• Myshumlan

    Konstig mens? Behöver få höra om era erfarenheter! Gravid eller inte?

    Hej alla fina ????

    Någon som har några erfarenheten att dela med sig av?

    Jag skulle få min mens igår (Onsdag) har mensvärk eller ja en molande konstant typ av känning i området. Inte alls så ond mensvärk som jag brukar, för får alltid vanligtvis ta värktablett men inte nu. (Ska tillägga att jag alltid har mens på beräknade dagen vanligtvis och att vi försöker skrivit att skaffa barn.)

    Jag tänkte att jag skulle få den eftersom jag hade ont i magen, gick på toa och när jag torkade mig så var det lite lite ljusrött bara någon liten mm blod på pappret (alltså knappt synbart), så jag satte i en tampong när jag var på jobbet. När jag senare skulle byta var det en liten prick med blod bara. Och har inte fått någon blödning? Jag har fortfarande värk. Men kommer ingen mens enbart dessa små ?dropparna? som vart.

    Jag gjorde ett gravtest idag RFSU, gjorde 2 stycken. Båda visade negativt.

    Min fråga är, kan jag fortfarande vara gravid trots att det visat negativt?

    Jag har läst lite och jag tänker eftersom det enbart är första dagen missad mens så kanske inte tillräckligt mycket hCG hormon än?

    Sen tänker jag på att jag bara haft sån extremt liten mängd mens om det kan vara inplantationsblödning/nidblödning?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Konstig mens? Behöver få höra om era erfarenheter! Gravid eller inte?
  • Anonym (E)

    Om du inte är gravid så lär mensen komma igång är du gravid lär du snart få positivt.

    Nidationsblödning kommer 6-10 dagar efter ägglossning.

  • Anonym (E)

    Ursäkta det supertorra svaret men det är omöjligt att veta om du kommer få ett positivt test senare. Det är kanske inte det vanligaste men det händer ju att vissa plussar sent.

    Hoppas du är gravid! :)

Svar på tråden Konstig mens? Behöver få höra om era erfarenheter! Gravid eller inte?