• Anonym (okej?)

    Är det okej?

    Hej!

    Jag vill gå ur mitt förhållande med min flickvän. Vi har haft det otroligt tufft den senaste tiden men nu försöker hon verkligen att ändra på sig och lyssnar på mina känslor mer. Hon är jätteförsiktig med mig och pratar fint numera när vi ska diskutera något. Alltså kämpar hon för att behålla relationen. Hon älskar mig mest av allt och fruktar för en seperation något otroligt.

    Hursom helst så dök en annan sak upp där vi är oense. Det är en viktig sak som påverkar våra liv. Jag har sagt att jag absolut inte kommer tvinga henne för något hon inte vill medan hon övertalar mig till att gå med på hennes önskemål. Jag säger bara att i den här saken är vi oense om och ingen av oss behöver anpassa oss den andre när det gäller en sån stor sak. (Handlar inte om barn) Alltså att det inte finns någon framtid egentligen.

    Vi är så olika som personer och denna relation tar slut på min energi fullständigt. Har fullt upp om dagarna men orkar ingenting. Vi har tidigare sårat varandra och tagit fram våra värsta sidor. Men nu anstränger hon sig som in i.

    Vi bor inte tillsammans. Jag har ett rikt socialt liv och mycket händer i mitt liv just nu. Hon har knappt några vänner och inga utsikter inför framtiden egentligen. För henne är det oklart vad hon kan förvänta sig av framtiden, hon är 20 år och jag är några år äldre.

    Är det rätt av mig att lämna henne i regnet och krossa hennes hjärta? Jag kommer vara orsaken till hennes smärta i kanske ett eller flera år framåt. Jag själv håller på att gå under, men hon gör ju sitt bästa att rädda relationen. Detta är svårt.

  • Svar på tråden Är det okej?
  • Duppedu

    Du är aldrig tvingad att vara ihop med en annan människa, kom ihåg det. Du är fri att bestämma över ditt liv och dina val och göra det som känns bäst för dig. Var inte ihop med henne för hennes skull, det kommer aldrig göra dig lycklig.

    Hon är vuxen och får klara sig själv. Förmodligen gör du henne en tjänst och när hon ältat klart kanske hon träffar någon hon passar bättre med. Något du ger dig själv chansen att göra genom att avsluta förhållandet.

  • Anonym (M)

    Ja, det är rätt att dig att lämna henne. Du kan inte stanna i en relation där du inte mår bra och där du inte ser någon framtid. Hennes smärta är inte ditt ansvar, men du ska såklart inte såra henne i onödan. Hon kanske träffar någon ny efter en månad och blir världens lyckligaste och glömmer dig direkt.

  • Anonym (okej?)

    Finns en massa annat från det förflutna som tynger mig också. Även om hon gör allt vad hon kan tror jag faktiskt att det är för sent. Ska jag göra slut med henne och därefter inte se det som en stor grej? Bara fortsätta leva och göra mitt?

  • Fiona M
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 13:06:57 följande:

    Ska jag göra slut med henne och därefter inte se det som en stor grej? Bara fortsätta leva och göra mitt?


    Vad är alternativet tänker du?
  • Fjäril kär
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 13:06:57 följande:

    Finns en massa annat från det förflutna som tynger mig också. Även om hon gör allt vad hon kan tror jag faktiskt att det är för sent. Ska jag göra slut med henne och därefter inte se det som en stor grej? Bara fortsätta leva och göra mitt?


    Du kommer att få göra slut flera gånger i ditt liv genom årens lopp. Det är alltid tråkigt men man måste faktiskt göra det.
  • Anonym (okej?)

    När jag inledde samtalet med "jag vet inte hur vi ska kunna fortsätta" sa hon att hon går med på det jag vill. Då frågade jag henne hur det kommet sig då hon senast igår inte ville. Hon sa då "Jag älskar dig och eftersom du inte vill ge efter så gör jag det". Är så kluven. Jag är nästan helt säker på att om vi fortsättar relationen så kommer andra problem uppstå i framtiden men hon säger att det inte kommer vara så.

  • Pope Joan II
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 14:52:43 följande:

    När jag inledde samtalet med "jag vet inte hur vi ska kunna fortsätta" sa hon att hon går med på det jag vill. Då frågade jag henne hur det kommet sig då hon senast igår inte ville. Hon sa då "Jag älskar dig och eftersom du inte vill ge efter så gör jag det". Är så kluven. Jag är nästan helt säker på att om vi fortsättar relationen så kommer andra problem uppstå i framtiden men hon säger att det inte kommer vara så.


    Om du vill göra slut förstår jag inte varför du inleder med "jag vet inte hur vi ska kunna fortsätta"? 
  • Anonym (okej?)
    Pope Joan II skrev 2019-10-12 14:58:12 följande:

    Om du vill göra slut förstår jag inte varför du inleder med "jag vet inte hur vi ska kunna fortsätta"? 


    Tack för kritiken men kom igen. Är i en känslig situation och vad hjälpte ditt inlägg nu? Är inte lätt det här med att göra slut.
Svar på tråden Är det okej?