• Anonym (Radio­active­)
    Wed 9 Oct 2019 01:29
    1786 visningar
    56 svar
    -1
    56
    1786

    Dejtar två killar samtidigt, tips mottas

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?

  • Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas
  • Anonym (XCV)
    Wed 9 Oct 2019 16:01
    #31
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:36:06 följande:
    Så om du var tillsammans med en kille och fick veta i efterhand att han inledningsvis dejtade en till tjej på ett lättsamt sätt utan att ni officiellt blivit ett par/talat om exklusivitet eller relationen överhuvudtaget, men i slutändan valde dig, så skulle du aldrig kunna förlåta det?
    Det kan man nog inte svara på innan man står där. Men det är definitivt inget jag skulle uppskatta.
  • Anonym (D)
    Wed 9 Oct 2019 16:15
    #32
    +1
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:36:06 följande:
    Så om du var tillsammans med en kille och fick veta i efterhand att han inledningsvis dejtade en till tjej på ett lättsamt sätt utan att ni officiellt blivit ett par/talat om exklusivitet eller relationen överhuvudtaget, men i slutändan valde dig, så skulle du aldrig kunna förlåta det?
    Jag tänker att det är ganska stor skillnad på att dejta flera i inledningsstadiet (så länge man kör med öppna kort). Men nu har ju du dejtat en av killarna i "någon månad". Hade jag dejtat någon så länge och fått veta att den plötsligt börjat träffa andra utan att berätta det hade jag inte blivit glad. (Satt upp personen på "skitstövellistan" och avslutat dejtandet)
  • Anonym (K)
    Wed 9 Oct 2019 17:00
    #33
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 11:36:06 följande:

    Så om du var tillsammans med en kille och fick veta i efterhand att han inledningsvis dejtade en till tjej på ett lättsamt sätt utan att ni officiellt blivit ett par/talat om exklusivitet eller relationen överhuvudtaget, men i slutändan valde dig, så skulle du aldrig kunna förlåta det?


    Det handlar inte om att man inte förlåter , utan man väljer bort en person man tydligen inte passar en som partner.
  • Anonym (FYI)
    Wed 9 Oct 2019 23:08
    #34

    Ts trådstart skulle passa i tråden:


    Hur långt har ni gått? Det mest sexuellt omoraliska ni gjort!   
  • Anonym (Nja..­)
    Wed 9 Oct 2019 23:54
    #35

    Först och främst anser även jag att man bör köra med öppna kort och tala om ifall man dejtar flera samtidigt.

    Sedan förstår jag ditt intresse för dem båda, men ser röd flagg på båda två! Att ha olika åsikter ang barn och uppfostran som med kille A kan bli rejäla problem så småningom. Det är också en viktig del som påverkar barnen otroligt mycket, de behöver att de vuxna är enade och trygga i sin uppfostran. Att han bearbetar sin tidigare relation kan betyda olika saker, antingen att han inte är över exet, eller kanske att han själv tagit skada av relationen/breakupet och att det är det han bearbetar, det framgår inte i din text så antar att du inte vet.

    Kille B är ännu mer röd flagg. Jag hade en sån kille i mitt liv, som fanns i bakgrunden i många år(6-7). Det var stundvis passionerat(vänskapligt men starkt), stundtals destruktivt och stundtals helt platoniskt. Vi blev till slut ett par. Men det destruktiva och starka band du talar om, som även vi hade, fick oss båda att gå under. Vissa personer känner vi starkt för för att vi har något att lära av varandra, men vi är inte alltid menade att leva med den som påverkar oss som mest! Tvärtom tror jag faktiskt. Ge dig inte in i något med destruktiva tendenser! Det slutar aldrig väl, oavsett hur mycket man önskar att det skulle gå att förvandla allt det där starka till en djup kärlek.


    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-09 01:29:05 följande:

    Jag dejtar sedan några dagar två killar samtidigt. Tänker att ingen behöver få reda på det, jag har inte lovat något och jag ser inget fel i det, det var på sätt och vis inte medvetet. Men jag behöver råd. Såhär är det:

    Kille A har jag träffat i någon månad. Vi har båda barn, han är en gentleman, liknande livsstil, trevlig, snygg, sexig, omtänksam och kärleksfull. Otroligt sex. Men det finns vissa små tvivel fortfarande som håller mig tillbaka, i vissa anseenden kring barn/uppfostran/synsätt är vi olika och dessutom har han ärligt sagt att han delvis bearbetar sin tidigare relation fortfarande. Jag vet inte än om jag är hans rebound eller inte, och när han sade det tar jag inte vår ev relation lika seriöst.

    Kille B har funnits i bakgrunden i flera år, vi har setts fram och tillbaka och det har emellanåt varit väldigt destruktivt mellan oss. Jag upplever istället ett starkt band till honom som jag aldrig tidigare känt för någon, en person jag kan se mig göra allt med, är mig själv helt med honom och han tillbaka. Det senaste året har han dealat mycket med sig själv och vi sågs häromveckan och han vill ge oss en chans. Något jag längtat efter i flera år. Han är istället barnlös, bor en liten bit bort och vi har rätt olika liv.

    Jag skulle vilja dejta dem båda ett tag för att se hur det utvecklar sig med respektive, båda är intressanta på lite olika sätt och alternativet, att klippa med en av dem nu, vill jag inte riktigt helt enkelt. Tips?


