• Anonym (TS)

    Han gillar alla hennes selfies

    Min sambo har inte så många vänner på fb och följer inte så många på Instagram. Han har inte så många tjejkompisar och när dom lägger upp någon bild gillar han dom nästan aldrig.

    Men så finns det en tjej som han inte känner, utan hon är kompis med en av våra grannar, som han har på både fb och Instagram. Hur dom har lagt till varandra där vet jag inte. Men han gillar ALLA hennes bilder. Hon lägger upp selfies varje dag, så det är ingen annan än min sambo som orkar gilla hennes bilder. Han gillar aldrig hennes bilder om hon lägger ut på mat tex, utan det är bara hennes selfisar, vilket jag tycker gör det ännu konstigare.

    Jag tycker hela den här situationen är så skum. Vill inte vara svartsjuk men jag tycker det är respektlöst av min sambo. Överreagerar jag eller vad tycker ni?

  • Svar på tråden Han gillar alla hennes selfies
  • Anonym (Y)
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-10 15:19:37 följande:

    Jag tror människan rör till det här med kärlek ibland.

    Alldeles för ofta älskar vi bara någon om den personen visar att hen älskar oss tillbaka. Vi öppnar upp vår famn till den som är kärleksfull mot oss.

    Allt för ofta stänger vi samma famn när samma person inte längre lever upp till våra förväntningar. Vi säger att vi älskar en person, samtidigt sätter vi murar runt personen, vi stänger in personen, vi säger till och med mellan raderna att du får bara älska mig, ingen annan, BARA MIG!!!!!

    När personen vi säger oss älska sviker oss, blir vi förkrossade. Personen är inte längre värd vår kärlek. Varför då? Älskade vi inte nyss personen? Eller älskar vi bara bilden av personen så länge den gagnar oss? I så fall är det ju ren och skär egoism. Är det inte just precis nu som din så kallade kärlek sätts på prov? Är det inte nu, när det är som allra jobbigast, när det gör som mest ont, när du är som mest sviken, förnedrad och avvisad, som kärleken testas! En klok man sa en gång att det är väl ingen konst att älska någon som är god mot dig, sann kärlek visar sig när du utsätts för prövning! 

    Låt dessa ord få sjunka in lite. Vad tänker du nu? Ärligt!


    Jag kan bara hålla med ovanstående. Vilka galenskaper du kommer med. Men fortsätt du att älska dem som sviker dig och behandlar dig illa. Själv har jag lite för stor självrespekt för det.
  • Anonym (Mongo)
    Anonym (Jenny) skrev 2019-10-10 15:44:07 följande:
    Att du pratar helt i nattmössan.
    Förklara gärna vad du tycker är konstigt eller felaktigt. Tack på förhand!
  • Anonym (Mongo)
    Anonym (Fråga på) skrev 2019-10-10 16:17:19 följande:
    Benägenhet att hålla med..

    Jag tänkte bara herre gud...

    Rätt intressant egentligen, eftersom mongo nog är en man. Inte konstigt att det kan bli så stora missförstånd i en relation.
    Lite nyfiken på vad du egentligen menar är felaktigt eller konstigt! Tack på förhand!
  • Anonym (Mongo)
    Anonym (Y) skrev 2019-10-10 18:36:24 följande:
    Jag kan bara hålla med ovanstående. Vilka galenskaper du kommer med. Men fortsätt du att älska dem som sviker dig och behandlar dig illa. Själv har jag lite för stor självrespekt för det.
    Vad är galenskaper menar du? Förklara gärna! Hejsvejs!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-10 19:54:21 följande:

    Vad är galenskaper menar du? Förklara gärna! Hejsvejs!


    Att du tycker att man ska fortsätta ge kärlek till en partner som har svikit en. Att du ser otrohet som ett uttryck för att man mår dåligt och att man som för det förtjänar kärlek och förståelse från sin partner. Som jag skrev tidigare uppmuntrar du till att man ska bete sig som en dörrmatta.
  • Anonym (Tänd på)

    Han är 100% tänd på henne och skulle hon bjuda in till sex hade han fan inte bangat. Tycker du ska fråga vad fan han sysslar med och varför han är vän med på fb och följer henne på instagram om han inte ens känner henne.

