar så är jag i vecka 5+3 (6 om man kollar appen)


    Du väntar på blödningen, tycker jag. Om inget har hänt om 2 veckor skulle jag ta nytt gravtest. Är det negativt skulle jag kontakta gyn.
  • Brahms
    Wilmann skrev 2019-10-05 12:54:03 följande:

    Tack för svar - oerhört tacksam såklart!


    Hur gick det? <3
  • bonzo

    Hur gick det Ts?


    Wilmann skrev 2019-10-05 12:54:03 följande:

    Tack för svar - oerhört tacksam såklart!


  • Wilmann

    Det blev missfall, 1 dag senare började jag blöda. Inte så farligt, blödde som en mens. Nu två veckor senare hade jag ägglossning så vi har kört på och hoppas på det bästa.

    Så jävla tungt att gå igenom, men så enkelt att bestämma sig för att nu jävlar ska vi ha revansch!

Svar på tråden Gravidtesten spökar..