• Fri 11 Oct 2019 00:50
    485 visningar
    4 svar
    4
    485

    Nån som fått positivt äl-test, negativt grav-test men ändå varit gravid?

    Har oregelbunden mens och vet därför inte när jag har BIM riktigt, men det är åtminstone i dagarna någon gång.

    Trodde mensen kom i helgen, då jag hade 2-3 dagar med lite blod. Kom bara på pappret när jag torkade mig, och blev aldrig mer än så. Funderar på om det kan ha varit en nid-blödning möjligtvis.

    Har testat med grav-test idag som visar negativt, medan äl-stickan visar positivt. Har läst att äl-testen kan ge utslag på mens men jag har aldrig fått lika starka streck på äl-stickor någon gång i cykeln (använder bara stegringen som en indikator för när jag ska börja använda digitalt äl-test) men nu så blev strecken lika starka på nån minut.

    Finns det någon som fått positiva äl-test men negativa grav-test, och ändå varit gravid? Och när blev i så fall grav-testet positivt?

  • Svar på tråden Nån som fått positivt äl-test, negativt grav-test men ändå varit gravid?
  • Fri 11 Oct 2019 14:32
    #1

    Puffar upp

  • Sun 13 Oct 2019 11:00
    #2

    Jag fick negativt gravtest på dag 11 (har också oregelbunden cykel men denna cykeln hittade jag äl med test och tempning så jag är helt säker på när den var.) Men på dag 14 fick jag svaaaagt positivt på gravtestet efter att först ha testat superpositivt (på samma vis som du beskriver!) med ältest på dag 13:)

  • Sun 13 Oct 2019 20:16
    #3
    nillanoll skrev 2019-10-13 11:00:11 följande:

    Jag fick negativt gravtest på dag 11 (har också oregelbunden cykel men denna cykeln hittade jag äl med test och tempning så jag är helt säker på när den var.) Men på dag 14 fick jag svaaaagt positivt på gravtestet efter att först ha testat superpositivt (på samma vis som du beskriver!) med ältest på dag 13:)


    Tack snälla för ditt svar! Håller på och testar för fullt nu och tycker mig se svaaaaga inbillningsstreck på testerna. Ingen mens i sikte i alla fall så jag fortsätter testa och hoppas på ett plus snart
  • Sun 13 Oct 2019 21:43
    #4

    Jag håller tummarna! < 3

Svar på tråden Nån som fått positivt äl-test, negativt grav-test men ändå varit gravid?