• Sun 13 Oct 2019 10:20
    555 visningar
    7 svar
    7
    555

    Falsk anmäld för mordhot

    Hej,mitt barns mamma falsk anmälde mig till polisen som svar på att jag stämde henne . Hon har ringt till polisen och sagt att jag ringt henne och mordhotat henne och min son ,om jag förstod det rätt . Det har inte skett .aldrig varit elak,våldsam ,hotfull osv någonsin mot henne eller någon annan kvinna i mitt liv .

    Jag begärde ut min samtals lista för den berörda månaden och där ser jag att vi inte ens haft telefon/sms kontakt ens . Samtidigt som jag spelade in alla samtal jag tog emot/ringde ut som jag än idag gör.

    Är nu kallad på förhör och undrar vad som kan hända .jag vet ju att det är lugnt från min sida .men vill ju givetvis inte att dom bara lägger ner det här när det framkommer att hon bara ljugit i tron att få en fördel i våran tvist vi har med sonen .

    Jag motanmälde henne givetvis när jag fick vetskap om detta direkt .

    Den här kvinnan har en historik att falskanmäla folk i sin närhet hon bråkar med redan som det är .men hon har aldrig fått ?skit? för det .

    Jag vill ju att hon ska få stå till svars för det här givetvis .vad tror ni kan hända ?kommer allt bara läggas ner eller finns det möjligheter att åtala henne för detta ?

  • Svar på tråden Falsk anmäld för mordhot
  • Sun 13 Oct 2019 10:25
    #1

    De måste kalla dig till förhör, sen läggs utredningen ner om allt du skriver här stämmer, de lägger ner utredning med motivering falsk tillvitelse tror jag det blir, dvs skitsnack från anmälaren

    Men en intressant sak, anmäler hon dig fler gånger detta ska du fråga polisen om vid förhöret, men 4-5 gånger, då kan du anmäla henne för bla ofredande.

  • Sun 13 Oct 2019 10:25
    #2

    Givetvis måste polisen utreda en anmälan om ett så pass grovt brott. Gå dit och var ärlig, du har inte hotar henne och ni ligger i vårdnadstvist. Polisen lär begära ut samralslistor själva.

    För hennes del skulle det kunna vara fråga om åtal om falsk tillgivelse.

  • Anonym (Q)
    Sun 13 Oct 2019 10:26
    #3

    Ni verkar ju vara stabila föräldrar som håller på och anmäler varandra!! Stackars barn!!

    Varför spelar du in dina samtal??

    Din samtalslista säger ju inget, du kan ju ha ringt från en annan telefon!!

  • Sun 13 Oct 2019 10:30
    #4
    Anonym (Q) skrev 2019-10-13 10:26:45 följande:

    Ni verkar ju vara stabila föräldrar som håller på och anmäler varandra!! Stackars barn!!

    Varför spelar du in dina samtal??

    Din samtalslista säger ju inget, du kan ju ha ringt från en annan telefon!!


    Jo, är ofta så vid vårdnadstvister.

    Bra att verkligen kunna bevisa man inte ringt osv, men tror det går att radeta efter behag i samtalslistorna, men om exet hävdar att ts sagt nåt så bra kunna motbevisa.
  • Sun 13 Oct 2019 11:47
    #5
    Giftskåneman skrev 2019-10-13 10:30:34 följande:

    Jo, är ofta så vid vårdnadstvister.

    Bra att verkligen kunna bevisa man inte ringt osv, men tror det går att radeta efter behag i samtalslistorna, men om exet hävdar att ts sagt nåt så bra kunna motbevisa.


    Stabil förälder menar du ? Jag har aldrig anmält henne till någon myndighet eller liknande .

    Jag kan inte gå in på min mobil operatörs sida och radera historik ur deras server .

    Men precis man kan ju ha ringt från en annan telefon men då ska man ju samtidigt visa att det kommit fram ett samtal till den telefonen .är det ett dolt nummer kan polisen häva det dolda numret om jag förstått det rätt .

    Tycker det är otroligt vidrigt med falskanmälningar och slöseri på resurser som behövs användas i samhället till viktigare ändamål .
  • Sun 13 Oct 2019 11:49
    #6

    Spelar in samtal för min egna säkerhet .då hon tidigare falskanmält andra människor i sin egna närhet när dom bråkat . Vilket jag idag är glad att jag gör . Spelar in automatiskt vid samtal och tar oerhört lite plats i telefonen .

  • Anonym (Pappa­Barn)
    Sun 13 Oct 2019 11:58
    #7
    murof skrev 2019-10-13 11:49:10 följande:

    Spelar in samtal för min egna säkerhet .då hon tidigare falskanmält andra människor i sin egna närhet när dom bråkat . Vilket jag idag är glad att jag gör . Spelar in automatiskt vid samtal och tar oerhört lite plats i telefonen .


    Tråkigt att du hamnat i det läget att du känner att du måste bevisa din oskuld genom bl.a. inspelningar men jag förstår dig och det är inte alls ovanligt.

    När det gäller spårning av samtal så har det tämligen lite att gör med själva telefonnumret man ringer från eller till då det finns helt andra identiteter som teleoperatörerna använder sig av när det kommer in en begäran från polis/åklagare.
Svar på tråden Falsk anmäld för mordhot