• Lucasmamma05

    Kan man ha haft äl innan äl testet visar fast smiley

    Hej!

    Precis som rubriken lyder.

    Har börjat tempa med Natural Cycles sedan mensens första dag förra månaden och vid beräknad äl testat clearblue äl test med blinkande gubbe och fast gubbe.

    Fick den 2/10 och 3/10 fast gubbe och då passade vi på.

    I 2 dagar innan dess hade jag en blinkande gubbe.

    Enligt min temp (kan ha tempat fel då jag i 2 dagar sovit kortare tid och fått dålig sömn) så flyttade nu natural cycles min äl till dagen innan den första blinkande gubben.

    Kan det verkligen stämma att min äl har vart innan det blev en fast gubbe på äl testet?

    Någon som har vart med om detta?

  • Svar på tråden Kan man ha haft äl innan äl testet visar fast smiley
  • Anonym (Ellie)

    Natural cykles följer bara en algoritm, den är självklart mindre säker än ett utslag av din faktiska kropps hormoner. Den gick på din temperatur troligen men temperaturen blir ju missvisande om man sovit dåligt, druckit alkohol, tempat fel tid etc...

    Jag tror dina äl-tester har visat rätt, jag tror inte du har ägglossat utan att ha något lh hormon.

  • Anonym (Ellie)

    Ett tips bara! Man ökar chansen att bli gravid om man har sex dagarna innan ägglossning också, eftersom spermier kan överleva i livmodern och vänta in ägget.

    Har man sex minst varannan dag hela veckan omkring äl så maxar man sina chanser. Särskilt om man är osäker på äl.

  • Lucasmamma05

    Tack för ditt svar :)

    Tyvärr var gubben bortrest i jobb dagarna innan men kom hem samma dag som fast gubbe på äl testet som tur var ;)

    Får se om det resulterar i ett litet frö eller om vi får testa igen.

Svar på tråden Kan man ha haft äl innan äl testet visar fast smiley