• Wed 9 Oct 2019 15:03
    888 visningar
    3 svar
    3
    888

    Hyra lägenhet

    Hej! Jag håller på och letar efter en lägenhet att hyra i Stockholm då jag fått jobb där, men som de flesta vet är ju det inte det lättaste... Men jag hittade två sidor där man kan söka bland massor av hyresbostäder i Stockholm (och resten av Sverige), den ena heter bostadsportal.se och den andra www.bostadslistan.se, är det någon som har erfarenhet av dessa sidor och vet om de fungerar bra? 

    Tacksam för tips! :) 

  • Svar på tråden Hyra lägenhet
  • Wed 9 Oct 2019 17:18
    #1

    Att få tag på lägenhet i sthlm är typ omöjligt. Det är mååånga som vill ha lägenhet så räkna med extrem konkurrans. Sen tar många som hyr ut enorma överpriser för hyra. Typ 13000:- för en liten 1a med kokvrå är inte ovanligt. Kanske bo inneboende istället?

  • Wed 9 Oct 2019 18:16
    #2

    Dom två hemsidorna som nämns är främst till för att du skall betala pengar
    för att få tillgång till att söka lägnehet, inte för att du skall få bostad.
    Många av dom lägemehetrna som visas är ägda av svenska bostäder mm som
    bara förmedlar via ordinarie bostadskön .

  • Fri 11 Oct 2019 09:36
    #3
    felix le chat skrev 2019-10-09 18:16:49 följande:

    Dom två hemsidorna som nämns är främst till för att du skall betala pengar
    för att få tillgång till att söka lägnehet, inte för att du skall få bostad.
    Många av dom lägemehetrna som visas är ägda av svenska bostäder mm som
    bara förmedlar via ordinarie bostadskön .


    Exakt. För vore det såå lätt att få lägenhet i sthlm att man bara går in på två hemsidor så hade det inte funnits så många desperata personer där ute. Du får skaffa dig x antal mille och köpa en ts.'
Svar på tråden Hyra lägenhet