• qaswas122

    20-24 år som försöker bli gravida?

    Hej! 

    Tänkte kolla om det var någon mer lite yngre, i ca 20-24 års åldern som försöker bli gravida? Hade varit roligt att följas åt!

    Själv är jag 22 år, bor med pojkvän, hund och katt. Varit tillsammans med sambon i 6,5 år. Andra riktiga försöket, och har förhoppningsvis ÄL nu i dagarna. Glad

  • Svar på tråden 20-24 år som försöker bli gravida?
  • qaswas122
    Sirest01 skrev 2019-10-09 19:10:38 följande:

    Jag är 24 och vi ska precis påbörja infertilitetsutredning.


    Kul att du vill vara med i tråden! Har du och din partner försökt bli gravida länge?

    Jag har pcos, så får letrozol för att framkalla ägglossning. Var på ultraljud idag som visade att jag troligen ägglossar inom 4-5 dagar! Glad
  • Sirest01
    qaswas122 skrev 2019-10-09 20:11:14 följande:

    Kul att du vill vara med i tråden! Har du och din partner försökt bli gravida länge?

    Jag har pcos, så får letrozol för att framkalla ägglossning. Var på ultraljud idag som visade att jag troligen ägglossar inom 4-5 dagar! 


    Vi har försökt i över 1 år. Jag har ingen egen äl/mens. Jag har troligtvis oxå pcos och har testat Provera, men funkar inte för mig. Vi ska börja med at lämna några prover och sen läkarbesök.
  • qaswas122
    Sirest01 skrev 2019-10-09 20:42:50 följande:
    Vi har försökt i över 1 år. Jag har ingen egen äl/mens. Jag har troligtvis oxå pcos och har testat Provera, men funkar inte för mig. Vi ska börja med at lämna några prover och sen läkarbesök.
    Har du inte fått testa letrozol? Eller kanske behöver man ha diagnos innan det skrivs ut? Jag går både på provera och letrozol. Proveran för att få blödning, och letrozol för ägglossning. Går till privat gyn, är såå nöjd! 
  • Sirest01
    qaswas122 skrev 2019-10-09 20:58:34 följande:

    Har du inte fått testa letrozol? Eller kanske behöver man ha diagnos innan det skrivs ut? Jag går både på provera och letrozol. Proveran för att få blödning, och letrozol för ägglossning. Går till privat gyn, är såå nöjd! 


    Nej inte ännu. Vi har nu sökt till en annan gyn mottagning, då jag inte trivdes med den första. Fick hem papper att fylla i idag, så vi har inte kommit så långt i utredningen ännu.
  • pepsi20

    21åring här, jag & sambon har försökt 1 år men får ej göra ivf då jag är för ung. Vi får fortsätta försöka tills jag får gå på en utredning. Hade ägglossningstest som var positivt idag så dags att sexa på!

    Heja oss alla!

Svar på tråden 20-24 år som försöker bli gravida?