• MaaxMaax

    Vad tycker ni om dessa namn?

    Vilka av dessa namn är finast, och vad tycker ni om de andra?


    Simul Justus et Peccator
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn?
  • fluu

    Stine - Gulligt smeknamn. Trevligt dock.

    Lynn - fint, men opassande i Sverige och med ett svenskt smeknamn. Kommer bara att virras ihop med det vanliga Linn.

    Mika - Inte min grej.

    Sasha - Något malplacerat i Sverige. Smeknamn.

    Elina - Vackert och enkelt. Gångbart. Oförargligt och bra.

    Daniella Bra namn, inte min grej dock. Väl prinsessigt utan att vara kungligt.

    Ninna - pluttgulligt och krångligt pga likheten med vanliga Nina.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LoveRain

    Stine - känns danskt. Är inte jätteförtjust i Stina så Stine är inget jag skulle välja.

    Lynn - bättre som eget namn än som del av dubbelnamn. Tycker det är fint men tänker mest på att Elsa Billgren döpt sin son till det.

    Mika - unisexnamn, lite som ett trendigare Mikael. Funkar såklart på en flicka också.

    Sasha - rysk smeknamnsform av Alexander. Coolt på en pojke men lite för prinsessigt på en flicka.

    Elina - helt ok, känns lite sent 80/tidigt 90-tal kanske.

    Daniella - samma kategori namn som Melissa eller Natasha, tänker mig en mörklockig liten tjej i en prinsessklänning. Känns också lite omodernt på något sätt men betydligt bättre än nämnda namn.

    Ninna- för nära det etablerade Nina. Föredrar Nanna, både fornnordiskt och Mellanöstern på samma gång. Möjligtvis för mycket smeknamn över sig.

    Av dessa namn hade jag valt Lynn eller Mika.

  • flygrl

    Tycker bäst om Elina följt av Daniella och en liten bit efter kommer Mika.

    Är inte Lynn och Linn typ samma namn? Isf skulle jag föredra Linn som jag tycker är riktigt fint.

    Associerar f.ö. Daniella till hockeyspelaren Daniella Rundqvist men då hon är en person jag gillar ser jag det inte som en nackdel.

  • trollhona
    Stine - Fint, kommer kanske få frågor om hon har norskt ursprung pga e på slutet istället för vanliga a som är svenska varianten

    Lynn - Gillar bäst. fungerar internationellt men inte för udda för att fungera i den svenska namnfloran.

    Mika - Fint unisexnamn

    Sasha - Ytterligare ett bra unisexnamn. Gillar Mika bättre av de två dock.

    Elina - ett rätt vackert namn men inte min smak

    Daniella - Fint och gångbart överallt. Fungerar internationellt.

    Ninna - Känns inte som ett namn, mer smeknamn.
Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn?