• Fri 11 Oct 2019 10:02
    951 visningar
    4 svar
    4
    951

    Vad ska jag tänka på om jag skaffar mobilt bredband?

    Jag blir galen på min bredbandsleverantör som har så usel kundservice, så jag vill slippa dem. Jag funderar på att skaffa mobilt bredband istället för det fasta.
    Jag bor väldigt centralt så täckning bör inte vara ett problem.
    Vi är två personer som surfar lite grann, mest facebook, någon film vid enstaka tillfällen. Vi har 4 enheter. behöver man fyra abonnemang då också eller kan man ha ett? 
    Jag har ett smartlock anslutet till bredbandet också; Glue Smart Lock.
    Vad tror ni, kan jag byta till mobilt istället och vad ska jag tänka på?


  • Svar på tråden Vad ska jag tänka på om jag skaffar mobilt bredband?
  • Fri 11 Oct 2019 10:12
    #1

    1 abonnemang räcker, man får wifi som ett vanligt.

    Ni verkar inte använda internet speciellt mycket så för er kan det fungera även om jag generellt råder emot mbb... tänk dock på att ett mbb tar upp samma signaler som mobilen, det innebär att klockan 5 på eftermiddagen och vid fotbollsmatcher (eller liknande händelser) blir det mycket slöare. Se även till att testa, gå runt med en mobil med exempelvis Telenor och se hur den fungerar innan innan ni väljer Telenor som operatör.

  • Fri 11 Oct 2019 10:17
    #2

    Får man en trådlös router alltså?


  • Fri 11 Oct 2019 10:54
    #3
    Chianti skrev 2019-10-11 10:17:30 följande:

    Får man en trådlös router alltså?


    Chianti skrev 2019-10-11 10:17:30 följande:

    Får man en trådlös router alltså?


    Om du har tur och det är kampanj, annars kan du köpa själv.

    Eller kan du skaffa stort surfabonemang i mobilen och dela det, krävs ju dock att du är hemma.
  • Kverul­ant67
    Mon 28 Oct 2019 10:52
    #4

    Fri data upp och nerladdning! Vet att för någora år sedan så fanns det gräns på typ 80Gb, dessa tar slut rätt fort om ni tittar på film eller kör appar i tv:n.

Svar på tråden Vad ska jag tänka på om jag skaffar mobilt bredband?