• Wed 9 Oct 2019 18:47
    3298 visningar
    109 svar
    +1
    109
    3298

    Namn på fjärde dottern??

    Iris, Milla, Nike och.....?

    Skulle helst vilja ha med ett i i namnet och att det är mer åt Milla hållet än de andra...men alla förslag tas varmt emot!

    Bebis är beräknad om 11 dagar och vi är inte ens nära att enas om nåt????

  • Svar på tråden Namn på fjärde dottern??
  • Thu 10 Oct 2019 20:28
    #41

    Ännu har det inte klickat helt. Några favoriter som redan finns med i våra tankar. 
    Men MER förslag vill jag haFlört

    Vi har alltid vetat innan bebisen fötts med de andra, men då var systrarna små eller inga syskon så då var det bara jag och maken . Nu är döttrarna 7, 10 och 12 år och har ganska starka åsikter så klart.

    Vi har sagt att i slutändan bestämmer jag och maken men att ta nåt som de avskyr går ju inte....

  • Thu 10 Oct 2019 20:36
    #42

    Vigdis är ett namn jag älskar men ej fick igenom när vår dotter föddes. Vanligare i Norge än här. Där har du ett i, alla namn får egen bokstav i början och slut och klingar fint ihop om du frågar mig :)

    Lycka till med allt!

  • Thu 10 Oct 2019 20:36
    #43

    Eira, Aino, Eine, Rita, Kim, Isa, Britt, Nina, Silka, Ilse, Celia, Celine, Stina, Davina, Torild, Reidun, Hilma

  • Anonym (Moa)
    Thu 10 Oct 2019 20:40
    #44

    Ilon, Nirre, Sigyn, Silke, Jina

  • Thu 10 Oct 2019 21:23
    #45
    Sams79 skrev 2019-10-10 20:09:54 följande:

    Här har vi nån med min smak märker jag...

    ÄÄÄLSKAR Linni En av mina närmaste vänner heter dock Linn och jag har ej bestämt mig om det är för nära...

    Elli är jätte fint men har blivit såå vanligt just nu.

    Juni och Juli gillas men nära vänners barn heter det.

    Essie underbart enligt mig men gillas ej av alla.'

    Lia...inte dumt

    Bonnie..mmm, gillat länge men så kom nära vänner hem med en hund som heter det!?


    Kul att du svarar :)

    Linni har jag aldrig hört tidigare! Lite samma stil som Elli men inte lika vanligt. Elli känns som ett namn som trendar väldigt mycket nu.
  • Kusine­n
    Thu 10 Oct 2019 21:30
    #46

    Viva, Isa, Lina, Lise, Elise, Fiona, Elsie, Dhalia, Eira, Isla, Katti, Dilba, Gina, Hilda, Hilma, Tilly, Unni. Ennie, Aino, Tilde

    Ett namn som vissetligen inte inbehålker i men som jag tycker passar in är Della. ANDRA ÄR Henny och Venla.

  • Thu 10 Oct 2019 21:35
    #47

    Ella, Ellie, Stella, Lilly

  • Fri 11 Oct 2019 00:49
    #48

    En salig blandning med i:

    Sunniva, Villemo, Fina, Ellis, Livia,Naima/Naimi, Vivi/Viva, Vira, Heidi,Tuvali, Teia, Eija, Joni, Nim, Hilde, Signy, Tilja, Heli, Sissel, Ellisiv, Hilja, Pia, Estrid, Ellida, Naemi, Ninni, Mi, Eloise,Lila, Lilias, Kitty, Junia, Ingeli/Ingelin, Iseline, Elvine/Elvina, Eli, Dixie, Celia, Alida/Alide, Aviva.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Sista barnet­?)
    Fri 11 Oct 2019 02:33
    #49

    Om det här blir sista barnet, så tycker jag att namnföljden låter finast om det sista namnet är lite längre. Spontant tänkte jag på Simone. 

  • Kverul­ant67
    Fri 11 Oct 2019 10:51
    #50

    Kollegan fick en dotter i våras, hon döptes till "Särimer". Sött och lite ovanligt namn tycker jag! Nu är ju kolegan väldigt intresserad av Nordisk mytologi.

Svar på tråden Namn på fjärde dottern??