• Fitnessmamman

    Frisörer: hårfärg med balsam?

    Hjälp mig lite här.

    Köpte wellas Koleston special mix 0/65 och undrar om jag kan blanda ut den med balsam om jag vill ha en pastellrosa permanent färg?

    Eller om jag borde införskaffa mig en lösning som jag blandar ut med? Har blonderat mig (inte blekning) för att få håret ljusare och vill ha den rosa färgen permanent.

    Jag vet att jag borde gått till en frisör men den jag har som inte är svindyr har blivit mamma och priserna för färgning där jag bor fubkar ibte med min inkomst så därför testar jag själv. Men färgbomberna jag har håller inte tillräckligt länge.

    Tacksam för alla tips ????

  • Svar på tråden Frisörer: hårfärg med balsam?
  • EbSmith

    Hej! Känner inte till märket på färgen, men om det är direktverkande pigment, dvs en färdigblandad toning som inte ska blandas med aktivator/väteperoxid, så går det utmärkt att blanda med balsam eller inpackning. Så gör man ofta på salong också, men tänk på att du kommer behöva fräscha upp färgen då och då och för att få det riktigt pastellrosa behöver ditt hår vara väldigt ljust från början och inte gult :)

  • Fitnessmamman
    EbSmith skrev 2019-10-12 06:25:29 följande:

    Hej! Känner inte till märket på färgen, men om det är direktverkande pigment, dvs en färdigblandad toning som inte ska blandas med aktivator/väteperoxid, så går det utmärkt att blanda med balsam eller inpackning. Så gör man ofta på salong också, men tänk på att du kommer behöva fräscha upp färgen då och då och för att få det riktigt pastellrosa behöver ditt hår vara väldigt ljust från början och inte gult :)


    Det är bara en tub med färg. Inte alls som färg eller toning man köper på Ica.
Svar på tråden Frisörer: hårfärg med balsam?