• RPm
    Mon 14 Oct 2019 06:57
    5156 visningar
    9 svar
    9
    5156

    Hur är det att bo i farsta

    Hej

    Jag undrar hur är det att bo i farsta. Jag fick höra massa saker. Är det lungt att bo i farsta ,nu frågar jag om forshagagtan i farsta. Ska vara tacksam om jag få svar på min fråga från er som bor eller har bott eller bor i närheten av farsta.

  • Svar på tråden Hur är det att bo i farsta
  • Mon 14 Oct 2019 09:21
    #1

    Har bott i Farsta och det är okej men nej helt lugnt och tryggt är det inte. Inget man vill vara ute ensam på kvällarna. Och vi hade massa problem med snorungar på mopeder som körde som dårar på gångbanorna och nästan kör ihjäl barn och hundar. Man hatar dom och polisen gör inte ett skit. Är bara en tidsfråga innan dom kör ihjäl någon människa eller djur på allvar. Hästhagsskolan är sämsta skolan i hela Farsta. Massa mobbing och dåligt lärare. Nu bor jag i Solna och det är 1000 gr tryggare än Farsta om jag ska vara ärlig.

  • RPm
    Mon 14 Oct 2019 09:33
    #2

    Oh har tackat ja till en lägenhet. Undrar hur kommer det blir nu. Man vill inte bo i en sånt område när man har barn. Något förslag hur ska jag göra. Tack snällt av dig du svarat

  • Mon 14 Oct 2019 09:47
    #3
    RPm skrev 2019-10-14 09:33:38 följande:

    Oh har tackat ja till en lägenhet. Undrar hur kommer det blir nu. Man vill inte bo i en sånt område när man har barn. Något förslag hur ska jag göra. Tack snällt av dig du svarat


    Ja nu var det många år sen jag bodde där så det kan ju ha ändrat sig. Hoppas snorungarna på mopeder är väck i alla fall. För dom var värst. Farsta C däremot är väldigt bra. Kan sakna det ibland. Där finns allt man vill ha nära. Nu kanske jag skrämde upp dig men jämfört med andra förorter tex Tensta Alby Vårby gård Rinkeby mm mm mm är Farsta en av dom absolut bättre. Så det är inte så otryggt men ute ensam på kvällen ska du undvika och mina barn fick inte leka själva ute för så trygg kände jag mig inte.
  • RPm
    Mon 14 Oct 2019 09:52
    #4

    Få jag fråga vart bodde du i farsta. Jag har tackat ja till Forshagagatan det är en bit promenad från Farsta centrum. Du vet bensin station där någonstans ligger forshagagtan.

  • RPm
    Mon 14 Oct 2019 09:56
    #5

    Nu kanske du undrar jag frågar för mycket. Men har redan tackat ja som du vet är det inte lätt att få lägenhet. Man står jätte länge i kö mer än 10 år för att få en lägenhet. Jag vill fatta rätt beslut.

  • RPm
    Mon 14 Oct 2019 09:57
    #6

    Du skrämmer inte mig jag är tacksam du svarar.

  • Anonym (Fd farsta­bo)
    Mon 14 Oct 2019 10:02
    #7

    Bodde i Farsta i 10 ed 2 barn, men flyttade nyligen till en annan stad, har aldrig känt mig rädd eller så, gillar centrumet. Bodde nära forshagatan.

  • Mon 14 Oct 2019 17:02
    #8
    RPm skrev 2019-10-14 09:52:28 följande:

    Få jag fråga vart bodde du i farsta. Jag har tackat ja till Forshagagatan det är en bit promenad från Farsta centrum. Du vet bensin station där någonstans ligger forshagagtan.


    Bodde på Östmarksgatan. Det är SKB hus. Ca 7 min från Farsta C.
  • Mon 14 Oct 2019 17:04
    #9
    RPm skrev 2019-10-14 09:56:22 följande:

    Nu kanske du undrar jag frågar för mycket. Men har redan tackat ja som du vet är det inte lätt att få lägenhet. Man står jätte länge i kö mer än 10 år för att få en lägenhet. Jag vill fatta rätt beslut.


    Jag förstår och som sagt Farsta är en av dom bättre förorterna i Sthlm så inte alls dåligt att du tackade ja. Och det finns många barnfamiljer. Så det är inget getto men ja finns tryggare ställen. Men det finns också betydligt värre ställen att bo på.
Svar på tråden Hur är det att bo i farsta