• Ssandra

    snacka symptom innan BIM

    Hej! Tänkte vi kan berätta lite om våra symptom mellan ägglossning och BIM! Vad hade ni när ni va gravida eller vad har ni nu innan BIM?

    Själv har jag lite molvärk till och från samt extremt mycket vattniga flytningar, det droppar när jag sätter mig på toa liksom... har någon haft det? :)

  • Svar på tråden snacka symptom innan BIM
  • Laloppan

    Kul!

    Tidigare graviditet var det som fick mig att testa 4 dagar innan bim mina ömma bröst. Det slog till bara dagar efter äl. Tog sig på första försöket.

    Nu: Bim på tisdag eller onsdag (8-9/10)mest troligt 8/10 pga ägglossningsvärk den 24/9. Fjärde försöket.

    Haft molande värk i magen dagligen sen i typ måndags. Såpass att jag tycker det är jobbigt, och igår trodde jag mensen kom men det var bara flytningar. Värken kommer och går under hela dagen, mest eftermiddag /kväll. Håller i sig en bra stund när det väl slår till. Ingen inbillning med andra ord, och mer intensivt än "stick". Som en lätt mensvärk helt enkelt, men inte såpass smärtsam att man blir sängliggande heller.

    Dock inte känt nått idag.. Så vi får se. I övrigt inga symptom. Har fått för mig att jag inte kan bli gravid längre (vet ej varför, kanske för att graviditet är så stort och livsförändrande. Så känns overkligt att tänka att vi skulle få ett till barn? Hahaha).

  • Anonym (.)

    Jag hade många symptom innan mensen de månaderna vi försökte bli gravida (som jag aldrig haft när jag inte försökt bli gravid), tex. molvärk nästan från ägglossning.. Tror det hade med att ägget försökte fästa, men sen misslyckats. Den månaden jag plussade var det som skiljde sig att jag var extremt svullen flera dagar innan mens, det släppte aldrig! Var pga av ökade hormoner :

  • Ssandra
    Laloppan skrev 2019-10-05 13:32:41 följande:

    Kul!

    Tidigare graviditet var det som fick mig att testa 4 dagar innan bim mina ömma bröst. Det slog till bara dagar efter äl. Tog sig på första försöket.

    Nu: Bim på tisdag eller onsdag (8-9/10)mest troligt 8/10 pga ägglossningsvärk den 24/9. Fjärde försöket.

    Haft molande värk i magen dagligen sen i typ måndags. Såpass att jag tycker det är jobbigt, och igår trodde jag mensen kom men det var bara flytningar. Värken kommer och går under hela dagen, mest eftermiddag /kväll. Håller i sig en bra stund när det väl slår till. Ingen inbillning med andra ord, och mer intensivt än "stick". Som en lätt mensvärk helt enkelt, men inte såpass smärtsam att man blir sängliggande heller.

    Dock inte känt nått idag.. Så vi får se. I övrigt inga symptom. Har fått för mig att jag inte kan bli gravid längre (vet ej varför, kanske för att graviditet är så stort och livsförändrande. Så känns overkligt att tänka att vi skulle få ett till barn? Hahaha).


    Åh va spännande! Hoppas det tagit sig nu då :)
  • Ssandra
    Anonym (.) skrev 2019-10-05 13:45:10 följande:

    Jag hade många symptom innan mensen de månaderna vi försökte bli gravida (som jag aldrig haft när jag inte försökt bli gravid), tex. molvärk nästan från ägglossning.. Tror det hade med att ägget försökte fästa, men sen misslyckats. Den månaden jag plussade var det som skiljde sig att jag var extremt svullen flera dagar innan mens, det släppte aldrig! Var pga av ökade hormoner :


    Jag är också extremt svullen just nu när jag tänker efter! Hoppas de kanske är ett teckna för mig med :)
  • Laloppan
    Ssandra skrev 2019-10-05 16:18:50 följande:

    Åh va spännande! Hoppas det tagit sig nu då :)


    Ja jag har inga större förhoppningar, skulle inte bli förvånad om det är pms typ haha. Känns som att alla graviditetssymptom är precis som pms. Molvärk, ömma bröst, svullen, irriterad ja allt i princip!

    När har du bim?
  • Laloppan

    Kollade nu upp i en gammal tråd vilka symptom jag hade innan jag plussade 2015. Dock misstänker jag att sånt skiljer sig från gång till gång också.

    Såhär var det för mig då:

    10 dagar innan mens fick jag väldigt ömma bröst.

    6 dagar innan mens började jag få molvärk. Skrev då att det kändes som en mildare variant av mensvärk.

