• TheAffair

    The Affair

    Bakgrund: Jag är gift sedan många år, två barn som båda är +10, dvs mer och mer självgående. Jag och min fru har en i stort sett bra relation; bråkar sällan, liknande intressen och värderingar, ordnad ekonomi. Båda tränar och ser fortfarande bra ut.


     


    Problemet är klassiskt: passionen är borta, vi lever mer som syster och bror. Iofs inte det sämsta, men inte riktigt vad man drömde om. Självklart har vi pratat om det här, många gånger, inklusive parterapi. Till saken hör att det är mest jag som tycker att det är ett problem. Min fru är rätt nöjd och tycker att jag har för höga förväntningar. Vilket gör mig ännu mer frustrerad. Visst har vi fullt upp, men det handlar om prioriteringar. Det är svårt att lösa ett relationsproblem själv, och när hon inte tycker att det här är så stor sak blir känslan att vi, sex, närhet inte heller är så viktigt för henne. För några år sedan, innan vi hamnade här, hade lösningen varit enkel och självklar: skilsmässa och en ny relation. Men en skilsmässa innebär också att vi båda missar hälften av våra barns uppväxt. Hus, sommarställe, alla prylar måste delas upp, säljas. Eller så måste jag acceptera situationen, lära mig leva med detta och sikta på en skilsmässa om 5-10 år när barnen flyttat. Inte heller lockande.


     


    Börjar därför mer och mer fundera på en affär ?vid sidan om?, en älskarinna. Old school, som på film. Ni som testat, hur har ni gjort, hur har det funkat? Har ni träffat någon i samma situation, eller någon som är singel? Hur har ni träffats?


     


    PS! Varken jag eller övriga trådläsare är jätteintresserade av moralpredikningar. Ta dom i en annan tråd Flört!

  • Svar på tråden The Affair
  • Oerhörd

    Det som behövs för att din fru ska få tillbaka sexlusten är inte att du har en affär, det är att hon har en. Funkade för mig iallafall. Min man var snäll nog att föreslå öppet förhållande istället för att vara otrogen och vips var min sexlust på topp igen. Alltså, lusten till honom också. Det gemensamma sexlivet är toppen nu!

  • Gameofthrones

    Alltså ärligt ser såna här trådar ofta. Jag suckar men ändå känner en sådan förståelse oavsett man/ kvinna.

    Självklart när man känner så ska man sklija, sig tycker jag du lägger gran orden ut din mun själv. Du är tak i sina meningar. Du har inte, gått så djupt men man känner din text är rörande.

    Ja det är jobbigt hur man tänker dela upl grejer ni missar inte alls mkt av era varvs uppväxt mm. Klarar ni detta rättvist utan tjafs har ni kanske vara an vecka? Man kan bo nära varandra köp ut din partner elker du flyttar hon köper ut dig? Så har min svåger gjort. Han köpte ut sitt ex utan tjafs dem bor på samma, område barnen är stora så dem valde vilket som. Eftersom föräldrarna var överens hela vägen.

    Jag tycker att du skiljer dig först. Eller få din partners tillåtelse ha en älskarinna. Det är vanligt tror jag faktiskt. Det kanske inte blir kul om det kommer fram till barnen med otrohet? Barnen är smartare än vad du tror dem märker nog att det är inte mkt hålla handen, pussar, kyssar närsomhelst för inte över det till dem utan låt dem se kärlek, även om det finns det man ska kunna le genuint

    Jag är gift 3 barn så kan inte ge dig mer svar för jag är inte i den sitsen. Är lycklig just nu. Så skulle jag ha det en bra skilsmässa. Det mår nog alla bäst av.

  • Anonym (han svarade)

    En go och gammal tråd här på forumet om frugan som inte riktigt vill längre. Skriven av en man med testosteron upp över öronen som hoppas och tror han kan ragga här på forumet.
    Skitsnack alltihopa säger jag. Du får väl runka eller gå till thaimassagen om hörnet.

  • TheAffair
    Oerhörd skrev 2019-10-09 20:01:17 följande:

    Det som behövs för att din fru ska få tillbaka sexlusten är inte att du har en affär, det är att hon har en. Funkade för mig iallafall. Min man var snäll nog att föreslå öppet förhållande istället för att vara otrogen och vips var min sexlust på topp igen. Alltså, lusten till honom också. Det gemensamma sexlivet är toppen nu!


