• Sun 13 Oct 2019 17:49
    268 visningar
    1 svar
    1
    268

    Lite blod i två veckor

    Hej, jag är gravid i vecka 8 (7+2) och har sedan vecka 6 haft små blödningar med slemtrådar i typ varannan/ var tredje dag. Oftast lite ljust rött som kommer när jag torkar mig, ibland har det varit brunt slem. Det har oftast räckt med att torka bort när jag är på toan och haft trosskydd. 

    Jag har de klassiska symptom på graviditet, som likar när jag var gravid med första barnet. 

    Kvinnokliniken säger att jag ska avvakta. Har bokat privat ultraljud som är om en vecka. 

    Något som har någon erfarenhet om vad detta beror på? Hatar att gå runt och inte veta vad som händer i kroppen... 
  • Svar på tråden Lite blod i två veckor
  • Sun 13 Oct 2019 17:58
    #1

    Det kan vara vad som helst. En liten blödning i livmodern, lättblödlig/skör livmodertapp eller sköra slemhinnor.

    Jag är gravid med min fjärde graviditet och har blött i 3 utav dem.

    2a graviditeten blödde jag/hade rosa flytningar från v.6-v.12. Jag hade en liten blödning i livmodern som utgjorde någon fara för barnet.

    3e graviditeten fick jag missfall/ma. Det började med rosa flytningar som ökade i mängd och färg. Efter 2 veckor så började jag blöda. (Jag skulle ha haft mens samma dag som det började blöda) och efter 4 dagar kom allt ut.

    Denna graviditet hade jag rosa flytningar mellan v.7-v.11. Läkaren vet inte vad det berodde på denna gång.

    Hoppas allt ser bra ut på vul!

    Det är rätt så vanligt att man blöder/får rosa flytningar under en graviditet. Ca 40% av gravida kvinnor får det. Men det skapar ju en oro

Svar på tråden Lite blod i två veckor