• Fantasifulltnamn

    Utebliven mens, gravid symptom men negativt test.

    Hej alla fina.

    Flera negativa gravtest och utebliven mens. Har spytt nu i några dagar, mår illa, "träningsvärk" i ljumskarna och ibland ont i beckenet, nedre delen av magen och bak i ryggen. Tycker att saker luktar illa och smakar konstigt. Haft järnsmak i munnen, förhöjd temp och kissar ofta.

    Slutade med ppiller för ca en månad sedan, för att jag fick problem. Jag och min sambo skyddade oss med kondom, men den gick sönder. Efter det så kom vi fram till att vi inte längre vill skydda oss. Enligt appar så borde jag ha haft ÄL runt 19/20 september. Dock är det baserat på menstruation med ppiller. Men kondomen sprack 24e september och därefter har vi som sagt haft oskyddat. Skulle ha fått mens igår, fredag den 4e oktober. Testade mig senast idag med morgon urin, clearblue early testet. Men det var negativt.

    Kan det vara graviditet eller något annat? Har någon haft samma symptomer, vad var det? Blir tokig av detta.

    Har ett barn sedan tidigare, men minns inte hur jag mådde i början då.

  • Svar på tråden Utebliven mens, gravid symptom men negativt test.
  • Anonym (E)

    Det är nog omöjligt att svara på vad dina symptom beror på. Eftersom du precis slutat med p-piller så vet du ju inte om du har fått ägglossning än, för du har ju inte fått en riktig mens efter pillerstoppet ännu.

    Symptomen du har kan bero på att din kropp hamnar i obalans när den försöker få tillbaka sina normala hormonnivåer, och försöker börja ägglossa igen efter p-pillren.

    Vissa får ju igång ägglossning direkt efter pillerstopp men för andra kan det ju ta flera månader upp till ett halvår innan de får en normal menscykel. Om jag var du så hade jag inte räknat med att vara gravid innan jag såg ett positivt gravtest.

  • Anonym (E)

    Du kan ju ändå fortsätta testa om någon vecka igen om du inte får mens.

    Lycka till!

  • Anonym (J)

    Jag fick sådana symptom när jag slutat med p-piller.

  • Fantasifulltnamn
    Anonym (J) skrev 2019-10-05 09:57:31 följande:

    Jag fick sådana symptom när jag slutat med p-piller.


    Fick du dom direkt eller kom de ett tag efter?
  • Fantasifulltnamn

    Uppdaterar er lite. Ingen mens idag heller, spydde direkt efter morgonkaffet. 5e dagen detta händer. Gör ont i magen när jag hostar eller nyser. Fick världens mensvärk igår, men den höll i sig i 3minuter sen försvann det? Jag hade en jätte verklig dröm inatt om att jag var gravid. Visst kan det vara ett önsketänkande, men min magkänsla säger mig att det är något där.

    Nåväl, tar ett nytt test imorgon om mensen inte kommit. Annars kommer jag kontakta läkaren, för något stämmer inte.

  • Anonym (Anonym)

    Vad fick du för problem som gjorde att du behövde sluta med p-piller?

  • Fantasifulltnamn
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-06 09:53:20 följande:

    Vad fick du för problem som gjorde att du behövde sluta med p-piller?


    Jag åt dom i 4 månader, fick svampinfektions liknande symptom en gång i månaden. Sen jag slutat så har det inte kommit något sådant.
  • Anonym (E)
    Fantasifulltnamn skrev 2019-10-06 09:41:43 följande:

    Uppdaterar er lite. Ingen mens idag heller, spydde direkt efter morgonkaffet. 5e dagen detta händer. Gör ont i magen när jag hostar eller nyser. Fick världens mensvärk igår, men den höll i sig i 3minuter sen försvann det? Jag hade en jätte verklig dröm inatt om att jag var gravid. Visst kan det vara ett önsketänkande, men min magkänsla säger mig att det är något där.

    Nåväl, tar ett nytt test imorgon om mensen inte kommit. Annars kommer jag kontakta läkaren, för något stämmer inte.


    Ja om du kräks och får en aversion av kaffe så låter det ju sannerligen som graviditetssymptom.
  • Fantasifulltnamn

    Negativt gravtest även idag. Har fortfarande förhöjd temp, känner mig mer svälld idag. Som om jag skulle vara ganska kissnödig eller som om jag varit kissnödig super länge och sen kissat. Ni vet, ömheten som blir kvar i magen?

    Om mensen inte kommit på fredag så har jag tid inbokad hos läkare och gyn. Tar säkert något test till i veckan innan dess.

    Om det nu inte är en graviditet, så tycker jag att mensen bara kan komma... Så att man får försöka igen liksom.

  • Anonym (J)
    Fantasifulltnamn skrev 2019-10-05 10:25:07 följande:

    Fick du dom direkt eller kom de ett tag efter?


    De kom inom någon vecka, och höll i sig ett par månader.

    Om man har symptom som beror på graviditet, så visar graviditetstestet positivt.

    Det krävs nämligen en viss mängd hcg (graviditetshormon) för att orsaka tex illamående och andra graviditetssymptom, och den mängden ger utslag på graviditetstest.

    Så du kan vara lugn, så länge testet visar negativt är du inte gravid!
Svar på tråden Utebliven mens, gravid symptom men negativt test.