• Anonym (cope)

    29 år, aldrig haft förhållande/sex fast bryr mig inte

    Borde jag göra det?

    Så jag har hunnit bli så här gammal och aldrig haft ett förhållande eller haft någon sexuell relation med någon tjej men har helt slutat bry mig om det.


    Kändes rätt lönlöst att bara tycka synd om sig själv hela tiden så jag bara slutade bry mig helt och slutat försöka få till det med någon. Började tom känns mig bättre nät jag slutade försöka eftersom alla försök bara slutade i misslyckande som fick en att känna sig skit.

    Ett till argument till varför jag slutade bry mig var för att det kände som om man hade nått en sån hög ålder att det var lönlöst att ens försöka, tror dom flesta tjejer skulle tycka man vore något supermongo så fort dom vet att man är oskuld och att vara någons första tjej i en högre ålder är inget något man är sugen på då dom tror att man kommer använda dom som "första tjej" för att skaffa nästa eller något.

    I och för sig var det lite dumt att jag började tänka så här när jag var rätt ung (typ 20-21) men idag när jag är 29 så är det rätt tänkvärt.

    Det som jag dock oroar mig för är att jag kommer bli en så hög ålder och till slut ångra att jag inte upplevt något romantiskt i "mina unga år" och till slut ta mitt liv/in på mentalsjukhus eller något.

  • Svar på tråden 29 år, aldrig haft förhållande/sex fast bryr mig inte
  • Anonym (Paulina)

    Jag ska berätta för dig att jag är uppvuxen katolik (inget sex före äktenskap) och i min umgängeskrets är det många som i 30-års åldern ännu inte hittat någon partner och därmed inte heller haft sex. Inga konstigheter.

    Jag fick ett kall och valde att gå i kloster som 20-åring och många år senare började jag tvivla. Min pappa dog i en olycka och det fick mig att genomgå en livskris. Jag valde att lämna klosterlivet och då var jag 42 år gammal. Utbildade mig och flyttade till Sverige och här träffade jag den man jag också gifte mig med. Vi har tyvärr inte fått barn men vi har ett bra äktenskap och ingenting är omöjligt helt enkelt. Idag är jag 50+ och ångrar ingenting.

  • Anonym (H)

    Tror risken är liten att man ångrar det när man är gammal. Större sannolikhet att ångra det i medelåldern.

    Men funkar det bra ändå så är risken inte så stor. Gör bara annat som du tycker är kul så ångrar du dig inte.

  • Anonym (Yl)

    Skulle du gjort samma om du inte fått ett jobb? "Jag har varit arbetslös i 8 år, nu tänker jag aldrig mer söka ett jobb".

    Det finns mycket att hämta från sex och nära relationer. Visst får man ge upp men gör det inte innan du testat (bara tips). Så gammal är du inte heller. Och inte behöver du berätta för någon att du aldrig nuppat om du inte vill.

  • Anonym (My)
    Anonym (Yl) skrev 2019-10-12 15:01:27 följande:

    Skulle du gjort samma om du inte fått ett jobb? "Jag har varit arbetslös i 8 år, nu tänker jag aldrig mer söka ett jobb".

    Det finns mycket att hämta från sex och nära relationer. Visst får man ge upp men gör det inte innan du testat (bara tips). Så gammal är du inte heller. Och inte behöver du berätta för någon att du aldrig nuppat om du inte vill.


    Kom igen! Vad är sannolikheten att han skulle gå hem hos en kvinna om han hunnit bli nästan 30 utan att lyckas? Även om den inte är noll måste den ändå bara otroligt låg.

    Jag tycker ts har en bra inställning att sluta bry sig om att han aldrig hat någon för det ökar möjligheterna att han får ett bra liv ändå.
  • Anonym (Yl)
    Anonym (My) skrev 2019-10-12 15:18:02 följande:

    Kom igen! Vad är sannolikheten att han skulle gå hem hos en kvinna om han hunnit bli nästan 30 utan att lyckas? Även om den inte är noll måste den ändå bara otroligt låg.

    Jag tycker ts har en bra inställning att sluta bry sig om att han aldrig hat någon för det ökar möjligheterna att han får ett bra liv ändå.


    Större än om han ger upp, helt klart. Han säger ju själv att han tänkt såhär sen 20 eller har jag missuppfattat? Det är inte idag han bestämmer sig för att strunta i det utan det hände för längesen och nu börjar han få second thoughts.