    Intressant tanke... Något jag tror att jag skulle kunna tänka mig, även om det kanske ändå skulle kännas bäst om jag inget visste. Lite "det man inte vet mår man inte dåligt av". Hur lade din man upp det, känns som ett lite udda förslag att droppa över frukostmackan?
  • Gameofthrones
    Anonym (han svarade) skrev 2019-10-09 20:18:56 följande:

    En go och gammal tråd här på forumet om frugan som inte riktigt vill längre. Skriven av en man med testosteron upp över öronen som hoppas och tror han kan ragga här på forumet.

    Skitsnack alltihopa säger jag. Du får väl runka eller gå till thaimassagen om hörnet.


    Aha, är det därför han inte citera oss två utan bara en just nu??! Haha ha! Vi får se hur det utvecklar sig. Kände för att citera såhär. Brukar inte kommentera sådana meningar!?
  • Anonym (han svarade)
    Gameofthrones skrev 2019-10-09 21:09:54 följande:
    Aha, är det därför han inte citera oss två utan bara en just nu??! Haha ha! Vi får se hur det utvecklar sig. Kände för att citera såhär. Brukar inte kommentera sådana meningar!?
    Ja, han raggar på ett för honom sofistikerat sätt utan att tänka på konsekvenserna för de finns ju naturligtvis inte för en sån.
  • Anonym (Samma)

    Sitter lite i samma situation. Vill skiljas och har pratat om det men maken vill inte, tycker vi ska försöka osv. Går i samma tankar på en affär då jag är sjukt attraherad av en annan. Men eftersom han också är gift vill jag inte vara den som tar steget, hur inleder man ens en affär? Vad säger man? Så i en drömvärld är du mannen jag är förälskad i, en man som vill lämna sin fru för att börja om på nytt... med mig. Men det är ju bara ett luftslott... Vet inte riktigt vad min kommentar ska bidra med men tycker inte man ska leva med någon man inte älskar längre...

  • TheAffair
    Anonym (Samma) skrev 2019-10-09 21:13:30 följande:

    Sitter lite i samma situation. Vill skiljas och har pratat om det men maken vill inte, tycker vi ska försöka osv. Går i samma tankar på en affär då jag är sjukt attraherad av en annan. Men eftersom han också är gift vill jag inte vara den som tar steget, hur inleder man ens en affär? Vad säger man? Så i en drömvärld är du mannen jag är förälskad i, en man som vill lämna sin fru för att börja om på nytt... med mig. Men det är ju bara ett luftslott... Vet inte riktigt vad min kommentar ska bidra med men tycker inte man ska leva med någon man inte älskar längre...


    Tror inte jag är din drömman ändå... Som jag känner nu vill jag trots allt inte skiljas, jag älskar fortfarande min fru men mer som min syster... Jag saknar bekräftelsen, pirret, spänningen som vi hade förut. Min poäng är att det inte alltid är enkelt, svart eller vitt. Som man kanske trodde förut.

    Om man verkligen vill skilja sig (som du?) så tror jag en affär med någon som är gift kanske ändå inte är det bästa sättet. Visst kanske det känns enklare att avsluta en dålig relation om man själv redan hittat en ny, men risken är väl att skilsmässan blir ännu mer infekterad.
  • Anonym (Avstå affär)

    Mitt råd är att du avstår affär. Lägg energin på din hustru istället. Då slipper du att ta in en annan i ert förhållande som ev får känslor för dig. Denne tredje part kan försöka förstöra allt. Min mans älskarinna ringde mig i hopp om att jag skulle ta ut skilsmässa, då min man sagt till henne att han inte tänkte skilja sig.

    Låtsas att din fru är din älskarinna. Vad skulle du göra då? Boka hotellrum och fixa barnvakt i hemlighet och överraska din fru. Flirta med henne, låtsas vara en man som försöker få henne på kroken. Testa detta under en tid istället för att prata om er relation, våga tänk utanför boxen!

    Då kanske din fru också ändrar beteende och blir sugen på dig!

  • Linux1003

    Det finns en del tips i tråden. Jag är ingen förespråkare av otrohet men har åtskilliga gånger tänkt tanken att ha en affär vid sidan av efter alla försök, samtal you name it... men låtit bli.

