• Anonym (Solen)

    40 år av herpes

    Han har haft herpes i 40 år (genital) Har skov ungefär en gång om året. Minimal rodnad

    som går bort på ett dygn.

    Ni som haft herpes i decennier, smittar ni?

    Han säger han bara smittat kvinnor första tio åren.

    Vågar jag ha oskyddat sex när han INTE har symptom?

  • Svar på tråden 40 år av herpes
  • Anonym (jisses)

    Man smittar ALLTID, inte bara dom första 10 åren!

  • Anonym (Maria)

    Men man smittar väl bara när man har vätskefyllda blåsor? När han är symtomfri smittar han isf inte.

  • Anonym (41)

    L'lysin hjälper att äta mot det. Nu var det inte svar på frågan men ett tips:)

  • Anonym (.)

    Jag smittade i alla fall min tjej på efter ca 2 veckor oskyddat sex, 10 år efter att jag hade mitt sista utbrott. Jag får aldrig utbrott verkar det som, men nog verkar jag vara smittsam i alla fall.

  • Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2019-10-15 23:38:31 följande:

    Jag smittade i alla fall min tjej på efter ca 2 veckor oskyddat sex, 10 år efter att jag hade mitt sista utbrott. Jag får aldrig utbrott verkar det som, men nog verkar jag vara smittsam i alla fall.


    Hon kan lika gärna ha varit smittad sedan tidigare men inte fått utbrott, eller att hon fått utbrott tidigare men skyller på dig
  • Anonym (K)
    Anonym (Maria) skrev 2019-10-15 13:06:36 följande:

    Men man smittar väl bara när man har vätskefyllda blåsor? När han är symtomfri smittar han isf inte.


    Denna myt är nog anledningen att så många smittas av herpes...

    Hur många tror du har sex frivilligt med någon som har vätskefyllda blåsor?

  • Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2019-12-23 12:50:20 följande:
    Denna myt är nog anledningen att så många smittas av herpes...

    Hur många tror du har sex frivilligt med någon som har vätskefyllda blåsor?
    Personen kanske inte berättar att hen har pågående utbrott? Eller att personen har missat att hen har en blåsa just då?
Svar på tråden 40 år av herpes