• Tilllllli

    Förlossningsförsäkring, värt eller inte?

    Hej,

    Jag är i vecka 20 och har börjat fundera på gravidförsäkringar men också på den enda Förlossningsförsäkringen som jag har hittat :

    www.modernaforsakringar.se/forsakringar/forlossningsforsakring/

    Det verkar vara ganska nytt med förlossningsförsäkring, så jag är nyfiken på om det är någon som haft den och tycker den är bra eller dålig. Eller vad ni andra tänker om den? Min första tanke var att det var låga belopp man kunde få och att man bör få operationerna ändå... men sen hörde jag någon skräckhistoria om någon som fått framfall och inte fått operation och då blev jag lite tveksam..

    Vad tror ni?

    Undrar också hur ni tänker kring vilket gravidförsäkringsbolag man ska välja. jag tänker att det är bra att ha samma som jag själv har men också att det ska finnas en bra barnförsäkring till.

    hur tänker ni kring det?

  • Svar på tråden Förlossningsförsäkring, värt eller inte?
  • Anonym (Försäkringar)

    Förlossnings försäkringen har jag inte haft någon gång, visste inte ens att det fanns.

    Men vi har kört Folksams gravidförsäkring.

    Jag tycker den är bra. Jag och sambon har alla försäkringar där så då var det smidigast att teckna dessa försäkringar där också.

    Vi miste vår första son efter förlossningen och fick bra hjälp från Folksam då. Jag låg på sjukhus innan och försäkringen var tacksam och kom till nytta

  • Anotherone

    Har ingen erfarenhet av förlossningsförsäkringen.

    Men för gravidförsäkring tänkte vi som du och valde samma bolag vi redan hade alla andra försäkringar hos. Och jag kan verkligen rekommendera den som kostar en slant. Den blir i princip gratis eftersom kostnaden för barnets försäkring reduceras med samma belopp. Och barnförsäkring skulle du ju ändå ha.

  • Anonym (Ja)

    Jag ångrar att jag inte tog större försäkring. Så om jag va du så gör de.

  • Vevoz

    Jag har precis tagit modernas gravid + förlossningsförsäkring o det känns bra. Är så rädd för skadorna som kan uppstå efter förlossningen..

  • Anonym (Försäkringar)
    Vevoz skrev 2019-10-15 10:19:32 följande:

    Jag har precis tagit modernas gravid + förlossningsförsäkring o det känns bra. Är så rädd för skadorna som kan uppstå efter förlossningen..


    Vad betalde du för förlossningsförsäkring?
  • Vevoz
    Anonym (Försäkringar) skrev 2019-10-15 10:23:44 följande:

    Vad betalde du för förlossningsförsäkring?


    Totalt 6700 ungefär, 6730 eller nåt sånt. Sambon och jag delar på kostnaden eftersom det är hans unge också som tillagas haha
  • Anonym (Försäkringar)
    Vevoz skrev 2019-10-15 12:08:01 följande:

    Totalt 6700 ungefär, 6730 eller nåt sånt. Sambon och jag delar på kostnaden eftersom det är hans unge också som tillagas haha


    Vi har gemensam ekonomi så det blir inga konstigheter :)

    Ska ta och kolla vad enbart för.försäkringen kostar, kan vara värt det. Ska smittas så ifall det blir nån konstigheter så kan det ju vara bra :)
  • Vevoz
    Anonym (Försäkringar) skrev 2019-10-15 12:14:26 följande:

    Vi har gemensam ekonomi så det blir inga konstigheter :)

    Ska ta och kolla vad enbart för.försäkringen kostar, kan vara värt det. Ska smittas så ifall det blir nån konstigheter så kan det ju vara bra :)


    Den försäkringen täcker om du spricker till analen och måste opereras, men också om du får problem med att du inte kan hålla tätt efter förlossningen. Både när det gäller bajs och kiss.

    Sen ingår efter kontroller, 2 st, för att se att allting är okej :) har en förlossnigsrädsla, inte så grov, så det känns tryggare att ha den
  • Anonym (Försäkringar)
    Vevoz skrev 2019-10-15 12:25:08 följande:

    Den försäkringen täcker om du spricker till analen och måste opereras, men också om du får problem med att du inte kan hålla tätt efter förlossningen. Både när det gäller bajs och kiss.

    Sen ingår efter kontroller, 2 st, för att se att allting är okej :) har en förlossnigsrädsla, inte så grov, så det känns tryggare att ha den


    Aaaa okej! Så den täcker inte något besvär med k.snitt alltså? :/
  • Anonym (R)

    Visste inte ens att det fanns men läste igenom infon nu och nej den hade jag inte tagit, särskilt inte nu när jag såg vad den kostade, och jag fick ändå en skada vid min första förlossning. Fick jättebra vård efteråt - gratis.

Svar på tråden Förlossningsförsäkring, värt eller inte?