• Sassas19

    Kuratorsbedömning inför IVF

    Hej!

    2016 fick vi ett barn med hjälp av ivf och nu önskar vi väldigt gärna ett syskon. Vi var på första besöket på kliniken förra veckan. Då de fick höra att min sambo har mått dåligt och äter antidepressiva och går i samtal så ville de att vi träffar en kurator för bedömning. Min sambo blev väldigt kränkt av detta men gått med på att göra det. Nu tänkte jag kolla om någon här inne varit med om det och kan berätta vad ett möte med kuratorn innebär?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Kuratorsbedömning inför IVF
  • Anonym (S)

    Försök sluta bli kränkt av en sån sak utan tänk istället att det är bra att de har samtal och kollar att han är lämplig som förälder. Alla kan ju såklart må dåligt men tänk så många stackars barn som har föräldrar som är psykiskt sjuka. Det är alltid barnen som blir lidande och om din sambo inte har något att dölja utan kan ta hand om ett barn utan problem då behöver han inte oroa sig. Hur hade du tänkt om det gällt någon annan? Tror säkert att du också hade tänkt att det var bättre att de är extra noga. Jag ser det som en självklarhet med extra samtal med kurator om han även äter antidepressiva, det är ett kommande litet barn det handlar om.

Svar på tråden Kuratorsbedömning inför IVF