    En människa som duschar regelbundet och inte är socialt efterbliven har rätt goda chanser att träffa någon. De flesta människor kan förbättra sig själva och sitt liv och 30 är ingen ålder. Skillnad om han varit 80 och tappat potensen.
  • Anonym (My)
    Anonym (Yl) skrev 2019-10-12 17:00:11 följande:

    Större än om han ger upp, helt klart. Han säger ju själv att han tänkt såhär sen 20 eller har jag missuppfattat? Det är inte idag han bestämmer sig för att strunta i det utan det hände för längesen och nu börjar han få second thoughts.

    En människa som duschar regelbundet och inte är socialt efterbliven har rätt goda chanser att träffa någon. De flesta människor kan förbättra sig själva och sitt liv och 30 är ingen ålder. Skillnad om han varit 80 och tappat potensen.


    Oavsett när han började tänka i dessa banor, 30 är en VÄLDIGT hög ålder för en man som aldrig haft en relation, än mindre sex. Bara det i sig utstrålar omanlighet och oattraktion. Få kvinnor, även om de finns, skulle acceptera att en potentiell livspartner har en sådan startsträcka.

    Jag har ingen aning om varför han aldrig träffat någon men det finns alltid en anledning.

    Så om han har låg sannolikhet att någonsin träffa en kvinna samtidigt som han känner sig bekväm med detta, vad tror du är störst risk att han knäcks? Att han får nya förhoppningar och försöker för att upptäcka att han misslyckas eller att han fortsätter leva själv, vilket han själv säger att han är bekväm med?
  • Anonym (Yl)
    Anonym (My) skrev 2019-10-12 20:17:25 följande:

    Oavsett när han började tänka i dessa banor, 30 är en VÄLDIGT hög ålder för en man som aldrig haft en relation, än mindre sex. Bara det i sig utstrålar omanlighet och oattraktion. Få kvinnor, även om de finns, skulle acceptera att en potentiell livspartner har en sådan startsträcka.

    Jag har ingen aning om varför han aldrig träffat någon men det finns alltid en anledning.

    Så om han har låg sannolikhet att någonsin träffa en kvinna samtidigt som han känner sig bekväm med detta, vad tror du är störst risk att han knäcks? Att han får nya förhoppningar och försöker för att upptäcka att han misslyckas eller att han fortsätter leva själv, vilket han själv säger att han är bekväm med?


    Samtidigt nämner han en oro för att ångra sig senare i livet och nämner självmord.

    Finns många mindre lyckade eller attraktiva män som träffat t.ex. utländska kvinnor sent i livet. Kvinnor som till och med ser bristen på erfarenhet som något positivt.

    Jag känner inte TS så jag vet inte hur han tänker kring familj och barn men sex och partner låter onekligen som något han drömmer om. Ska man leva sitt liv efter "jag får inte knäckas" och bosätta sig i sin bekvämlighetszon är det inte mycket att fira när det börjar ta slut. Bara min åsikt.
  • Sprallig

    Jag är några år äldre än dig och är i samma situation. Även fast jag har haft sex EN gång och det var när jag var 22.

    När jag var ung var jag ganska ful faktiskt och nu när jag är 30+ så har vänner / tidigare vänner skaffat familj och partner och vi ses inte så ofta. Träffar aldrig singlar längre så för mig är det kört.

    Är man i vår ålder och inte träffat något är det i princip kört. Dom jag känner som träffat någon gör det i ung ålder.

  • Anonym (My)
    Anonym (Yl) skrev 2019-10-12 20:28:32 följande:

    Samtidigt nämner han en oro för att ångra sig senare i livet och nämner självmord.

    Finns många mindre lyckade eller attraktiva män som träffat t.ex. utländska kvinnor sent i livet. Kvinnor som till och med ser bristen på erfarenhet som något positivt.

    Jag känner inte TS så jag vet inte hur han tänker kring familj och barn men sex och partner låter onekligen som något han drömmer om. Ska man leva sitt liv efter "jag får inte knäckas" och bosätta sig i sin bekvämlighetszon är det inte mycket att fira när det börjar ta slut. Bara min åsikt.


    Du har rätt i att han kan söka kvinnor utomlands, det tänkte jag inte på. Inte omöjligt att han kan hitta en thailändska eller filippinska som vill till Sverige.

    Men hos svenska kvinnor är han förmodligen körd.
  • Anonym (26 och oskuld)

    Om du inte hade brytt dig så hade du nog inte skapat den här tråden.
    Nej, jag skämtar bara med dig. Jag har också slutat bry mig om sånt, jag försöker inte ens, jag är dessutom extremt introvert, social umgänge är ganska påfrestande för mig. Gillar att bo ensam.

Svar på tråden 29 år, aldrig haft förhållande/sex fast bryr mig inte