  • Anonym (Mongo)
    Anonym (Y) skrev 2019-10-10 20:14:01 följande:
    Att du tycker att man ska fortsätta ge kärlek till en partner som har svikit en. Att du ser otrohet som ett uttryck för att man mår dåligt och att man som för det förtjänar kärlek och förståelse från sin partner. Som jag skrev tidigare uppmuntrar du till att man ska bete sig som en dörrmatta.
    Tack för din förklaring! Kan man se det du skriver ur ett annat perspektiv?

    Kan det vara så att personen som är otrogen/dricker/spelar/porrberoende lider mest? Kan det vara så att just människor som mår dåligt och gör dåliga saker behöver din och min och världens kärlek, mer än vårt avståndstagande, avvisande och fördömande? Människor gör ju dåliga saker av en anledning. Sällan vet dessa människor själva om varför de gör som de gör. Behövs det då inte förståelse och i det yttersta kärlek från dig och alla oss andra som inte mår lika dåligt utan som har mer kärlek över till att ge till de som behöver? Om du och jag och alla andra vågar ta oss tid till att sätta oss in i den hemska personens livsvärld, så kanske förståelsen kommer, likaså medkänslan och kanske kan vi inse att personen inte i första hand har skadat oss med sitt beteende, utan främst sig själv. Jag tror inte att du riktigt förstår mitt budskap när du väljer att kalla det dörrmatta. Men du har givetvis rätt till din tolkning. En klok man sa en gång att ge och du skall få! Vad kan han ha menat med det?

    Kaerlighed fra DK.
  • Anonym (Behöver inte vara så mycket tanke bakom)

    Han gillar hennes selfisar för att han gillar hennes selfisar. Det behöver inte vara så mycket tanke bakom det.

    Ett "like" behöver inte betyda "Hade du erbjudit dig hade jag satt på dig" eller "Jag skulle lämna min sambo för dig" eller "Jag vill att du föder mina barn", utan kan kort och gott bara vara att han gillar vad han ser. Då klickar han på gilla.

    Jag har en kusin som lägger upp bilder på sin stjärt i träningsbyxor i olika poser. Inte varje dag, men nästan.

    Hon har en väldigt fin stjärt, därför trycker jag på hjärtat på instagram. Inte för att jag vill inleda något med min kusin, utan helt enkelt för att hon har fin stjärt och poserar med den snyggt.  

  • Anonym (Fråga på)
    Anonym (Mongo) skrev 2019-10-10 19:53:44 följande:

    Lite nyfiken på vad du egentligen menar är felaktigt eller konstigt! Tack på förhand!


    Varför det blir konstigt mellan en man och en kvinna som har en relation ihop?

    Det syns ju tydligt om man jämför dina resonemang (man) jämfört med kvinnornas resonemang. Hela relationsforumet vimlar av missförstånd bland könen.
  • Anonym (Fantasilek)

    Alltså, NÅGOT intresse av den här tjejen har han ju. Men det är troligen bara en "fantasilek". Han får en kick av att titta på hennes bilder, och känna att han har lite kontakt med henne i alla fall, när han lajkar hennes bilder och hon ser att han har lajkat dem... Vem har INTE hållit på så, när man har fastnat för någon spännande eller snygg man på nätet, liksom? Sådant händer även när man är i ett förhållande, kärleken kan inte vara på topp jämt i förhållandet... och oftast går de här små svärmerierna över.

    Det som är oroande i det här fallet är att hon finns i utkanten av er bekantskapskrets. Så din man skulle kunna kontakta henne och träffa henne om han skulle vilja. Det hade varit lugnare för dig om det hade varit en tjej i Sydamerika han hade fastnat för, liksom... Så du måste nog ha koll på honom, så att han inte börjar vara borta oförklarligt, ljuga, plötsligt bli mycket mer intresserad av snygga kläder och rakvatten eller att träna, än vad han varit hittills, verkar smussla med något...

    Jag vet dock inte om det är så bra att du konfronterar honom. För det visar ju att du snokar runt och kollar var han är på nätet, och vilkas bilder han lajkar...

