• Pyret1709

    Pcos

    Fick för ca. 2år sedan veta att jag har Pcos, jag har naturlig ägglossning max 1 gång per år och har lyckats bli gravid 1 gång men de slutade i ma. I eftermiddags fick jag ont i vänster äggstock precis som jag hade då jag blev gravid för 2,5 år sedan. Tog äl test som visade positivt, blev glad att jag har äl men ledsen av att inte kunna träffa och "mysa" med killen förns på fredag då han är borta på jobb. Så ledsen när jag för en gångs skull kanske hade kunnat bli gravid trots min pcos inte har möjlighet att försöka.

    Skulle vilja ha kontakt med andra med pcos som man kan prata med som förstår hur det känns att längta och kämpa..

  • Svar på tråden Pcos
  • Ariellan

    Kan du inte ta till exempel Letrozol så att du får ägglossning en gång i månaden som är normalt? Går du inte hos någon klinik för din PCOS?

  • Soffan1989
    Pyret1709 skrev 2019-10-09 21:23:19 följande:

    Fick för ca. 2år sedan veta att jag har Pcos, jag har naturlig ägglossning max 1 gång per år och har lyckats bli gravid 1 gång men de slutade i ma. I eftermiddags fick jag ont i vänster äggstock precis som jag hade då jag blev gravid för 2,5 år sedan. Tog äl test som visade positivt, blev glad att jag har äl men ledsen av att inte kunna träffa och "mysa" med killen förns på fredag då han är borta på jobb. Så ledsen när jag för en gångs skull kanske hade kunnat bli gravid trots min pcos inte har möjlighet att försöka.

    Skulle vilja ha kontakt med andra med pcos som man kan prata med som förstår hur det känns att längta och kämpa..


    Jag har också pcos (fått redo på det efter utredning) och jag har mens ca varannan månad. Jag fick dock både provera, letrozol och ovitrelle utskrivet för att förbättra mina chanser till en graviditet. Fråga din läkare om de?:)

    Jag längtar också så sjukt mycket efter att bli gravid..
  • Flikkan92

    Jag fick reda på min pcos några månader efter att vi försökte bli med barn. Jag har alltid haft oregelbunden mens och därmed detsamma med ägglossning. Jag började då läsa på mycket och förstod att det handlade mycket om vikten och kolhydratintaget i maten. Under tiden vi började försöka så gick jag upp 4kg från min normala vikt och mensen uteblev. Efter att jag läst på så började jag äta en lågkolhydratkost och gick ned kilona igen och mensen kom tillbaka, det tog sig direkt! Vi har nu en fantastisk flicka på 1,5år.

    Jag har överlag svårt med kosten, går lätt upp i vikt om jag inte äter sunt som jag bör men det hör tyvärr till med denna diagnos att ha svårt att kontrollera kolhydraterna :-/

  • BambiStockholm

    Jag har precis fått reda på att jag har PCO. Har inga barn sen tidigare. Är inte överviktig, snarare tvärtom, och var heller inga andra symptom mer än utebliven mens. Men vill nu försöka bli gravid så ska nu testa min första kur med provera och Ska börja med enkel dos av pco så får vi se om det hjälper eller om jag behöver höja dosen.

Svar på tråden Pcos