  • Anonym (Radio­active­) Trådstartaren
    Thu 10 Oct 2019 10:39
    #36

    Tack för allas input!
    Om man ska dra detta rent krasst, så som jag faktiskt ser det, så är jag singel. 
    Jag anser mig inte ha någonting att göra med om den jag dejtar pratar med andra, ligger med andra, träffar andra, innan man gått in i relationen.
    Jag ser också varningsflagg på båda de här, men jag har dejtat en del som verkar "såååå bra" som ändå visat sig vara idioter. Båda de här killarna har andra egenskaper jag värdesätter högre och jag vet för lite om dem båda två för att inte ta reda på mer.
    Båda två vet att jag har de här åsikterna och får jag frågan om jag träffar någon mer så mörkar jag inte, men jag känner heller inget behov av att berätta det, ser liksom ingen anledning - ingen av dem träffar jag helt seriöst och den känslan är ömsesidig även hos dem.

  • Thu 10 Oct 2019 10:51
    #37
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-10 10:39:27 följande:

    Tack för allas input!

    Om man ska dra detta rent krasst, så som jag faktiskt ser det, så är jag singel. 

    Jag anser mig inte ha någonting att göra med om den jag dejtar pratar med andra, ligger med andra, träffar andra, innan man gått in i relationen.

    Jag ser också varningsflagg på båda de här, men jag har dejtat en del som verkar "såååå bra" som ändå visat sig vara idioter. Båda de här killarna har andra egenskaper jag värdesätter högre och jag vet för lite om dem båda två för att inte ta reda på mer.

    Båda två vet att jag har de här åsikterna och får jag frågan om jag träffar någon mer så mörkar jag inte, men jag känner heller inget behov av att berätta det, ser liksom ingen anledning - ingen av dem träffar jag helt seriöst och den känslan är ömsesidig även hos dem.


    Om du inte tar detta seriöst så kommer du heller inte att kunna lära känna dom på det sättet du önskar. Det kräver nämligen ärlighet och 100% engagemang.

    Känns som att du fäller krokben för dig själv här.

    Om du vill att dessa killar ska visa bättre möjligheter på sikt och på djupet måste du ju liksom välja redan från början. Att hatta fram och tillbaka mellan dom känns då oseriöst och du kommer inte få se det du önskar.

    Visst ska människor få en chans att visa bra sidor men vissa saker kommer inte att förändras. Destruktivitet och åsikter om barnuppfostran är två saker som inte förändras oavsett hur bra de än må vara i övrigt.
  • Anonym (K)
    Thu 10 Oct 2019 10:58
    #38
    Anonym (Radioactive) skrev 2019-10-10 10:39:27 följande:

    Tack för allas input!

    Om man ska dra detta rent krasst, så som jag faktiskt ser det, så är jag singel. 

    Jag anser mig inte ha någonting att göra med om den jag dejtar pratar med andra, ligger med andra, träffar andra, innan man gått in i relationen.

    Jag ser också varningsflagg på båda de här, men jag har dejtat en del som verkar "såååå bra" som ändå visat sig vara idioter. Båda de här killarna har andra egenskaper jag värdesätter högre och jag vet för lite om dem båda två för att inte ta reda på mer.

    Båda två vet att jag har de här åsikterna och får jag frågan om jag träffar någon mer så mörkar jag inte, men jag känner heller inget behov av att berätta det, ser liksom ingen anledning - ingen av dem träffar jag helt seriöst och den känslan är ömsesidig även hos dem.


    Om du är ärlig med att du träffar andra eller att det är din syn på saken i alla fall , då gör du självklart inget fel.

    Det handlar givetvis inte om att man behöver lämna en detaljerad redogörelse vad man exakt gör , men för allas bästa bör man inte utgå ifrån att alla tänker på samma sätt , och någonting är underförstått när det gäller saker som människor tycker olika om.
  • Anonym (Andre­as)
    Thu 10 Oct 2019 11:43
    #39

    Jag är nyfiken på hur du tänkt att detta skulle kunna fungera i praktiken?

    Just nu och några veckor framåt som lite kul sällskap och sex funkar ju.

    Men sen då?

    Hur ska du kunna hålla det öppet i längden? När kanske mer känslor är inblandade? Och hur ska du kunna hålla det hemligt?

    Vara borta en helg med en av dom och sen undvika att försäja sig och undvika att bli avslöjad?

    På vilket sätt skulle detta hemlighållande kunna skapa djupa relationer och den informationen du behöver för att välja?

    Och du riskerar ju att bli dumpad när det kommer fram. För det kommer fram oavsett.

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Thu 10 Oct 2019 11:49
    #40

    Jag tänker nog lite annorlunda än andra här. Jag tycker inte att du gör så mkt fel mot kille A. Ni började bli lite seriösa och då sade han att han inte är helt över sitt ex - vilket betyder för mig att han avvakta och hålla det oseriöst och se hur det går med de känslorna innan ni fördjupar. Dvs han har redan backat från att det skulle bli exklusivt. Vill du anstryka detta ytterligare för att det ska kännas mer okej för dig så kan du ta upp det vid något tillfälle och fråga hur det går med det och säga att du är helt ok med att hålla det lite öppet tills han vet mer. Då har du definitivt ryggen fri där och jag tycker nästan att du har det redan nu. 


    Däremot kille B - han har jobbat mkt med sig själv och nu är han redo för något seriöst med dig och att utforska det, låter det som. Han förväntar sig nog inte att du dejtar andra samtidigt. Där hade jag nog sade något i stil med att "ja men vi tar det lite försiktigt och ser hur det känns..." eller tom rakt ut när han föreslog att börja dejta att "Jag träffar en annan nu men vet inte om det kommer leda till något, träffar gärna dig ändå och känner efter". Så hade du haft ryggen fri där med. 


    Men sedan, det kan vara lite krångligt att dejta andra även om de vet om varandra. Jag gör det nu (typ) och det är inte heller lätt. 

Svar på tråden Dejtar två killar samtidigt, tips mottas