• Anonym (Rövhår)

    Hårborttagning i rumpan

    Jag har väldigt mkt hår i o kring rumpan, även skinkorna pga pco. Jag undrar om någon använt ipl hemma med gott resultat? Eller är det inte att rekommendera? Hur ska man annars göra? Kan man vaxa själv med strips kanske & spegel? Lär göra ont..

    Mår skit över detta.. Äcklas när jag ser mig själv.

  • Svar på tråden Hårborttagning i rumpan
  • Anonym (Rövskägg)

    Jag brukar använda hårborttagningskräm, smärtfri och allt rövskägg försvinner

  • kioskvältare

    Vaxa på salong, se till att det inte är strips utan "riktigt" varmvax eller liknande. Mest effektivt och hållbart.

    Ja, det gör ont, men man vänjer sig.

  • Anonym (Rövhår)
    Anonym (Rövskägg) skrev 2019-10-13 21:49:34 följande:

    Jag brukar använda hårborttagningskräm, smärtfri och allt rövskägg försvinner


    Bra tips! Då kommer man åt också! Kanske kan köra ipl på det med hemma maskin också!
  • Anonym (Rövhår)
    kioskvältare skrev 2019-10-13 21:51:51 följande:

    Vaxa på salong, se till att det inte är strips utan "riktigt" varmvax eller liknande. Mest effektivt och hållbart.

    Ja, det gör ont, men man vänjer sig.


    Vill nog ej visa upp min rumpa, men tack för tipset.
  • Anonym (Rövskägg)
    Anonym (Rövhår) skrev 2019-10-13 21:53:28 följande:

    Bra tips! Då kommer man åt också! Kanske kan köra ipl på det med hemma maskin också!


    Det lär göra rejält ont att ta bort hår med epilator på ett sånt känsligt ställe.
  • Anonym (Rövhår)
    Anonym (Rövskägg) skrev 2019-10-13 21:55:36 följande:

    Det lär göra rejält ont att ta bort hår med epilator på ett sånt känsligt ställe.


    Nej jag menar IPL hemmalaser maskin. Att zappa håren med efteråt för förhoppningsvis minska de satans håren.
  • kioskvältare
    Anonym (Rövhår) skrev 2019-10-13 21:54:43 följande:
    Vill nog ej visa upp min rumpa, men tack för tipset.
    Handlar ju inte om att "visa upp" sin rumpa, precis som att gå till en gynekolog inte heller handlar om att visa snippan. Du ska få ett arbete utfört och de sysslar med detta dagligen som sitt yrke, de skiter högaktningsfullt i hur din rumpa ser ut. 
  • Anonym (Ladybug)
    Anonym (Rövskägg) skrev 2019-10-13 21:55:36 följande:

    Det lär göra rejält ont att ta bort hår med epilator på ett sånt känsligt ställe.


    Jag har kört med epilator. Första gången gör det så ont att man får ta pauser och hyperventilera, men man vänjer sig.
  • Anonym (Rövskägg)
    Anonym (Rövhår) skrev 2019-10-13 21:58:30 följande:

    Nej jag menar IPL hemmalaser maskin. Att zappa håren med efteråt för förhoppningsvis minska de satans håren.


    Det har jag aldrig testat , men skulle nog inte göra det om jag var du. Hårborttagningskräm funkar utmärkt
  • Anonym (Rövskägg)
    Anonym (Ladybug) skrev 2019-10-13 22:02:08 följande:

    Jag har kört med epilator. Första gången gör det så ont att man får ta pauser och hyperventilera, men man vänjer sig.


    Beror nog lite på hur mycket hår man har också, jag har ganska mycket hår på benen och rejält med rövhår så allt hår går inte bort när jag epilerar benen och ännu mindre skulle gå bort om jag epilerade röven.
  • Anonym (Ladybug)
    Anonym (Rövskägg) skrev 2019-10-13 22:08:05 följande:

    Beror nog lite på hur mycket hår man har också, jag har ganska mycket hår på benen och rejält med rövhår så allt hår går inte bort när jag epilerar benen och ännu mindre skulle gå bort om jag epilerade röven.


    Har också mycket hår. Som ung epilerade jag varannan dag för att det skulle "hålla sig", nu skiter jag i det. Första gången jag epilerarade rakade jag en vecka innan, så att det inte skulle vara en snårskog utan lite kortare. Det funkade bra, men epileringen tog tid.

    Men du är inte ensam om att ha en hårig babianröv. Det är vanligare än du tror, men inget man är öppen med.
  • Anonym (Rövhår)

    Epilera...fy vad det måste göra ont!!!

  • Anonym (BeautyConsult)

    Hur hårig pratar vi om? Mängden hår är ganska avgörande för mest efektiva behandlingen

  • Anonym (Rövhår)
    Anonym (BeautyConsult) skrev 2019-10-18 22:42:11 följande:

    Hur hårig pratar vi om? Mängden hår är ganska avgörande för mest efektiva behandlingen


    Väldigt mkt hår tyvärr. Hur menar du?
Svar på tråden Hårborttagning i rumpan