• Anonym (Fri)

    Är klänningen okej?

    Ska på middag med kollegorna på fredag därefter typ drinks och fest, men är klänningen lite för mycket?

    Jag känner mig snygg och classy men samtidigt känns den en aning för mycket?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är klänningen okej?
  • Anonym (o)

    Hur gick det ts?
    Tog du klänningen igår eller valde du en annan?

  • Anonym (Fri)

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.

  • misterwellington
    Anonym (Fri) skrev 2019-10-13 07:21:45 följande:

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.


    Vi pratar om en klänning som satt som en smäck och såg perfekt ut på dig. Du gjorde helt rätt val.

    Åsikter kommer alltid att finnas, det är vad du gör med åsikterna som spelar roll
  • Anonym (Hmmm...)
    misterwellington skrev 2019-10-13 08:37:37 följande:

    Vi pratar om en klänning som satt som en smäck och såg perfekt ut på dig. Du gjorde helt rätt val.

    Åsikter kommer alltid att finnas, det är vad du gör med åsikterna som spelar roll


    Satt som en smäck? Jag tycker den såg för liten ut på ts. En lite lösare klänning hade sett bättre ut på ts tror jag. I den klänningen såg hon överviktig ut men jag tror att hon bara är lite småmullig och därav hade ett annat val varit finare tror jag.

    Men nu var ts nöjd och bekväm och detta det enda som är viktigt
  • Anonym (Var jobbar du)
    Anonym (Fri) skrev 2019-10-13 07:21:45 följande:

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.


    För ett 24årigt butiksbiträde på fest passade den perfekt :) Brösten inte bara det som fick folk att fundera, materialet och passformen passar inte i alla sammanhang.

    Dock så var konstigt sydd då sömmarna på axlarna satt så långt ner/fram. Det såg ut som om klänningen var för liten alt nerdragen. Kanske kan du sy om den eller liknande till nästa gång?
  • IceKitten
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-10-13 08:45:21 följande:

    Satt som en smäck? Jag tycker den såg för liten ut på ts. En lite lösare klänning hade sett bättre ut på ts tror jag. I den klänningen såg hon överviktig ut men jag tror att hon bara är lite småmullig och därav hade ett annat val varit finare tror jag.

    Men nu var ts nöjd och bekväm och detta det enda som är viktigt


    Mår du bättre nu när du fått trycka ner något lite? Behåll dina onödiga kommentarer för dig själv.

    "If you can't say anything nice don't say anything at all."
  • misterwellington
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-10-13 08:45:21 följande:

    Satt som en smäck? Jag tycker den såg för liten ut på ts. En lite lösare klänning hade sett bättre ut på ts tror jag. I den klänningen såg hon överviktig ut men jag tror att hon bara är lite småmullig och därav hade ett annat val varit finare tror jag.

    Men nu var ts nöjd och bekväm och detta det enda som är viktigt


    Här har du ett praktexempel, det är vad du gör med åsikterna. I mitt fall så skrattar jag för mig själv och läser några rader av ren avundsjuka. Sånt finns det gått om det också
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Fri) skrev 2019-10-13 07:21:45 följande:

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.


    Och jag är bara 25, men jag hade aldrig klätt mig så inför kollegor.
  • Anonym (Kofta)
    Anonym (Fri) skrev 2019-10-13 07:21:45 följande:

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.


    Vad bra att det blev lyckat. :)

    Jag tror att det är väldigt beroende på ens arbetsplats om klänningen är passande eller ej. Uppenbarligen funkade den hos er! Att ni mest är kvinnor kan nog ha rätt stor betydelse.

    Bröst är sexuellt laddade och att visa mycket bröst anses flörtigt och vågat. Kan vara bra att tänka på i alla möjliga situationer. Ibland vill man att folk ska tycka att man är sexig och då är en klänning som din perfekt. Jag vill inte att mina kollegor ska tycka att jag är sexig, jag vill att de ska tycka att jag är kompetent. Därför väljer jag mindre sexuellt utmanande klädsel.

    Givetvis kan en person vara både sexig och kompetent, men mångas erfarenhet är att är man det ena finns det många som blundar för det andra.
  • Anonym (Clara)
    Anonym (Fri) skrev 2019-10-13 07:21:45 följande:

    Oj, blev förvånad att några skrivit hor-look angående mitt val av klänning.. man kanske klär sig lite mer anständigt när man blir äldre.. här är man bara 24 år.

    Jag tog på mig klänningen i fredags och kände mig bekväm! :)

    Jag jobbar i ett varuhus och majoriteten av mina kollegor är kvinnor och ingen brydde sig ett smack den kvällen.

    Lite tråkigt att läsa att många hade någon slags sexuell insyn på bröst. Sen vet jag inte om det var brösten i sig eller om det gällde klädkod.


    Jag tror faktiskt att åtminstone några av dina kollegor brydde sig, även om de såklart inte sa någon om det till dig. Jag är inte heller över 30 och jag skulle ha varit rätt så obekväm om jag satt mitt emot dig och behövde stirra på dina tuttar hela kvällen.
  • Bananböjaren

    Så många kvinnor i tråden som kände att de måste trycka ner ts lite för att hon vågade bejaka sin kvinnlighet. Svagt gjort av er små människor med dåligt självförtroende.

  • Anonym (Nej)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 11:43:07 följande:

    Så många kvinnor i tråden som kände att de måste trycka ner ts lite för att hon vågade bejaka sin kvinnlighet. Svagt gjort av er små människor med dåligt självförtroende.


    Trycka ner? Vi skrev våra åsikter. Och ts ville att vi skulle svara ärligt antar jag?
  • Bananböjaren
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-13 11:46:23 följande:
    Trycka ner? Vi skrev våra åsikter. Och ts ville att vi skulle svara ärligt antar jag?
    Man kan framföra sina åsikter på olika sätt...
  • Anonym (Nej)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 12:05:24 följande:

    Man kan framföra sina åsikter på olika sätt...


    Du kanske inte ska dra alla som svarat i tråden över en kam. Det var inte jag som skrev "hor-look" utan jag skrev att klänningen är opassande till en middag med kollegor pga urringningen.

    Vad jag kan se så har ingen annan heller i tråden uttryckt sig nedvärderande förutom den personen som valde ordet "hor-look", kan hålla med om att hon kunde uttryckt sig lite vänligare.
  • Anonym (Kofta)
    Bananböjaren skrev 2019-10-13 11:43:07 följande:

    Så många kvinnor i tråden som kände att de måste trycka ner ts lite för att hon vågade bejaka sin kvinnlighet. Svagt gjort av er små människor med dåligt självförtroende.


    Trycka ner? TS bad om råd och jag svarade hur jag själv hade resonerat. På vilket sätt är det nedtryckande?
  • Anonym (Hmmm...)
    IceKitten skrev 2019-10-13 08:54:02 följande:

    Mår du bättre nu när du fått trycka ner något lite? Behåll dina onödiga kommentarer för dig själv.

    "If you can't say anything nice don't say anything at all."


    Trycka ner? Jag skrev min åsikt om klänningen eftersom det är vad ts efterfrågade.

    Jag tycker klänningen ser för liten ut och jag är inte ensam om den åsikten.
Svar på tråden Är klänningen okej?