• Thu 10 Oct 2019 13:29
    914 visningar
    4 svar
    4
    914

    Ct röntgen?

    Har någon gjort datortomografi undersökning? Och när gjorde ni det i så fall?

    Behöver lugna ner mig

  • Svar på tråden Ct röntgen?
  • Anonym (HypoK­)
    Thu 10 Oct 2019 13:33
    #1

    Inte jag men min bror

  • Anonym (Jag)
    Thu 10 Oct 2019 13:59
    #2

    Vet att detta inte är din första tråd. Varför fortsätter du fråga på ett forum? Du vet inget om vilken kunskap de som svarar har så även om du skulle få de svar du vill - så vad hjälper det?

    Det är din oro som är det stora problemet!

    Jag har gjort flera undersökningar med datortomografi. Och magnetröntgen och skelettcintigrafi med radioaktiv kontrastvätska.

    Få saker i livet är farligt om man gör det enstaka gånger eller med måttlighet. Precis som att man inte mår dåligt av att dricka måttligt med alkohol, äta måttligt med fett, socker, sola eller ja, det mesta.

    Jag tror att jag läste i någon annan tråd att du är orolig för cancer. Jag har cancer. Och jag kan säga att det är inte undersökningarna jag är rädd för. Undersökningarna har gjort att man kan planera behandling, kommande operation och strålning för att ge mig en chans.

    Gör man olika typer av röntgen så finns det en anledning till det och eventuella risker övervägs av nyttan.

    Förstår att det inte kommer göra någon skillnad vad jag eller någon annan skriver eller säger. Men släpp detta nu!

  • Thu 10 Oct 2019 14:02
    #3

    Här i USA gör vi kanske 100 miljoner CTs om året. Bra hjälpmedel!

  • Anonym (H)
    Thu 10 Oct 2019 14:22
    #4

    Kan inte ge ett svar som lugnar, sök hjälp för din oro istället för att spamma forumet.

Svar på tråden Ct röntgen?