  • Anonym (Fantasilek)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-09 16:36:14 följande:

    Kan tillägga att tjejen har pojkvän som han inte är kompis med på sociala medier utan bara henne. Hade varit mer förståeligt om han hade lagt till båda två också. Nu känns det som att hon försöker få intresse från honom (vilket hon får) då hon lägger upp bild på dig själv varje dag och det bara är min sambo som gillar


    Fast NU tänker du fel. Du kan inte beskylla denna tjejen för att din sambo gillar hennes selfies, eller automatiskt dra slutsatsen att hon gör det bara för hans skull. Hon har naturligtvis rätt att lägga upp vilka bilder hon vill - det är inte HENNES ansvar vilka som kollar!

    För övrigt så förutsätter jag att fler kollar på mina bilder och läser mina statusar, än bara dom som lajkar. Annars vore det ju deprimerande... Det kan finnas många orsaker till att man inte vill lajka någons alster på nätet, fast man tar del av dem med intresse. (T.ex. att man har en svartsjuk partner som kollar vad man lajkar! :) )
  • Anonym (Behöver inte vara så mycket tanke bakom)

    Är det bara din man som gillar hennes selfies så tror jag att hon tror att din man sympatigillar hennes selfies.

    Lägger man upp en selfie och man får en enda like, från en upptagen man så tänker man antagligen att man är väldigt ful och den där enda lajken, från en upptagen man är en "pity"-lajk.

    Då känner man antagligen en viss bitter, sorglig sorts tacksamhet till den mannen.  

  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2019-10-09 16:08:39 följande:

    Min sambo har inte så många vänner på fb och följer inte så många på Instagram. Han har inte så många tjejkompisar och när dom lägger upp någon bild gillar han dom nästan aldrig.

    Men så finns det en tjej som han inte känner, utan hon är kompis med en av våra grannar, som han har på både fb och Instagram. Hur dom har lagt till varandra där vet jag inte. Men han gillar ALLA hennes bilder. Hon lägger upp selfies varje dag, så det är ingen annan än min sambo som orkar gilla hennes bilder. Han gillar aldrig hennes bilder om hon lägger ut på mat tex, utan det är bara hennes selfisar, vilket jag tycker gör det ännu konstigare.

    Jag tycker hela den här situationen är så skum. Vill inte vara svartsjuk men jag tycker det är respektlöst av min sambo. Överreagerar jag eller vad tycker ni?


    Har du försökt prata med honom om det här och frågat varför han gör så?
    Han är trots allt den enda som kan svara på det.
  • Anonym (Fantasilek)
    Anonym (Behöver inte vara så mycket tanke bakom) skrev 2019-10-11 06:36:34 följande:

    Är det bara din man som gillar hennes selfies så tror jag att hon tror att din man sympatigillar hennes selfies.

    Lägger man upp en selfie och man får en enda like, från en upptagen man så tänker man antagligen att man är väldigt ful och den där enda lajken, från en upptagen man är en "pity"-lajk.

    Då känner man antagligen en viss bitter, sorglig sorts tacksamhet till den mannen.  


    Usch, blev ledsen när jag läste det där. Jag tror att många skulle må bättre av att lämna sociala media, faktiskt. Det händer så mycket patetiskt där, och folk blir ledsna - och ledsenheten kan följa med ut IRL också, när man är på jobbet eller med sin familj. Fast man egentligen VET att det är dumt och barnsligt. 
  • Qlöz
    Anonym (Fantasilek) skrev 2019-10-19 03:42:23 följande:

    Usch, blev ledsen när jag läste det där. Jag tror att många skulle må bättre av att lämna sociala media, faktiskt. Det händer så mycket patetiskt där, och folk blir ledsna - och ledsenheten kan följa med ut IRL också, när man är på jobbet eller med sin familj. Fast man egentligen VET att det är dumt och barnsligt. 


    För att inte tala om alla som älskar att snacka, rent ut sagt, skit om andra här på familjeliv, i synnerhet trådstartaren. På daglig basis blir tusentals illa till mods för något de skrivit här och faktiskt skrivit från hjärtat många gånger, för att det inte passar en norm eller majoriteten i tråden. Det tycker jag också är mycket tragiskt.
Svar på tråden Han gillar alla hennes selfies