    Min akilleshäl har alltid varit och fortfarande är barnen. Men jag börjar inse att en olycklig förälder är ingen bra heltidsförälder. Vi har också många praktiska hinder som de flesta och framförallt hur min fru ska klara sig ekonomiskt på egen hand. Men jag börjar rent mentalt bearbeta mig själv till att separera och tom har sneglat på Hemnet och hittat en lämplig bostad i närheten så att det blir så bekvämt som möjligt för barnen. Då vet jag själv att jag har gjort allt jag har kunnat för att rädda mitt äktenskap och framförallt går rakryggad ur det hela.

  • Anonym (typiskt)

    Haha, alltid lika roligt med folk som avtackar sig "moralpredikningar" när de ställer en moralisk frågaFlört

    Om moral är totalt ointressant så finns väl ingen anledning att öht ställa frågan? Då kan man väl bara skita i moralen och bara knulla på?

  • Anonym (GGG)
    TheAffair skrev 2019-10-09 19:46:17 följande:

     


    PS! Varken jag eller övriga trådläsare är jätteintresserade av moralpredikningar. Ta dom i en annan tråd Flört!


    Jag tror att åtskilliga trådläsare är jätteintresserade av dem!
  • Oerhörd
    TheAffair skrev 2019-10-09 20:57:50 följande:

    Intressant tanke... Något jag tror att jag skulle kunna tänka mig, även om det kanske ändå skulle kännas bäst om jag inget visste. Lite "det man inte vet mår man inte dåligt av". Hur lade din man upp det, känns som ett lite udda förslag att droppa över frukostmackan?


    Han gjorde det fruktansvärt dåligt, men jag föredrar rakt på sak ändå. Det blev ju bra i slutändan :) Det känns rätt avigt med att vilja träffa andra själv, men inte vara bekväm med att den andra gör det. Skulle hennes kärlek till dig vara sämre eller av en annan sort som inte håller för att hon får lite spänning vid sidan av?
  • TheAffair
    Anonym (han svarade) skrev 2019-10-09 20:18:56 följande:

    En go och gammal tråd här på forumet om frugan som inte riktigt vill längre. Skriven av en man med testosteron upp över öronen som hoppas och tror han kan ragga här på forumet.
    Skitsnack alltihopa säger jag. Du får väl runka eller gå till thaimassagen om hörnet.


    Det här låter självupplevt! Särskilt delen med thaimassagen SkrattandeSkrattandeSkrattande!
  • TheAffair
    Anonym (GGG) skrev 2019-10-11 15:29:47 följande:
    Jag tror att åtskilliga trådläsare är jätteintresserade av dem!
    Jag köper det men off-topic i den här tråden. Kanske ett ämne för en egen tråd?
  • Anonym (GGG)
    TheAffair skrev 2019-10-12 17:30:38 följande:
    Jag köper det men off-topic i den här tråden. Kanske ett ämne för en egen tråd?
    Den här passar bättre. En diskussion är en diskussion, och man får vara beredd på att olika åsikter kan dyka upp. Du förväntade dig kanske att bara bli påhejad och uppmuntrad?

    Tyvärr är otrohet inte en bra lösning då insatsen är väldigt hög. Och de som förlorar mest är oftast de som inte tillfrågats om de vill vara med.
  • Anonym (typiskt)
    TheAffair skrev 2019-10-09 21:45:34 följande:
    Tror inte jag är din drömman ändå... Som jag känner nu vill jag trots allt inte skiljas, jag älskar fortfarande min fru men mer som min syster... Jag saknar bekräftelsen, pirret, spänningen som vi hade förut. Min poäng är att det inte alltid är enkelt, svart eller vitt. Som man kanske trodde förut.

    Om man verkligen vill skilja sig (som du?) så tror jag en affär med någon som är gift kanske ändå inte är det bästa sättet. Visst kanske det känns enklare att avsluta en dålig relation om man själv redan hittat en ny, men risken är väl att skilsmässan blir ännu mer infekterad.
    Ja det har du faktiskt helt rätt i, en feg egoistisk snubbe som går bakom ryggen på sin partner är inte rätt man för någon. Frågan är om en sån person ens kan kallas för en man öht?
  • klen

    Men acceptera för fan att livet och känslorna går upp och ner. Så är det i livet! Ditt bekymmer om att du förlorar sommarstället vid en skilsmässa är verkligen patetiskt.

Svar på tråden The Affair