• Tue 8 Oct 2019 11:19
    283 visningar
    3 svar
    3
    283

    Brun mens eller sent avslag?

    Fick barn 5/10, hade avslag i 2,5 vecka och varit blödningsfri sedan dess.

    Hade mensvärk imorse och när jag torkade mig var de lite blod på pappret,tänkte att de var mens å satte in en tampong. När jag tog ut den nu så är de helt brunt?? Inte ens lite färskt blod.

    Såå.. Brun mens eller sent avslag?

    (haft mkt rätt hårt sex på sistone, vet inte om de kan ha påverkat läkningen trots att jag slutat blöda efter förlossningen??)

  • Svar på tråden Brun mens eller sent avslag?
  • Anonym (mom)
    Tue 8 Oct 2019 13:16
    #1
    lumin88 skrev 2019-10-08 11:19:01 följande:

    Fick barn 5/10, hade avslag i 2,5 vecka och varit blödningsfri sedan dess.

    Hade mensvärk imorse och när jag torkade mig var de lite blod på pappret,tänkte att de var mens å satte in en tampong. När jag tog ut den nu så är de helt brunt?? Inte ens lite färskt blod.

    Såå.. Brun mens eller sent avslag?

    (haft mkt rätt hårt sex på sistone, vet inte om de kan ha påverkat läkningen trots att jag slutat blöda efter förlossningen??)


    Jag tror att det kan vara avslag fortfarande.

    Men om du fick barn 5/10 så är det väl lite för tidigt att ha vaginalt sex. Man ska vänta 8 veckor var informationen jag fick. Man är ju väldigt infektionskänslig i livmodern efter förlossningen.
  • Tue 8 Oct 2019 13:25
    #2

    Gissar på avslag. Efter båda mina graviditeter kom och gick det ett bra tag. Trodde det var slut så ngn dag eller vecka senare började det igen. Hopplöst

  • Tue 8 Oct 2019 13:26
    #3

    Men du, 5/10 var tre dagar sedan. Menar du 5/9?

Svar på tråden Brun mens eller sent avslag?