  • PelloBello
    Ssandra skrev 2019-10-05 16:18:50 följande:

    Åh va spännande! Hoppas det tagit sig nu då :)


    Hur gick det? :)
  • Ssandra

    Tyvärr så kom mensen 6 dagar sent :/


    PelloBello skrev 2019-10-23 17:30:26 följande:

    Hur gick det? :)


  • Anonym (hoppas! (långt inlägg))

    Hej allihop! Hoppar in här och pratar av mig lite. Vi gjorde första försöket att bli gravid i helgen, ÄL 19/10. Hela lördagen kändes det som att "livmodern" arbetade med en befruktningSkrattande Sen var det som bortblåst på söndagen,måndag,tisdag möjligtvis att det kändes liiiite men är så osäker och tror man känner efter för mycket. Men i tisdags lr om de var onsdags fick jag en stor hård ömmande knöl i vänster bröst och tänkte direkt att nu är de bröstkörtlarna som börjar arbeta, men det var bara ena bröstet det blev så på så sen började jag oroa mig för bröstcancer. Men det ömmar inte lika mycket idag, jag drömmer mycket men det kan även ha att göra med att jag slutatde röka samma dag som ÄL. Igår kväll fick jag näsblod och är nu lättblödlig i näsan. Detta har i tidigare gravidiett varit bland de första tecknen men jag har för mig att det varit tydligare gravtecken/symtom då än vad jag har nu.. Vill så gärna att det ska gå vägen men är så rädd att jag bara inbillar mig.. 

  • Nanna08

    Hej!

    Jag hoppar också in här ????

    Är inne på dag 33 i cykeln och tror jag har bim nu på måndag, men är inte riktigt säker.

    Mina symptom är:

    Ont i ländryggen

    Spänningar i magen emellanåt (känns som mensen ska komma)

    Hög temp sen äl, ligger runt 37,2

    Trött

    Livmodertappen högt placerad

    Har gjort gravtest som visar negativt.

    Vad tror ni? Känns som kroppen hela tiden spelar spratt.


    ♥ 110120 ♥
  • Anonym (Jenny)

    Jag ville så jättegärna, jättelänge bli gravid. Kämpade varje månad med ägglossning + tajma sexet till glad gubbe. Arton månader utan att någonting hände, aldrig något positivt gravtest. Men VARJE månad kände jag molvärk, tyckte jag reagerade konstigt på lukter och var lättirriterad, att brösten kändes ömma osv. Jag verkligen verkligen kände det, så varje månad kom det 100% som en chock att jag inte var gravid. Jag la säkert fem hundra kronor i månaden på äl-tester och graviditetstest.

    När jag väl blev gravid så kände jag ingenting off eller konstigt i kroppen förens vecka 9 när jag fick lite lätt illamående som varade i några veckor.

    Tror att man ibland vill någonting så himla, himla mycket att kroppen och hjärnan spelar en spratt. Lägg inte så mycket fokus på att analysera varenda liten känsla och symtom. Det blir så mycket ångest och stress.

  • Anonym (hoppas! (långt inlägg))
    Anonym (Jenny) skrev 2019-10-25 12:58:29 följande:

    Jag ville så jättegärna, jättelänge bli gravid. Kämpade varje månad med ägglossning + tajma sexet till glad gubbe. Arton månader utan att någonting hände, aldrig något positivt gravtest. Men VARJE månad kände jag molvärk, tyckte jag reagerade konstigt på lukter och var lättirriterad, att brösten kändes ömma osv. Jag verkligen verkligen kände det, så varje månad kom det 100% som en chock att jag inte var gravid. Jag la säkert fem hundra kronor i månaden på äl-tester och graviditetstest.

    När jag väl blev gravid så kände jag ingenting off eller konstigt i kroppen förens vecka 9 när jag fick lite lätt illamående som varade i några veckor.

    Tror att man ibland vill någonting så himla, himla mycket att kroppen och hjärnan spelar en spratt. Lägg inte så mycket fokus på att analysera varenda liten känsla och symtom. Det blir så mycket ångest och stress.


    Tror som du just nu, känner inget längre så tror jag hoppades för mycket :( Måste varit jobbigt att gå igenom så mycket hopp och förtvivlan. Skönt att det löste sig tillslut. Det är bara att vänta och se vad som händer helt enkelt.
  • Anonym (hoppas! (långt inlägg))

    Plussade svagt i måndags kväll med apotekets test!! Alltså 9 dagar efter ÄL.

    Fick ett riktigt plus på clearblue idag ????

  • Anonym (Jag)

    Puffar upp tråden. Någon som haft "mensvärk" från och med ägglossningen och framåt och som varit gravid då?

  • sommar2020regn
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-10 23:00:28 följande:

    Puffar upp tråden. Någon som haft "mensvärk" från och med ägglossningen och framåt och som varit gravid då?


    Jag, nu!

    Kände från typ dag 1 och testade mig för tidigt sen, men plussade förra veckan.

    Har du samma?
  • Anonym (Jag)
    sommar2020regn skrev 2020-07-15 01:14:02 följande:

    Jag, nu!

    Kände från typ dag 1 och testade mig för tidigt sen, men plussade förra veckan.

    Har du samma?


    Ja, jag har haft mensvärk sedan ägglossningen men de senaste dagarna har den avtagit mer. Har bim 18/7.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-10 23:00:28 följande:

    Puffar upp tråden. Någon som haft "mensvärk" från och med ägglossningen och framåt och som varit gravid då?


    Jag har Molvärk, bara litegrann och har haft sedan äl, plus en massa lotionflytningar...
  • Anonym (Frågande)

    Hur har det gått för er? Har Samma som er, molvärk sedan ägglossning (eller två dagar efter) .

    Har aldrig haft såhär förut...

Svar på tråden snacka symptom innan BIM