• Anonym (A)
    Sun 13 Oct 2019 11:06
    596 visningar
    6 svar
    6
    596

    IVF: köpa 3-pack eller ej?

    De kan ju hända att kliniken har förslag på vad de tror om era chanser beroende på vad som gör att ni inte blivit gravida på egen hand. För oss berodde det på min sambos spermier. Vår klinik var ärlig och sa att de var väldigt osäkra på om det skulle fungera och gav därför rådet att vi bara skulle köpa ett försök. Jag fick ut många ägg och rätt många blev befruktade, men två embryon blev tillräckligt bra, så ett bär jag nu i vecka 34 och ett finns sparat i frysen. Så jag är glad att vi inte köpte tre-pack, men jag förstår att det är det bästa för många par. För oss handlade det mest om att vi kunde slösat bort massa pengar på försök som vi aldrig skulle kunnat genomföra om min sambos spermier inte fungerat alls.

  • Anonym (A)
    Sun 13 Oct 2019 22:16
    #4
    Bunny on speed skrev 2019-10-13 11:52:03 följande:

    Vi är utredda som "oförklarligt barnlösa". Gjort ivf finansierar av landstinget. Äggen befruktades bra, men bara ett höll för insättning. Det togs sig och blev vår son.


    Tog det sig på tredje IVF-försöket via landstinget? I så fall hade jag nog valt 3-pack privat också. Fast sen vet jag en bekant som gjort försök både via landstinget och privat, och hon sa att deras protokoll var helt olika och de blev gravida direkt efter tre misslyckade landstingsförsök. Så det kan ju funka på första försöket också, men jag hade nog ändå känt mig mest trygg med tre försök om jag lyckats med IVF tidigare.
Svar på tråden IVF: köpa 3-pack eller ej?