• Fri 4 Oct 2019 14:05
    694 visningar
    6 svar
    6
    694

    Otrohet eller psykisk störd

    Hej . Får snart panik . Svårt att äta . Illamående klump i magen mm mm . Saken är den att för många år sedan blev jag bedragen av min dåvarande ex flickvän som var otrogen mot mig vid 2 tillfällen . Träffade några år senare min nuvarande fru. Hon bytte jobb för några år sedan och dom har en del utbildningar mm utomlands ca 1 ggr/år ibland mindre . Vi har varit tillsammans ca 15 år idag är gifta och har barn . Saken hör till att hon har aldrig varit en kramig person mer än mot mig (vad jag har sett under åren) vi kramas med värme varje dag . Har bra sex och jag tycker relationen är bra . Det tyckte hon med när vi pratat. Det jag har reagerat på är att när vi har varit utomlands har hon inte varit intimrakad (bara benen) men när hon åkt med jobbet är hon jättelen (övriga året inte rakad med än benen) hon var väldigt kort mot mig på tel (hon förklarade med att schemat varit tajt). Jag vet att det festas väldigt mycket på dessa resor och känns inte som hon har tid för mig när hon är borta . Hon har själv haft dippar i år och brutit ihop pga mkt på jobbet och mkt krävande barn (vilket vi har ).Då har jag fått stiga åt sidan . Hon säger att hon älskar mig och kryper upp till mig ofta i tv soffan osv . Jag frågade henne ang otrohet och hon var väldigt allvarlig och sa till mig att hon vill leva med mig osv. Hon planerar även efter resan våra liv med utflykter mm . Hon säger att hon aldrig kan lova något . Utan det som händer händer men inget har någonsin hänt . Att hon vill leva med mig och tycker jag skall släppa detta . Hon säger att hon aldrig någonsin varit otrogen. Och Kan inte säga att jag märkt något som tyder på detta .eller sett något och hon säger att detta är obefogat . Hon har haft bra ögonkontakt med mig när vi pratat och har inte svävat iväg från ämnet något direkt och lyssnat på mig . Hon har frågat mig vad hon kan göra så det blir bättre. Nu skall dom åka igen och jag mår rent av skit . Jag är en person som verklighet hatar otrohet själv och har aldrig varit det. Men mina referenser från mitt ex ligger i bakhuvudet och spökar . Tips råd . Frågor jag kan ställa innan efter resan mm

  • Svar på tråden Otrohet eller psykisk störd
  • Fri 4 Oct 2019 14:16
    #1

    Kan tillägga ett efter vi fick vårat första barn 10 år sedan har hennes sexlust försvunnit och hon är väldigt svår ?att få igång? .

  • Fri 4 Oct 2019 14:20
    #2

    Ventilera din oro med henne. Berätta hur du känner. Ha en öppen dialog och lyssna på vad hon säger. Du måste finna tillit till henne och ert förhållande. Lita på henne. Hon är ju ärlig nog att säga att hon aldrig kan lova något. Fundera lite på äganderättsbehov och sexuell svartsjuka. Att hon rakar sig behöver inte betyda något mer än att hon badar i bubbelpool eller bastar och vill vara mindre hårig då.

  • Fri 4 Oct 2019 14:37
    #3

    #flaffy vi har ventilerat detta fram och tillbaka . Och det är då hon har lyssnat vad jag sagt så hon är medveten om det . Fick då till svar bla det jag skrivit innan samt att att hon är otrogen = lika troligt att jag åker till rymden . Jag känner inte något övriga året utan bara när jag tänker på att hon skall iväg det är då det kommer . Skitjobbigt

  • Fri 4 Oct 2019 14:40
    #4

    vi har pratat ganska mycket om det och hon säger även att hon skulle vara otrogen = att jag åker till rymden . Det som jag reagerar på är varför det inte är så viktigt när vi åker utomlands, semester mm. .

  • Fri 4 Oct 2019 15:21
    #5

    Tycker det verkar som att du har ventilera detta med henne tillräckligt. Du låter något som hände för över 15 år sen med en annan person att påverka hur du tänker om din fru. Du verkar leta efter saker som kan tyda på otrohet samtidigt som du letar efter det som säger motsatsen. Ska jag vara ärlig så tror jag att du saknar bekräftelse från din fru. Att du inte känner dig uppskattad. Du behöver mer bekräftelse än hon ger. Verkar som att mycket fokus har varit på henne och du har satt sig själv åt sidan. Så hon kan fokusera på jobb och barn men inte dig. Det gör nog att hon kanske glömmer bort att visa uppskattning. Om hon själv inte bett om att du ska backa lite så hon kan fokusera på jobb och barn så trir jag heller inte att hon vet vad du gjort. Visst hon ser att du kanske tar barnen oftare men hon vet inte om dem gånger du låtit bli att ta iniativ till närhet för att du inte vill belasta henne.

    Tror att ni behöver ett annat samtal än om otrohet och istället fokusera på varför du känner och tänker som du gör. Och nej du kan inte skylla på exet.

  • Fri 4 Oct 2019 15:24
    #6

    Med rakning är nog min gissning att hon inte vill ha en buske som sticker ut som kollegorna ser. När ni är iväg så är det ni. Du vet hur hon ser ut och resten som ser är främlingar och vad dem tänker sliter hon i.

Svar på tråden Otrohet eller psykisk störd