• Wed 9 Oct 2019 11:07
    588 visningar
    6 svar
    6
    588

    Graviditetstest ni som håller koll

    Hej

    Någon mer än jag som testar för att de att hcg inste sjunker genom att testa då och då?

    Mitt MF har satt sina spår och därför testar jag för att se att HCG inte sjunker.

    Vet att den inte gör det direkt men nu undrar jag om fler kollar från positivt och framåt. Vill ni lägga in bilder på er stegring ? Tack

  • Svar på tråden Graviditetstest ni som håller koll
  • Wed 9 Oct 2019 15:10
    #1

    Har haft två missfall och två fullbordade grav. Har tyvärr ingen bild men för mig med lyckade grav så hände det mycket dagarna innan och efter BIM. Från att skymta en skugga till ett solklart plus kanske tog ca 5 dagar. Efter det hände inte så mycket med mitt plus, kunde variera lite upp och ner från gång till gång (betydligt svagare än kontrollinjen hela tiden). V 8 nån gång blev det svagt igen, tydligen ganska vanligt. Enligt andra trådar här så beror det på att hcg är så koncentrerat att testremsan inte kan ta upp det. Går att spä urinen med vatten och då blir det starkare (testade och det funkade :P)

    Hade tidiga missfall och då blev testen svagare och svagare för varje dag tills blödningen började efter ca 1 vecka.

    Hoppas det hjälper dig lite :)

  • Wed 9 Oct 2019 15:29
    #2

    Mina graviditetstest blev svagare och svagare efter att jag hade plussat. Har varit på två ultraljud och allt ser bra ut. Är i vecka 13 nu. I vecka 5, 6 var testen riktigt svaga. Testade också mycket.

  • Wed 9 Oct 2019 15:29
    #3

    Känner igen ditt användarnamn :)

  • Wed 9 Oct 2019 19:56
    #4
    Pastime skrev 2019-10-09 15:29:18 följande:

    Mina graviditetstest blev svagare och svagare efter att jag hade plussat. Har varit på två ultraljud och allt ser bra ut. Är i vecka 13 nu. I vecka 5, 6 var testen riktigt svaga. Testade också mycket.


    Pastime, finns det någon möjlighet att få kontakt med dig? Är själv i vecka 5 och mina grav-test har blivit mycket svagare sedan i söndags (Plussa i fredags).
  • Thu 10 Oct 2019 16:38
    #5


    Känner mig rätt lugn efter idag. Teststrecket tar färg från kontrollstrecket.

    Men man är ju alltid orolig... tack för svar. Puffar för fler bilder dock haha
  • Thu 10 Oct 2019 16:39
    #6
    Pastime skrev 2019-10-09 15:29:57 följande:

    Känner igen ditt användarnamn :)


    Skicka Pm här på FL om det är något
Svar på tråden Graviditetstest ni som håller koll