• Tue 15 Oct 2019 12:45
    220 visningar
    0 svar
    0
    220

    Oförklarlig smärta, vad tror ni?

    Hej, en gång för alla så ja, jag kommer ringa nu i veckan o be om en läkartid men jag är väldigt nyfiken nu tills dess om vad detta kan vara och om jag bör vara orolig....

    Det började i våras nångång då jag ofta (några gånger i veckan ungefär) började få ganska stark värk i fötterna (ovansidan av fötterna) samt i händerna/fingrarna och under dom timmarna har jag lite svårt att knyta handen. (Ingen svullnad eller rodnad eller nåt). Sedan under sommaren eller någon månad tillbaka så har jag förutom smärtan i fötter o händer även fått värk i underarmarna och underbenen. Det är molande värk som ibland blir väldigt intensiv/grov till tårar men oftast är det hanterbart. och nu senaste veckorna har denna smärtan varit dagligen... (i både armar, ben, fötter och händer och det blir fler o fler gånger per dag.

    Jag har svårt o veta om de kommer ifrån leder eller kanske skelettet men det är inte från musklerna iallfall.

    Värt att nämna är kanske att för 1,5 år sedan fick jag känselbortfall utan anledning i halva låret och det hade jag konstant i några månader. Nu är det bättre men det kommer tillbaka ibland lite då o då. Läkaren visste inte vad känseln berodde på..

    det jag funderar mycket över är den här märkliga värken som har blivit dagligen nu och enligt mig på konstiga ställen att de nu även är väldigt ont i armar och benen o fötter...

Svar på tråden Oförklarlig smärta, vad tror ni?