• S9191

    Clearblue ägglossningstest

    Hallå,

    Men ägglossning har flyttats fram en vecka enligt Natural cycles och ni säger appen att jag har ägglossning imorgon. Tog ett test med clearblue men ingen glad gubbe utan bara en tom ring. När jag tog ut stickan såg det ur såhär, är ägglossning på g? Orolig för att den ska uteslutas den här månaden. Försökt i snart 10 månader, hade varit bra om man kunde pricka ÄL ????

  • Svar på tråden Clearblue ägglossningstest
  • Anonym (M)

    Omöjligt att säga men generellt ger ett random ÄL-test på det viset ganska lite. Jag hade fortsatt testa, ett par eller tre gånger om dagen och fortsatt tempa. Tempen kommer ju att bekräfta din ÄL. Temp och ÄL-tester bör utövas systematiskt om det ska ge något.

  • Anonym (näh)

    det står TYDLIGT i bruksanvisningen att man inte ska läsa av stickan, har du börjat testa på rätt dag för din cykel? om du börjat testa för sent så kan det vara att testet inte känner av "toppen" av hormonerna för de var redan höga när du började testa. annars fortsätt några dagar till, en app kan omöjligt förutse när du har äl, den gör ju bara en estimering utifrån algoritm. Tempa samtidigt som du tar äl test är ju bästa sättet att konfirmera att äl skett. Lycka till!

  • Anonym (Glad gubbe)

    Är det första testet du tar? Min erfarenhet är att första testet alltid blir en ring och sen kommer glada gubben. Så fortsätt testa flera gånger om dagen. Jag säger detta då dina streck på testen liknar mina när jag fick den glada gubben. Strecken blir mörkare ju närmare den glada gubben jag kommer :)

  • S9191

    Hej,

    Har börjat testa sen dag 10 i cykeln, ÄL hoppar bara runt nu, enligt NC är den nu en vecka sen. Väldigt konstig graf den här månaden. Kan det vara så att den bara hoppat över ÅL nu?

    Vet att man inte ska kolla på kontrollstrecken men blir väldigt förvirrad då tempen hoppar upp ovh ner så mycket.

Svar på tråden Clearblue ägglossningstest