• babyloonez

    svärmor............

    ska börja med att jag och min sons pappa är separerade, men problemet började samma dag sonen föddes. sonens pappa har NOLL ryggrad mot sin mamma. hans mamma säger att min son är det bästa som har hänt henne osv osv, hon bor 2 minuter promenad från mig och sonen (sonen bor här). nu till saken, hon är den vidrigaste människan jag träffat på ALLA sätt. hon respekterar inte mig som mamma. hon röker med barnvagnen (sonen är 1,2månader) hon röker INOMHUS när sonen är där, hon har hundskit/piss på sitt golv i hela lägenheten, jag vill inte han äter godis mm ,men hon trycker det i honom bakom min rygg, min sambo säger inte ifrån, han sa till en gång men hon skiter i vilket, sonen satte i halsen en gång där pga ouppmärksamhet, jag blev så arg men fick bara skit för att jag blev arg?!. jag och exet har gemensam vårdnad tyvärr, försöker få ensam vårdnad då det är en säkerhets risk för sonen. kärringen vill träffa honom när det passar henne, dock bara gång per månad typ, men antingen hemma hos henne eller på restaurang, inte passande för en så liten som bara vill springa. det är så opassamde för honom att vara hos henne men mitt ex envisas med att jo han har rätt att ta ditt sonen, men hallå? en inrökt sanitär olägenhet lägenhet? har jag några rättigheter för min son ?

    ville bara kräka av mig, har ni problem med era barns farmor? hon vräker också ur sig väldigt opassande saker om mig till mig, osv. blir så arg...

  • Svar på tråden svärmor............
  • annabellelee

    Är problemet att pappan tar barnet till sin mamma när han har barnet? Det kan du inte förhindra, även om du skulle få egen vårdnad.

    Är problemet att svärmor vill att du ska besöka henne med barnet? Säg bara nej. Du har ingen skyldighet att göra det.

  • erikaABC

    Fortsätt prata med ditt ex om varför det är farligt, vad han ska vara uppmärksam på. Ta upp det i samtal i familjerätten
    Klipp all kontakt med svärmodern. Ditt ex får sköta kontakten med släkten på hans sida.  Ditt ex går väl inte med barnet till din mamma?
    Kontakta en jurist angående hur du kan få enskild vårdnad

  • babyloonez
    annabellelee skrev 2019-10-05 19:45:23 följande:

    Är problemet att pappan tar barnet till sin mamma när han har barnet? Det kan du inte förhindra, även om du skulle få egen vårdnad.

    Är problemet att svärmor vill att du ska besöka henne med barnet? Säg bara nej. Du har ingen skyldighet att göra det.


    problemet är att när han väl träffar sin son så "måste" hon alltid vara med. han tar dit sonen. han förstår inte problemet för han är själv uppvuxen på samma sätt och tycker tom det är BRA att barn härdas.

     men det är ju ingen anledning att få ensam vårdnad.
Svar på tråden svärmor............