• mallalala

    NIPT mamma Mia - hur snabbt svar?

    Ni som gjort nipt via mamma Mia (Karlaplan?) som skickats till karolinska, hur snabbt fick ni svar? Vilket tid på dygnet kom svaret i patientportalen?

  • Svar på tråden NIPT mamma Mia - hur snabbt svar?
  • legomum

    Jag gjortde aldrig nipt men ett gäng andra tester på samma mvc som dig. Alla prover och remisser därifrån har hanterats skyndsamt.

    Aldrig behövt vänta någon längre stund på något.

    Så ditt provsvar kan jag nästan garantera kommer komma tillbaka inom en vecka ( fast de brukar säga 10 dagar).

  • mallalala
    Lustablong skrev 2019-10-15 08:26:24 följande:

    Jag gjorde NIPT via karolinska och det kom upp på patientjournalen efter 13 dagar.


    Tack för svar. Väntar och väntar men det har bara gått 7 dagar än så länge. Nervöst...
  • Lustablong

    Ja väntan är olidlig det finns en knapp man kan trycka på för att få reda på könet. Kommer ni trycka på den? Vi gjorde väntar tredje barnet och vi ville veta och kunna förbereda både oss och de andra barnen.


    mallalala skrev 2019-10-15 09:26:53 följande:

    Tack för svar. Väntar och väntar men det har bara gått 7 dagar än så länge. Nervöst...


  • mallalala
    Lustablong skrev 2019-10-15 09:35:47 följande:

    Ja väntan är olidlig det finns en knapp man kan trycka på för att få reda på könet. Kommer ni trycka på den? Vi gjorde väntar tredje barnet och vi ville veta och kunna förbereda både oss och de andra barnen.


    Ja vi kommer trycka på den. Hoppas bara allt annat ser bra ut. Är så nervös. Väntar också tredje barnet och har två tjejer sen innan. Vad ska ni få och när har du bf?
Svar på tråden NIPT mamma Mia - hur snabbt svar?